افزایش ۱۸ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه سی اُم

کد خبر: 668354

قائم‌مقام سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره میزان فروش این دوره از نمایشگاه نسبت به سال گذشته، گفت: امسال میزان فروش، نسبت به سال گذشته، 18 درصد رشد کرده است.

روزنامه خراسان: قائم‌مقام سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره میزان فروش این دوره از نمایشگاه نسبت به سال گذشته، گفت: امسال میزان فروش، نسبت به سال گذشته، 18 درصد رشد کرده است.
امیرمسعود شهرام‌نیا افزود: براساس آمارهایی که مترو از فروش بلیت شهر آفتاب ارائه کرده است، می‌توان گفت استقبال نسبت به سال گذشته، دست‌کم 10 درصد بهتر شده است. موضوع دیگری که به ما، در زمینه تشخیص میزان استقبال کمک می‌کند، عدد فروش داخل شبکه‌های کارتخوان بانکی است. البته همه فروش از طریق کارتخوان انجام نمی‌گیرد، بلکه از وجه نقد یا چک نیز، استفاده می‌شود. در مجموع، آخرین جدولی که در دست داریم، نشان می‌دهد که میزان فروش نسبت به سال گذشته، 18 درصد افزایش داشته است؛ سال گذشته، در چنین روزی، 349 میلیارد ریال فروش داشتیم، اما امسال، این میزان به 408 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
لزوم اختصاص یارانه کتاب به حمایت های زیرساختی حوزه نشر
سیدعباس صالحی، رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز، در این نشست، در پاسخ به این پرسش که در سال 2018، کدام کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود، اظهار کرد: میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران متقاضیان زیادی دارد. قرار بود در سال 2018، چین میهمان ویژه این رویداد فرهنگی باشد، اما آنها تقاضا کردند این موضوع یک سال به تأخیر بیفتد. بنابراین، زمینه فراهم شد تا متقاضیان مهمان ویژه را بیشتر بررسی کنیم. 4 کشور مکزیک، اسپانیا، ژاپن و صربستان در فهرست متقاضیان قرار دارند؛ این متقاضیان، در شورای سیاستگذاری بررسی می‌شوند و نتایج، متعاقباً اعلام خواهد شد.
وی درباره تعطیلی فعالیت 19 غرفه، به دلیل نقد کردن بن‌های کتاب، گفت: مسیر عرضه یارانه کتاب که به صورت اختصاص دادن بُن در حال اجراست، نیازمند اصلاح است و بهتر است ما برای توزیع بهتر یارانه‌ها به طرف حمایت‌های زیرساختی حرکت کنیم. البته، تا زمانی که مسیر عرضه و اختصاص دادن یارانه کتاب، به صورت بن باشد، شاهد چنین تخلفاتی خواهیم بود. صالحی گفت: یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد، این است که وقتی با چنین تخلفاتی مواجه می‌شویم، با اغماض برخورد نکنیم تا کسانی که در مسیر دلالی هستند، نتوانند احساس امنیت کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد