نامه خانواده شهدای مزارشریف به ظریف

کد خبر: 436240

جناب آقای دکتر ظریف از حضرتعالی به عنوان وزیر محترم وزارت خانه ای که متولی سیاست خارجی کشور و حامی دیپلمات های ایران می بایست باشید، این سوال را داریم که آیا بهتر نبود از خانواده دیپلماتهای شهید که این روز حقا وانصافا متعلق به آنان است در جلسه گرامی داشت به بهانه این عزیزان انجام میشود، اما یاد و نامی از آنها برده نمیشود، حداقل از خانواده های شهدا دعوتی به عمل می آمد؟

فردانیوز: خانواده شهدای مزارشریف به دکتر ظریف طی نامه‌ای انتقادی از وزارت خارجه اذعان داشتند:

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

احتراما اینجانبان خانواده های شهدای دیپلمات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان که در 17 مراد 1377 به دست گروه افراطی و متحجر طالبان با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غرب و کشور های مرتجع منطقه ٬ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در آستانه هفدهمین سالگرد شهادت غریبانه و مظلومانه آن غریبان سفر کرده می باشیم

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد به علت پیگیری یکی از نهادهای خبری و خانواده یکی از شهدا که در کسوت خبرنگاری بود،17 مرداد را با عنوان روز خبرنگار نامگذاری كرد، که شاید بهتر بود روز «شهدای دیپلمات» نامگذاری می­شد. نتيجه اين نامگذاری آن شد که هر سال در هفدهم مردادماه از هشت شهید دیپلمات واقعه مزارشریف هیچ یاد و نامی در رسانه‌های عمومی نمی‌بینيم .

یکی از مهمترین دلایل این بی توجهی به بیان واقعیت های فاجعه مزار شریف و چگونگی ونحوه شهادت مظلومانه وغریبانه دیپلماتها است که از آن سخنی به میان نیامده است اما مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با درایت به مظلومیت شهدای دیپلمات در زمان شهادتشان سه روز عزای عمومی اعلام نمودند .

جناب آقای دکتر ظریف از حضرتعالی به عنوان وزیر محترم وزارت خانه ای که متولی سیاست خارجی کشور و حامی دیپلمات های ایران می بایست باشید، این سوال را داریم که آیا بهتر نبود از خانواده دیپلماتهای شهید که این روز حقا وانصافا متعلق به آنان است در جلسه گرامی داشت که به بهانه این عزیزان انجام میشود، اما یاد و نامی از آنها برده نمیشود، حداقل از خانواده های شهدا دعوتی به عمل می آمد؟

برماست كه بيش از پیش درباره شهدای دیپلمات مزار شریف حرف بزنيم و یاد همه شهيدان فاجعه مزار شريف را در این روز زنده نگه‌داريم.

خانواده شهید کریم حیدریان،خانواده شهیدناصر ریگی، خانواده شهید نورالله نوروزی، خانواده حیدر علی باقری، خانواده شهید محمد علی قیاسی، خانواده شهید محمد ناصر ناصری، خانواده شهید مجید نوری نیارکی، خانواده شهید رشید پاریاو فلاح

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها