سالی که نکوست از بهارش پیداست!/ تکرار ماجرای همیشگی تاخیر در نمایش آثار و حضور چهره‌های غیرسینمایی در برج میلاد

کد خبر: 622642

نخستین روز این دوره از جشنواره فیلم فجر درحالی آغاز شد که اولین اثر داستانی جشنواره با تاخیری نیم ساعته به نمایش درآمد، تا با تاخیر در نمایش فیلم سینمایی «خانه دیگری» در ادامه سایر آثار نیز به شکل دومینووار با تاخیر به نمایش درآیند.

سالی که نکوست از بهارش پیداست!/ تکرار ماجرای همیشگی تاخیر در نمایش آثار و حضور چهره‌های غیرسینمایی در برج میلاد
سالی که نکوست از بهارش پیداست!
سرویس فرهنگی فردا؛ احسان سالمی: سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر کار خود را به طور رسمی از روز گذشته و با نمایش مستند «آبی کمرنگ» به کارگردانی آرش لاهوتی آغاز کرد؛ اثری با محوریت زندگی جانبازان اعصاب و روان که پیش از این در جشنواره سینماحقیقت نیز به نمایش در آمده بود.
سالی که نکوست از بهارش پیداست!
مدیران این دوره از جشنواره فیلم فجر که سال قبل نیز عهده‌دار برگزاری این رویداد هنری بودند، امسال درحالی به استقبال روز اول جشنواره سی‌وپنجم رفتند که یکی از اصلی‌ترین شعارهای مطرح شده از سوی آن‌ها، توجه به نظم برنامه‌های اکران در برج میلاد بود.
اما نخستین روز این دوره از جشنواره درحالی آغاز شد که اولین سانس نمایش آثار داستانی جشنواره با تاخیری نیم ساعته به نمایش درآمد، تا با تاخیر در نمایش فیلم سینمایی «خانه دیگری» در ادامه سایر آثار نیز به شکل دومینووار با تاخیر به نمایش درآیند.
سالی که نکوست از بهارش پیداست!
انتقاد یک بازیگر به عدم حضور منتقدین
برنامه‌ریزی اشتباه مدیران جشنواره در تنظیم زمان‌ نمایش آثار مختلف و قرار گرفتن نشست‌های رسانه‌ای در فاصله کوتاه بین نمایش سانس‌های پخش فیلم، باعث شد که نشست‌های رسانه‌ای جشنواره امسال تبدیل به یک اتفاق صوری و نمادین شود که با کمترین استقبال اهالی رسانه برگزار شود. به ویژه ان که بخش‌هایی از نشست‌های هر فیلم با زمان نمایش فیلم‌های بعدی تداخل پیدا می‌کرد و به همین خاطر بسیاری از اهالی رسانه از نشست‌ها کمتر استقبال می‌کردند.
علاوه بر این اتفاقات پیش آمده در جریان انتخاب هیئت داوران جشنواره مسال و عدم حضور یک نماینده از انجمن منتقدان در این ترکیب باعث شد تا این گروه امسال جشنواره را تحریم کنند و به همین خاطر نشست‌های جشنواره امسال بدون حضور منتقدان برگزار می‌شود. این اتفاق با اعتراض پژمان بازغی بازیگر فیلم سینمایی «خانه دیگری» روبرو شد.
او در نشست رسانه‌ای فیلم در ارتباط با این موضوع گفت: من در بین چهره‌هایی که در سالن حاضر هستند منتقدان را نمی‌بینم. فکر می‌کنم دوره بی‌اعتمادی به فیلمسازان اول تمام شده است. به نظرم آنها باید به اینجا می‌آمدند و فیلم را می‌دیدند و نظر می‌دادند، در غیر این صورت این سینما رشد نخواهد کرد.
بازغی خاطرنشان کرد: اگر گلایه کردم دلیلش این است که در سال گذشته آثار خوبی دیدم که حاصل تلاش فیلم اولی‌ها بود و باعث شد مردم موافق جریان سینما شوند و آن را بپذیرند.
سالی که نکوست از بهارش پیداست!
غیرسینمایی‌ها اینجا چه می‌کنند؟
یکی از اتفاقات قابل توجه در هر دوره از جشنواره فیلم فجر حضور چهره‌های غیرسینمایی در محل برج میلاد و در محل کاخ جشنواره است. اتفاقی که به نظر می‌رسد حالا دیگر تبدیل به یک پدیده ثابت در این جشنواره شده و با گذشت دوره‌های مختلف بر حجم آن نیز افزوده می‌شود.
این اتفاق در روز اول جشنواره سی‌وپنجم نیز تکرار شد و این بار نیز حضور گسترده چهره‌های غیرسینمایی در برج میلاد و در زمان نمایش آثار جشنواره از چشم اهالی رسانه دور نماند. حضور چهره‌هایی چون جواد خیابانی و گروهی از گویندگان خبر سیما در برج میلاد اتفاقی بود که توجه اغلب رسانه‌های مختلف را به خود جلب کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها