مسجد سنگر بیانگری است / باید پایگاه بودن مساجد را درک کنیم

کد خبر: 423962

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: مسجد سنگر تبلیغ و مکانی برای بیانگری است و دشمنان اسلام با تمام بیان‌گران مخالفند. اولین شرط این است که ما پایگاه بودن مساجد را درک کنیم.

سرویس فرهنگی فردا - حجت‌الاسلام عباسعلی اختری عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفتگو با «فردا» با توجه به فرارسیدن دهه تکریم و غبار روبی مساجد در خصوص اینکه امروزه چه خلأهایی در مساجد احساس می‌شود، گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند اولین گام در موفقیت و بازدهی مسجد این است کسانی که می خواهند خدماتی به مسجد ارائه کنند و کسانی که طالب دریافت خدماتی از مسجد هستند باید به جایگاه مهم مسجد توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در عبارت جامعی می توان گفت مسجد پایگاه اسلام است؛ یعنی تقویت کردن مساجد به معنای تقویت پایگاه‌های اسلام است و تضعیف مساجد به معنای تضعیف پایگاه‌های اسلام است. ما باید این فرهنگ و شعار را که البته شعاری، حکایت‌گر واقعیت است رواج داده و برای قشرهای مختلف جامعه مان آن را تبیین کنیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به سخنی از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر «إِنَّ أَوَّلَ مَا تُغْلَبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْجِهَادِ الْجِهَادُ بِأَیْدِیکُمْ ثُمَّ بِأَلْسِنَتِکُمْ ثُمَّ بِقُلُوبِکُم»، عنوان کرد: در پرتو این رهنمود می توان گفت ما در سه سنگر عقیده، تبلیغ، عمل در مسجد مبارزه داریم.

وی ابراز داشت: اگر جهاد را درنظر بگیریم، اولین جهاد ما در سنگر عقیده است همه متفکران و تحلیل‌گران مذهبی و سیاسی به این حقیقت رسیده‌اند که دشمن می‌خواهد عقاید را از بین ببرد در حالی که تمام پیامبران الهی درصد بودند عقاید انسان‌ها را تقویت کنند از این رو اگر مردم ما خصوصاً جوانان دارای عقاید و اعتقادات محکم و مستدل باشند در مقابل هیچ تهاجم فرهنگی نمی‌بازند .

اختری با بیان اینکه تردیدی نیست عقاید در مساجد شکل می‌گیرد، گفت: مقام معظم رهبری در اکثر صحبت هایشان فرمودند آن تأثیری که سخنان و بحث‌های رودررو می‌گذارد هرگز تلویزیون و رادیو نمی‌توانند داشته باشند، بنابراین مسجد جای مبارزه در سنگر عقیده و مقاومت، مقابل تهاجم به عقاید است .

وی ادامه داد: مسجد سنگر تبلیغ و مکانی برای بیانگری است و دشمنان اسلام با تمام بیان‌گران مخالفند. هرکسی بیانگر باشد اعم از استاد حوزه و دانشگاه، امام جماعت، امام جمعه، معلم، مداح، دشمن با او مخالف است .

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید ما تمام آیات را بر پیامبران نازل کردیم تا برای مردم بیان کنند، لذا مهم‌ترین سنگر بیانگری مسائل اسلام، مسجد است. همچنین ما در ایام دفاع مقدس شاهد بودیم در سنگرهای نظامی هم پشتیبانی از مسجد شروع شد، نیروها و کمک‌های مالی از مساجد تأمین می شد و نیروهای مردمی از مسجد شکل گرفت. بنابر این اولین شرط این است که ما پایگاه بودن مساجد را درک کنیم .

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم از جنبه سیاسی هم دقت کنیم شواهد زیادی وجود دارد؛ آمریکا با هر مسجدی مخالف است. در تهاجم حدود نیم قرن پیش فرانسه به الجزایر، فرانسه بعد از موفقیت خویش اولین کاری که انجام داد تمام مساجد را به پایگاه دیگری تبدیل و مکتب‌خانه های قرآنی را نیز تعطیل کرد چرا که می‌دانست مسجد علاوه بر اینکه سنگر عقیده و تبلیغ است پایگاه نظامی نیز به شمار می‌رود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها