شهر موش‌ها فیلمی کاملا تجاری است/ نوستالوژی و نیاز به سرگرمی علت فروش بالای فیلم/ فیلمنامه دم دستی و به سبک دهه 60 است

کد خبر: 373049

فیلمنامه به سبک قدیمی نوشته شده است و با ایده آل های فیلم های سینمایی دهه 90 فاصله بسیاری دارد. همان گره افکنی و اتفاقاتی که در دهه 60 در شهر موش ها بوده امروز هم مجددا تکرار شده است. داستان فیلم هیچ ویژگی به روزی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبش ندارد و شخصیت های جدید قادر نیستند تا داستان خسته کننده فیلم را برای تماشاگر جذاب تر کنند.

شهر موش‌ها فیلمی کاملا تجاری است/ نوستالوژی و نیاز به سرگرمی علت فروش بالای فیلم/ فیلمنامه دم دستی و به سبک دهه 60 است
سرویس فرهنگی «فردا» - شهر موش ها ۲ فیلم سینمایی عروسکی موزیکال ایرانی به کارگردانی مرضیه برومند است. مرضیه برومند که کارگردانی سریال ها و فیلم های سینمایی بسیاری در حوزه کودکان از جمله خونه مادربزرگه، شهر موشها و را داشته است این بار تصمیم به ساخت فیلم سینمایی پروفروش شهر موشهای 2 که با نوستالژی دهه 60 همراه است نمود این فیلم قسمت دوم شهر موشها به‌شمار می‌رود و گفته می شود با هزینه‌ای نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان ساخته شد و در حال حاضر رکورددار فیلم های اکران شده است. در خصوص نقاط ضعف و قوت این فیلم آرش خوشخو منتقد سینمایی کشور به «فردا» گفت: عموما سریال ها و فیلم های سینمایی که خانم برومند کارگردانی آن را به عهده داشته است از شیرینی خاصی برخوردار است که توانسته همواره مخاطبین زیادی را چه در میان کودکان و نوجوانان و چه بزرگسالان به خود جلب کند. وی افزود: خانم مرضیه برومند در مدرسه موشهای سال 64 توانست با نسل خودش ارتباط بسیار خوبی برقرار کند و امروز نیز شهر موشهای 2 تداعی کننده همان مدرسه موشهای 64 است. از آنجائیکه فیلم های امروز نمی توانند تاثیر زیادی بر زندگی مردم داشته باشند و تنها مانند فوتبال به عنوان وسیله ای برای سرگرمی مطرح می شوند این فیلم نیز تنها توانسته اوقات مفرحی را ایجاد کند و ساعاتی را برای بیننده شاد کند. این منتقد سینمایی با اشاره به ادامه همان سبک و سیاق گذشته در شخصیت پردازی این فیلم اظهار کرد: در شهر موش ها 2، شاهد بزرگ شدن موش های مدرسه ای هستیم که ازدواج کرده اند و فرزندانی هم دارند و همچنان بامزگی و تکه کلام های خود را از دست نداده اند و همین نکته می تواند باعث لذت بردن تماشاگر و و یادآوری همان خاطرات کودکی باشد که امروز خود به بزرگسان و بعضا پدر و مادر تبدیل شده اند. آرش خوشخو همچنین عنوان کرد: در این قسمت به نظر می رسد خانم برومند تلاش داشته است که نمایی از شهر آرمانی که در ذهن کارگردان وجود داشته ارائه دهد و بر این مسئله تاکید بسیار داشته است. همچنین استفاده از فضای موزیکال و شادی که در این فیلم وجود دارد توانسته ساعات خوشی را برای بیننده مهیا کند.
وی همچنین با اشاره به نقاط ضعف این فیلم سینمایی نیز افزود: به نظر می رسد فیلم نامه این فیلم بسیار دم دستی است. به این معنا که فیلمنامه به سبک قدیمی نوشته شده است و با ایده آل های فیلم های سینمایی دهه 90 فاصله بسیاری دارد. همان گره افکنی و اتفاقاتی که در دهه 60 در شهر موش ها بوده امروز هم مجددا تکرار شده است. داستان فیلم هیچ ویژگی به روزی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبش ندارد و شخصیت های جدید قادر نیستند تا داستان خسته کننده فیلم را برای تماشاگر جذاب تر کنند. این منتقد سینمایی یادآور شد: تنها نقطه قوت این فیلم نوستالژی بودن آن و ایجاد فضای شاد و موزیکال آن است که به نظر می رسد دست کارگران در این باره باز بوده و از برخی خط قرمزها گذشته است. تنها هدف تهیه کننده و کارگردان از ساخت این فیلم این بوده است که پرفروش باشد و بتواند ساعتی شاد برای مخاطب ایجاد کند.
وی با تاکید بر ادامه داشتن چنین فیلم هایی با همین سبک وسیاق نیز گفت: متداول است وقتی فیلمی پرفروش می شود کارگردانان دیگر نیز به این سمت گرایش پیدا کنند و فیلم و سریال هایی با همان سبک بسازند. اما قطعا این اثار از کیفیت بالایی برخوردار نخواهند بود و در برخی موارد دیده شده به فروش فیلم اول نرسیده اند . آرش خوشخو در پایان اظهاراتش گفت: با توجه به تمام صحبت هایی که در خصوص نقاط ضعف و قوت شهر موش ها 2 زده شد اما باید گفت این فیلم به قدری فروش بالایی داشته است که چندان مهم به نظر نمی آید که روی نقاط ضعف آن بیش از حد انگشت گذاشت و باید به مخاطب توصیه کرد این فیلم را با نسخه اول آن مقایسه نکند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها