کلاه‌و‌عصای‌«چارلی چاپلین»‌حراج‌می‌شود

کد خبر: 231306

کلاه و عصای چارلی چاپلین که یادآور حضور او در فیلم‌های «روشنی‌های شهر» و «عصر جدید» است، روز 18 نوامبر در یک حراجی به قیمت تقریبی 40 تا 60 هزار دلار به حراج گذاشته می‌شود.

ایسنا: کلاه و عصای متعلق به «چارلی چاپلین»، اسطوره کمدی سینمای صامت‌ هالیوود در لس‌آنجلس به حراج گذاشته می‌شود.
کلاه و عصای چارلی چاپلین که یادآور حضور او در فیلم‌های «روشنی‌های شهر» و «عصر جدید» است، روز 18 نوامبر در یک حراجی به قیمت تقریبی 40 تا 60 هزار دلار به حراج گذاشته می‌شود.
در حال حاضر مشخص نیست که چند کلاه و عصا به یادگار از چارلی چاپلین بر جای مانده است و کلاه و عصایی که قرار است در حراجی لس‌آنجلس به فروش برسد، از یک کلکسیون شخصی که رابطه مستقیم با این بازیگر فراموش نشدنی عرصه کمدی دارد به دست آمده است.
وی طی چند دهه فعالیت سینمایی موفق به کسب جوایز متعددی چون جایزه اسکار بهترین موسیقی برای «لایم‌لایت» در سال 1973، جایزه اسکار افتخاری در سال 1972، نامزد اسکار بهترین فیلم‌نامه در سال 1948 برای «آقای وردو»، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌نامه در سال 1941 برای «دیکتاتور بزرگ»، جایزه اسکار افتخاری در سال 1929 برای فیلم «سیرک»، جایزه افتخاری از انجمن کارگردانان آمریکا، جایزه ربان نقره‌ای بهترین فیلم خارجی از انجمن روزنامه‌نگاران فیلم ایتالیا در سال 1953 برای «لایم‌لایت»، جایزه شیر طلای افتخاری ونیز در سال 1972شد.
از مهم‌ترین آثار کارنامه فیلم‌سازی چارلی چاپلین می‌توان از «ولگرد»،‌ «شغل»، «بانک»، «مامور آتش‌نشانی»، «خیابان آرام»، «زندگی سگی»، «دوش‌فنگ»، «پسربچه»، «زائر»، «زن پاریسی»، «جویندگان طلا»، «سیرک»، «روشنایی‌های شهر»، «عصر جدید»، «دیکتاتور بزرگ»، «موسیو وردو»، «لایم‌لایت»، «سلطانی در نیویورک»، «کنتسی از هنگ‌کنگ»، «خانه‌به‌دوش»، «پروفسور» و «طبقه مرفه» نام برد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها