بیشترین کمک به فقرا و درماندگان در مجالس روضه جمع می‌شود/ اگر فقر فرهنگی حل شود، فقر اقتصادی هم رفع خواهد شد

کد خبر: 730897

هزینه‌هایی که در مجلس امام حسین خرج می‌شود از هزینه‌های ضروری جامعه هست. کمااینکه هزینه کردن در امور درمانی و آموزشی در یک جامعه ضرورت محسوب می‌شود و هرگز هزینه این مراکز را برای کمک رسانی به فقرا استفاده نمی‌کنند.

بیشترین کمک به فقرا و درماندگان در مجالس روضه جمع می‌شود/ اگر فقر فرهنگی حل شود، فقر اقتصادی هم رفع خواهد شد

حجت الاسلام ماندگاری عزادارای کمک به فقرا

سرویس فرهنگی فردا: حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در گفت و گو با خبرنگار فردا به برخی شبهات پیرامون هزینه‌هایی که در عزاداری‌ها صورت می گیرد پاسخ داد: عده‌ای شبهه می‌اندازند که چرا این همه هزینه خرج مجالس امام حسین می‌شود و در عوض به فقرا داده نمی شود؟ جواب این مسئله روشن است. همانطور که هیچ جامعه عاقلی نمی‌آید هزینه های اموزشی و درمانی را صرف فقرا بکند بر همین اساس هزینه های مجالس اهل بیت هم نباید در امور دیگر خرج شود.

رئیس موسسه سیره شهداء تاکید کرد: هزینه هایی که در مجلس امام حسین خرج می شود از هزینه های ضروری جامعه هست. کمااینکه هزینه کردن در امور درمانی و آموزشی در یک جامعه ضرورت محسوب می شود و هرگز هزینه این مراکز را برای کمک رسانی به فقرا استفاده نمی کنند.

آثار فقر و تهیدستی در کلام امام علی (ع) اینجا بخوانید

مردم در مجالس اهل بیت زندگی توحیدی را می‌آموزند

وی تصریح کرد: معتقدم که مجلس امام حسین، حرم اهل بیت و امام زاده ها هم دانشگاه هستند هم درمانگاه. مردم در همین مجالس زندگی توحیدی را یاد می گیرند. در همین مجالس کمک به فقرا را یاد می گیرند. در همین مجالس زندگی توحیدی را یاد می گیرند. در همین مجالس فقر فرهنگی شان بر طرف می شود. ضمن اینکه فقر فرهنگی اگر حل شود فقر اقتصادی هم حل می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: لذا هیچ جامعه عاقلی هزینه های آموزش و یا درمانی را صرف فقرا نمی کند. چرا که فقر فرهنگی قطعا بالاتر از فقر اقتصادی ست.

وی تاکید کرد: از طرفی هم در همین مجالس اهل بیت مشکلات ما حل می شود و گاها راه حل مشکلات فردی و خانوادگی و اجتماعی مان را پیدا می کنیم. درد های روح مان و جامعه مان را حل می کنیم.

ماندگاری ادامه داد: برخی معتقدند که این هزینه های سنگین که در عزاداری ها پرداخته می شود خروجی ندارد و بازدهی ندارد. بهترین دلیل برای اثبات وجودبازدهی در مجالس اهل بیت این است که دشمن با تمام وجود می خواهد ریشه این مجالس را بزند. اگر بازدهی نداشت دشمن این مجالس را به حال خودش رها می کرد. همین بیداری اسلامی، انتفاضه، تحولات یمن و بحرین ریشه در معارف اهل بیت دارد. و همین احترامی که به شهید حججی گذاشته می شود اثرات روضه امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: کسانی که این سخنان را مطرح می کنند فهم درستی از این مسائل ندارند. دوست و دشمن اگر انصاف داشته باشند معتقد خواهند بود که مجالس اهل بیت برکات سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارد.

بیشترین کمک به فقرا و درماندگان در مجالس روضه جمع می‌گردد ماندگاری افزود: در همین مجالس اهل بیت بیشترین کمک به درماندگان و فقرا زندانیان صورت می گیرد. در همین مجالس اهل بیت بیشترین آگاهی بخشی سیاسی و اجتماعی صورت می گیرد و در همین مجالس فرزندان جامعه برای دفاع از اسلام و دشمن شناسی به بصیرت می رسند. رونق اسلام و مسلمین مدیون همین مجالس است. هر کسی که این برکات را نمی بیند کور است. هر چقدر هم این مجالس پیداکنند برکت بیشتری داشته باشد به چشم این افراد نمی آید.

وی در پایان خطاب به عزاداران حسینی توصیه کرد: هر میزان که اخلاص و معرفت در عزاداری ها بیشتر باشد الطاف الهی و عنایت اهل بیت هم بیشتر شامل شان خواهد شد. اگر خدایی نکرده برای شرکت در عزاداری ها نیتی غیر از خدا و اهل بیت داشته باشند به خودشان ظلم کرده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها