دی کاپریو «گمیچی» را تماشا خواهد کرد؟! +عکس

کد خبر: 519836

انتشار تصویری تاسف بار از دریاچه ارومیه و تشریح دی کاپریو از وضعیت بد این دریاچه واکنش تامل برانگیزی را از سوی مسئولان به همراه داشت.

دی کاپریو «گمیچی» را تماشا خواهد کرد؟! +عکس
باشگاه خبرنگاران جوان: بدیهی است که سالهاست مردم منطقه آذربایجان غربی و دوستداران ایران درباره دریاچه گرانقیمت ارومیه و میراث بزرگ ایران زمین نگرانی های خود را ابراز کرده اند، اما اقدام اثرگذار و مهمی برای نجات آن نشده است و فقط تصویری غم انگیز و تاسف بار از آن باقی مانده است، تا جایی که لئوناردو دی کاپریو در صفحه شخصی اینستاگرام خود به تشریح وضعیت بد این دریاچه پرداخت. این ماجرا نقل شد و کانال به کانال و دست به دست چرخید و تمام دنیا از این ماجرا مطلع شدند، اما نکات قابل تاملی در آن وجود دارد. بی تردید بازیگری مانند دی کاپریو تحت یک استراتژی هدفمند و دیپلماسی مشخصی از خاک آمریکا زبان به این جریان باز می کند، اما واکنش های پس از آن در داخل کشور به گونه ای است که گویی تا به امروز کسی درخصوص چنین بحران بزرگی اطلاع نداشت و حالا که یک بازیگر آمریکایی به آن پرداخته، همه از خواب بیدار شدند و از سر شور و شعف به هر نحوی دعوتنامه های سراسر شورانگیز خود را برای دی کاپریو ارسال کرده اند!
دی کاپریو «گمیچی» را تماشا خواهد کرد؟! +عکس
اما مساله ای که وجود دارد و شاید جالب باشد این است که در همین اثنا و همین روزها یک فیلم سینمایی به نام «گمیچی» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا در نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم بروکلین در نیویورک آمریکا پذیرفته شده و محور اصلی آن خشکسالی دریاچه ارومیه است. فیلمی که در جشنواره های داخلی مانند جشنواره فیلم سبز (با محوریت محیط زیست) هم پذیرفته شده و پیش از این نیز در فستیوال های داخلی و خارجی مورد تحسین واقع شده است و جوایزی را به خود اختصاص داده و جالب تر اینکه حالا در مقر سازمان ملل متحد، همانجایی که دی کاپریو به سخنرانی در مورد محیط زیست پرداخت به نمایش درخواهد آمد. انگار «گمیچی» به دی کاپریو نزدیک تر است تا به فعالان فرهنگی ما که بدون شک عمده آنها از وجود چنین فیلمی اطلاعی ندارند و اگر هم اطلاع داشتند آنچنان واکنشی نسبت به سازندگان آن نشان نمی دادند. مگر اینکه در همین روزها و بخاطر چنین هیاهویی دی کاپریو سری به جشنواره بروکلین بزند و «گمیچی» را تماشا کند و یا اینکه برای حضور در جشنواره سبز از او دعوت شود تا شاید آنوقت مسئولان فرهنگی و نمایندگان هم سراغی از هنرمندانی بگیرند که پیش از خارجی ها در قالب محصولات خودشان نگران وضعیت میراث فرهنگی و ملی خودشان هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها