اخبار ضد و نقیض درباره تغییر در فرآیند رای گیری در خندوانه/ آیا در رای های خنداننده ها دستکاری صورت گرفته است؟

کد خبر: 451910

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که نزدیک بودن آرای امین حیایی و امیرمهدی ژوله به یکدیگر با هدف تبلیغ سامانه صورت گرفته و اعتباری ندارد.

اخبار ضد و نقیض درباره تغییر در فرآیند رای گیری در خندوانه/ آیا در رای های خنداننده ها دستکاری صورت گرفته است؟
آیا در آرای خندوانه تقلب شده است؟
سرویس فرهنگی فردا:

یکی از بخش‌های «خندوانه» که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و حواشی و بازتاب متفاوتی را در شبکه‌های مجازی به راه انداخت، مسابقه میان کمدین‌ ها بود. اگر چه این بخش از برنامه با هدف سرگرمی برگزار شده، واکنش‌های عجیب و غریبی را به دنبال داشته است؛ از جوگیری‌های سیاسی برای حمایت از خنداننده‌ها گرفته تا کمپین نه به امین حیایی ! در این میان یکی از جنجال هایی که به راه افتاده است، شبهه درباره دستکاری شدن آرا است. در همین رابطه متن زیر در شبکه‌های اجتماعی در حال توزیع است: «در پی نزدیک بودن عجیب و نامتعارف آرای امیرمهدی ژوله با رقبایش در دو مرحله مسابقه خنداننده برتر، به دلیل ایجاد شبهاتی در شیوه دریافت آرا در سامانه 780 و تماس های فراوان مردم با روابط عمومی سازمان، قرار شده که مسابقات آتی از این دست در تلویزیون، طبق روال گذشته سازمان، به صورت پیامکی برگزار شود، تا هم امکان راستی آزمایی آن از چند طریق میسر باشد و هم اینکه مسابقه ای که برگزارکننده اش تلویزیون است، صندوق رای آن در اختیار اسپانسر نباشد.»

برخی کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند تغییر آرا ژوله و رقبایش امین حیایی و علی مسعودی با الگوریتم ثابتی صورت می‌گیرد و با نسبت مشخص به تناوب به نفع یکی از دو شرکت کننده تغییر می‌کند.
سامانه های نظیر 780 که به دلیل فرایند اختصاصی خودشان قابلیت پیگیری و نظارت از طریق بیرونی را ندارند می توانند به وجود چنین شبهاتی دامن بزنند. برخی از منتقدین این رویه ورود بیشتر کاربران به سامانه 780 را باعث تبلیغ شدن برای این سامانه و تبدیل شدن این سامانه به سامانه اصلی مراجعه مخاطبان می دانند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها