انتخاب بهروز افخمی برای کارگردانی زندگینامه شهید طهرانی مقدم!

کد خبر: 178281

این انتخاب درحالی در شبکه سه سیما روی ‌داده که کارگردان‌های بسیاری هستند که تا به حال موفقیت‌های خود را در تولید آثار نمایشی نشان داده‌اند و کارنامه بسیار درخشان‌تری از بهروز افخمی در تلویزیون دارند.

ساخت سریال زندگینامه شهید طهرانی مقدم درحالی به بهروز افخمی سپرده شده که از این کارگردان، فیلم سینمایی «فرزند صبح» زندگینامه امام خمینی(ره) در سطحی بسیار پایین و نازل ارزیابی شده است.

به گزارش فارس، طبق اخبار اعلام شده قرار است فیلمنامه زندگی شهید حسن طهرانی مقدم را بهروز افخمی بنویسد که در کارنامه خود ساخت فیلم سینمایی «فرزند صبح» با محوریت زندگی امام خمینی (ره) را دارد.
این کارگردان حدود ۱۰ سال زمان صرف ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح کرد و سرانجام بنا شد تا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته برای اولین بار رونمایی شده و حتی در بخش مسابقه جشنواره نیز حضور داشت، اما زمانی که فیلم روی پرده رفت، منتقدان که منتظر دیدن فیلمی جذاب و متفاوت بودند، برآشفتند و نسبت به نحوه ساخت این فیلم اعتراض کردند.
چرا که از نظر منتقدان این فیلم نه دارای ساختار جذابی بود و نه داستانی را روایت می‌کرد. بلکه در آن برشی از زندگی امام خمینی(ره) تصویر شده بود که بیشتر چهره‌ای انتقام‌جو از این بزرگوار ارائه می‌داد و تصویر غلط‌های فاحش تصویری در کار نیز از جمله مواردی بود که مورد انتقاد قرار گرفته بود.
ماجرای دلخوری منتقدان تا جایی پیش رفت که بهروز افخمی وادار به واکنش نسبت به این ماجرا شد و او که مدتی در کانادا به سر می‌برد، مجبور به پاسخگویی شد و اعلام کرد چون در زمان تدوین فیلم در ایران به سر نمی‌بردم پس فیلم سینمایی «فرزند صبح» ساخته من نیست و من این فیلم را جزو آثار خود نمی‌دانم!
این سخن درحالی بیان شد که طی این سال‌ها بودجه هنگفتی برای ساخت فیلم سینمایی «فرزند صبح» استفاده شد و در حقیقت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از جمله اسپانسرهای مالی این فیلم سینمایی بود که در زمان پخش فیلم اعتراضی به هدر رفتن بودجه مصروفی فیلم نکرد.
ضمن اینکه لهجه‌های به کار برده در این فیلم سینمایی نیز از جمله مواردی بود که به مذاق تماشاگرها و منتقدان خوش نیامد و کم و کاستی‌های بی‌شمار فیلم باعث شد تا تنها اثر نمایشی ساخته شده با موضوع زندگی «امام خمینی (ره)» در محاق بماند و هیچ استقبالی از فیلم و سازندگان آن نشود.
حال با توجه به اینکه این کارگردان در مواجه با فیلم سینمایی فرزند صبح که برشی از زندگی امام راحل بوده است و با توجه به زمان و بودجه‌ای که در اختیار داشته، این فیلم را در چنین سطح نازلی ساخته است، باید این سوال را پرسید که سریال زندگی شهید طهرانی مقدم به چه شیوه‌ای ساخته خواهد شد؟ آیا این کارگردان که کارنامه درخشانی در حوزه ساخت آثار زندگینامه‌ای ندارد، می‌تواند اثری در خور شأن این شهید گران‌قدر بسازد و یا مخاطبان خود را دوباره غافلگیر می‌کند و سریالی شبیه به فیلم سینمایی سن‌پطرزبورگ به خورد مخاطبان خود می‌دهد؟
این انتخاب درحالی در شبکه سه سیما روی ‌داده که کارگردان‌های بسیاری هستند که تا به حال موفقیت‌های خود را در تولید آثار نمایشی نشان داده‌اند و کارنامه بسیار درخشان‌تری از بهروز افخمی در تلویزیون دارند.
کلام آخر اینکه، مبادا سرانجام سریال زندگینامه شهید طهرانی مقدم به سرنوشت زندگینامه امام خمینی(ره) مبتلا شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها