طراحی مچ بند هوشمند ارتعاشی

کد خبر: 568360

در آینده‌ای نزدیک نسلی از دستگاه‌های هوشمند به بازار می‌آید که تنها از طریق حس و ارتعاش، اطلاعات را انتقال می‌دهد و دیگر نیازی نیست کاربر در هنگام رانندگی، هنگام حضور در جلسه و... برای اطلاع از زمان ساعت مچی خود را نگاه کند بلکه ویبره‌ها به وی یادآوری می‌کند که چه کسی با وی تماس گرفته، الان ساعت چند است یا حتی می‌تواند موسیقی را بدون دخالت دست عوض کند.

روزنامه ایران: در آینده‌ای نزدیک نسلی از دستگاه‌های هوشمند به بازار می‌آید که تنها از طریق حس و ارتعاش، اطلاعات را انتقال می‌دهد و دیگر نیازی نیست کاربر در هنگام رانندگی، هنگام حضور در جلسه و... برای اطلاع از زمان ساعت مچی خود را نگاه کند بلکه ویبره‌ها به وی یادآوری می‌کند که چه کسی با وی تماس گرفته، الان ساعت چند است یا حتی می‌تواند موسیقی را بدون دخالت دست عوض کند.
شکل ظاهری فناوری پوشیدنی Moment، شبیه ساعت است و به مچ دست بسته می‌شود و از طریق پالس یعنی ایجاد ارتعاش بی‌صدا (ویبره) کاربر را آگاه می‌کند.
این فناوری پوشیدنی از طریق بلوتوث و با اپلیکیشن تلفن همراه اندروید یا IOS و نیز آی پد و تبلت کار می‌کند و شناسایی تماس گیرنده‌ها، اطلاعیه‌ها، هشدارها و... با کمک تجهیزات ویژه این گجت ازجمله GPS، سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوب، امواج مغناطیسی، بدون نیاز به دیدن و شنیدن و تنها از طریق ارتعاش امکانپذیر است که این ارتعاشات از طریق اپلیکیشن قابل تنظیم است.
کاربر می‌تواند در اپلیکیشن ویژه این گجت فناورانه، تنظیماتی خاص برقرار کند به گونه‌ای که به عنوان مثال اگر مادر کاربر زنگ بزند گوشه بالایی سمت راست دستگاه دوبار ویبره بزند و کاربر از طریق نحوه این ارتعاشات متوجه می‌شود که مادرش با وی تماس گرفته است. محققان می‌گویند مغز انسان قادر است خود را با جریان‌ها تطبیق دهد مثلاً یک فرد می‌تواند هم از طریق چشم یاد بگیرد و هم از طریق لمسی (بریل)، بنابراین با این ابزار می‌توان دنیای دیجیتال را احساس و درک کرد.
باتری ابزار پوشیدنی Moment قابل شارژ است و با یک بار شارژ کردن 4 روز بدون وقفه قابل استفاده است البته این گجت به وسیله کابل USB نیز شارژ می‌شود. گفته می‌شود این مچ بند هوشمند که در برابر آب و عرق بدن نیز مقاوم است اکنون با بهای 129 دلار پیش فروش می‌شود و در ماه مارس 2017 به بازار می‌آید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها