درگیری ستاره اسکار باصهیونیستها/تصاویر

کد خبر: 299125

«ایاد برنات»،ستاره مستند نامزد اسکار «۵ دوربین شکسته» و برادر «عماد برنات»، سازنده این مستند در اعتراض روز جمعه اهالی روستای بیلین فلسطین به دیوارکشی اسرائیلی‌ها به ضرب گلوله زخمی شد.

درگیری ستاره اسکار باصهیونیستها/تصاویر
فارس: مردم روستای بیلین واقع در فلسطین اشغالی از سال 2005 تاکنون، هر جمعه در اعتراض به دیوارکشی رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات می‌زنند، این جمعه نیز همانند جمعه‌های پیش مردم این روستا دست به اعتراض زدند ولی اینبار نیروهای اسرائیلی مردم را زیر رگبار گلوله و گاز اشک‌آور گرفتند که در این میان «ایاد برنات»، ستاره مستند نامزد اسکار «5 دوربین شکسته» و برادر «عماد برنات»، سازنده این مستند و همچنین دو تن دیگر از اعضاء خانواده‌اشان، به ضرب گلوله زخمی و راهی بیمارستان شدند.
«ایاد برنات»، یکی از رهبران جنبش‌های اعتراضی روستای بیلین است. «عماد برنات» در صفحه فیسبوک خود نوشته است که برادرش از قسمت پا مورد اثبات دو گلوله قرار گرفته ولی هم‌اکنون حالش خوب است. این مستند ساز فلسطینی در ادامه متذکر شده است که «گلوله ما را نمی‌کشد، بلکه ما را قوی‌تر می‌کند.»
اگرچه مستند «5 دوربین شکسته» نتوانست در رقابت‌های اسکار جایزه بهترین مستند را از آن خود کند ولی «برنات»، اولین فلسطینی است که توانسته به نامزدی این جوایز راه یابد.
بنا براین گزارش، همزمانی اعتراض جمعه گذشته اهالی بیلین با نود و ششمین سال صدور اعلامیه بالفور، حساسیت نیروهای اسرائیلی را بیش از پیش برانگیخت و باعث درگیری نظامی شد. بیانیه بالفور،نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ 2 نوامبر 1917 میلادی، توسط «آرتور جیمز بالفور»، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به «والتر روتشیلد»، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در فلسطین» خبر داده‌شد. بیانیه بالفور، سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تاسیس کشور اسرائیل بةشمار می‌رود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها