10ترفندی که هر کاربر اندرويد بايد بداند

کد خبر: 465260

در اين مطلب با برخي از ترفندها و نکاتی که هر کاربر اندرويد لازم است بداند آشنا مي شويد.

10ترفندی که هر کاربر اندرويد بايد بداند
باشگاه خبرنگاران: يکي از برتري هايي که اندرويد نسبت به iOS دارد، متن باز بودن آن است که به کاربرانش اجازه مي دهد گوشي خود را شخصي سازي کنند. در اين مطلب با برخي از ترفندها و نکاتي که هر کاربر اندرويد لازم است بداند آشنا مي شويد.
10ترفندی که هر کاربر اندرويد بايد بداند
استفاده ازGoogle Now :
از Google Now مي توانيد به عنوان يک دستيار شخصي هوشمند استفاده کنيد.
شخصي سازي بيشتر گوشي با لانچرها و قفل هاي صفحه نمايش:
اگر از زل زدن هر روزه به ويجت هاي تکراري روي صفحه نمايش گوشي خود خسته شديد، به Google play مراجعه کنيد و از اپليکيشن هايي که براي اين منظور ساخته شده ، استفاده کنيد. برخي لانچرها مانند Next launcher و Go launcher، امکاناتي راکه به کاربرانشان ارائه مي دهند، فراتر از لانچر معمولي است.
فعال سازي Power Saver:
بيشتر دستگاه هاي هوشمند با ويژگي Power Saver ارائه مي شوند.اين قابليت گوشي شما را زماني که تنها10 درصد از شارژ آن باقي مانده است، تا ۲۴ ساعت روشن نگه مي دارد.
تهيه باتري اضافه:
حتما باتري اضافي همراه داشته باشيد. خوشبختانه باتري بعضي گوشي ها قابل تعويض است. همچنين مي توانيد از پاور بانک ها يا باتري هاي قابل حمل بهره ببريد.
وارد شدن به حساب کاربري گوگل خود در کروم:
وارد کردن دوباره تنظيمات شخصي و بوک مارک ها از لپ تاپ به گوشي، کاري وقت گير است. اما اگر دل کندن از آن ها سخت است، کافي است وارد اکانت گوگل خود در گوشي هوشمندتان شويد؛ پس از آن همه تنظيمات و بوک مارک ها به صورت خودکار اضافه مي شود.
10ترفندي که هر اندرويدي بايد بداند
انتقال اپليکيشن ها به پوشه در Home screen:
دسته بندي اپليکيشن ها در فولدرها، از بي نظم بودن برنامه ها جلوگيري مي کند و باعث دسترسي سريع تر مي شود. استفاده از برنامه Folder organizer نيزمي تواند کمک حال خوبي براي شما باشد.
جايگزيني صفحه کليد:
هيچ وقت خودتان را محدود به صفحه کليد گوگل نکنيد. در گوگل پلي اپليکيشن هايي مانند SwiftKey و Swype با قابليت پشتيباني از زبان فارسي وجود دارد که کاربردي تر از صفحه کليد پيش فرض اندرويد است.
تنظيم مديريت پهناي باند در کروم:
يکي از مفيدترين امکانات گوگل کروم، Reduce data usage است که ديتاي مصرفي شما هنگام استفاده از کروم را با تبديل عکس ها به فرمت هاي کوچک تر و برخي اعمال ديگر کاهش مي دهد. براي فعال سازي گوگل کروم را باز کنيد و سپس به مسير settings> Bandwidth management> reduce data usage برويد و گزينه مربوط به آن را فعال کنيد.
استفاده از Google authenticator براي ايمن نگه داشتن اطلاعات:
Google authenticator دو مرحله امنيتي براي اکانت گوگل شما مهيا مي کند. بنابراين هنگامي که به حساب خود لاگين شديد، علاوه بر رمز خودتان، به يک کد توليد شده توسط آن نرم افزار نياز خواهيد داشت. کدهاي توليد شده تنهايک بار قابل استفاده هستند و اعتبار محدودي دارند. اين روش تضمين مي کند هيچ فردي به غير از خودتان نمي تواند وارد حساب شما شود.
تغيير برنامه هاي پيش فرض:
يکي از ويژگي هاي محبوب اندرويد، بازگذاشتن دست کاربران در انتخاب برنامه هاي مختلف براي انجام امور است. اما اگر مي خواهيد تعداد گزينه هاي انتخابي را محدود به يک برنامه خاص کنيد، مي توانيد از گزينه Always براي پيش فرض قرار دادن آن استفاده کنيد. اما اگر نياز به غيرفعال کردن آن بود چه بايد کرد؟ براي مثال اگر يک مرورگر را به صورت پيش فرض انتخاب کرده ايد، براي غيرفعال سازي به مسير settings> apps برويد؛ برنامه مورد نظر را پيدا کنيد و clear defaults را بزنيد تا غيرفعال شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها