5 اثر مرتبط با شهدای شاخص در مشهد رونمایی شد + تیزر و عکس

کد خبر: 452651

با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و سردار حمید مقدم فر مشاور فرمانده سپاه از چهار اثر تصویری و یک کتاب درباره شهدای شاخص 94 رونمایی شد.

5 اثر مرتبط با شهدای شاخص در مشهد رونمایی شد + تیزر و عکس

سرویس فرهنگی فردا؛ با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و سردار حمید مقدم فر مشاور فرمانده سپاه از چهار اثر تصویری و یک کتاب درباره شهدای شاخص 94 رونمایی شد.

5 اثر مرتبط با شهدای شاخص در مشهد رونمایی شد + تیزر

در این مراسم که شب گذشته در جمع مسئولین فرهنگی و نواحی بسیج سپاه های استانها به میزبانی مجتمع فرهنگی هنر امام رضا(علیه السلام) مشهد مقدس برگزار شد مستند و نماهنگ «ایستاده بر موج» درباره شهید مبارزه با استکبار، نادر مهدوی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم، رونمایی کتاب «باردیگر، نادر!» تازه ترین اثرسید قاسم یا حسینی با موضوع زندگی و شهادت شهید نادر مهدوی که اخیرا توسط نشر فاتحان منتشر شده است صورت گرفت.

فیلم مستند «کفشهای جامانده بر ساحل» و نماهنگ «بانوی بارانی» درباره شهید طیبه واعظی نیز دو اثر دیگری بود که رونمایی آن در این مراسم صورت گرفت.

5 اثر مرتبط با شهدای شاخص در مشهد رونمایی شد + تیزر

سردار آزادی طی سخنان کوتاهی در این مراسم با تاکید بر اهمیت و جذابیت تولیدات تصویری برای نسل جوان که جنگ را درک نکرده اند گفت: امسال تلاش شد تا برای اولین بار طی سال های اخیر، تولید آثار مرتبط با شهدای شاخص سال در نیمه نخست سال 94 زیر نظر مستقیم معاونت فرهنگی انجام و آثار همزمان با سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی اماده عرضه شوند .

وی حمایت از نشر کتاب، تولید فیلم، پویانمایی و محصولات فرهنگی با محوریت شهدا، خانواده و سبک زندگی ایشان را از اهداف کلان بسیج عنوان کرد و افزود: خوشحالیم که این وعده محقق شد و برای زنده نگاه داشتن یاد شهیدان مهدوی و واعظی، شهید ضد استکباری دفاع مقدس و شهید راه عفاف انقلاب اسلامی، آثار ارزنده ای تولید و عرضه شدند . معرفی شهدای شاخص بهترین فرصت برای تمرکز چنین تولیداتی است.

5 اثر مرتبط با شهدای شاخص در مشهد رونمایی شد + تیزر

گفتنی است مستند «ایستاده بر موج» به کارگردانی مصطفی آتشمرد و نماهنگ شهید نادر مهدوی نیز به همین نام توسط محمدرضا رضائیان تولید شده است. کارگردان مستند «کفشهای جامانده بر ساحل» و نماهنگ «بانوی بارانی» نیز به ترتیب امین کفاش زاده و احمدرضا داوری هستند.

این آثار طی ماههای آغازین سال 94 به سفارش مجتمع فرهنگی تخصصی و خانه موسیقی بسیج تولید شده و در ساخت آنها از تکنیک بازسازی و تا حدامکان از تصاویر آرشیوی موجود استفاده شده است.

«کفشهای جامانده بر ساحل» علاوه بر شهیده طیبه واعظی به همسر او شهید ابراهیم جعفریان، برادر این شهیده و همسر برادرش نیز می پردازد. در این مستند که با تحقیقات گسترده از اسناد ساواک نیز استفاده شده است، علاوه بر ماجرای مبارزه، بازداشت و شکنجه های درون زندان، وجه انسانی و روایت عاطفی این خانواده با هم نیز مد نظر قرار گرفته است.

با مراجعه به اینجا و اینجا می توانید تیزر دو مستند «کفشهای جامانده بر ساحل» و «ایستاده بر موج» را دانلود نمایید.

5 اثر مرتبط با شهدای شاخص در مشهد رونمایی شد + تیزر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها