اعزام نخستین گروه زائران ایرانی به حج تمتع

کد خبر: 1290865

نخستین کاروان‌های زائران ایرانی حج تمتع با بدرقه سرپرست حجاج ایرانی بامداد دوشنبه از طریق ترمینال «سلام» شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی شدند.

اعزام نخستین گروه زائران ایرانی به حج تمتع

مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع 1403 که از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره شدند، بامداد دوشنبه (24 اردیبهشت) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در تهران و چند تن از مسئولان هواپیمایی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیین بدرقه نخستین کاروان‌های زائران ایرانی حج تمتع، حج مقبول را برای همه زائران بیت‌الله الحرام از خداوند متعال مسئلت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب با بیان اینکه شعار حج امسال «قرآن محوری، همدلی و اقتدار اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است، به زائران توصیه کرد که در مسجدالنبی(ص) و مسجدالحرام انس با کلام وحی را با تلاوت و ختم قرآن برقرار کنند.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به بخشی از شعار حج تمتع امسال با عنوان همدلی اشاره و از زائران ایرانی خواست که ارتباط و تعامل خوبی با زائران و مسلمانان کشورهای مختلف داشته باشند.

وی یادآور شد: مرحوم شیخ صالح بن عبدالرحمن الحصین؛ رئیس اسبق شئون مسجدالحرام و مسجدالنبی پیوسته تأکید داشت که زائران ایرانی از نظم و برنامه‌ریزی خوبی برخوردار هستند و تعامل و ارتباط خوبی با حجاج سایر کشورها دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، اقتدار اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم را بخش دیگری از شعار حج امسال عنوان کرد و گفت: زائران باید مشی نبوی داشته و برای پیروزی مردم فلسطین در سرزمین وحی دعا کنند.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: نبی مکرم اسلام فرموده اند: "من اصبح ولایهتم بامور المسلمین فلیس منهم ومن سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم: هرکس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد و هرکس فریاد کمک خواهی کسی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست".

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این که امروز مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در سراسر جهان یکپارچه حامی فلسطین شده اند، گفت: ما نیز به تأسی از حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) باید حامی ملت مظلوم غزه باشیم.

وی گفت: امروز کمک‌ها و کاروان‌های امدادی زیادی از ادیان ابراهیمی یهودیان، مسیحیان و مسلمانان حامی مردم مظلوم فلسطین به مرز مصر و غزه رسیده، اما رژیم کودک‌کش صهیونیستی مانع از ورود این کمک‌ها به نوار غزه می‌شود، این در حالی است که وجدان اساتید و دانشجویان آمریکایی نیز به جوش آمده و از مظلومیت فلسطینیان دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین به وصیت امام علی(ع) که بر ضرورت اهتمام به همسایگان تاکید دارد، اشاره کرد و گفت: امیرمومنان، امام همه مسلمانان است و به فرموده مقام معظم رهبری، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) محور وحدت جهان اسلام هستند.

وی در ادامه کشور فلسطین را قلب جهان اسلام دانست و تأکید کرد که خداوند متعال ظالم را تنبیه و مظلوم را یاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از زائران بیت‌الله الحرام که عازم مدینه منوره هستند خواست که از طرف ساکنان غزه به پیامبر(ص) سلام دهند و در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) به نیت شهدای غزه نماز اقامه کنند و ثواب آن را به روح این شهدا تقدیم کنند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها