دستگاهی که چند وسیله شما را وایرلس شارژ می‌کند

کد خبر: 583308

با افزایش تعداد وسایل الکترونیکی در خانه، شارژ شدن آنها گاه دردسرساز شده چرا که ممکن است نیاز داشته باشیم چند وسیله را به‌طور همزمان شارژ کنیم در حالی که پریز برق به اندازه کافی در اختیار نداریم، به همین دلیل هم مدت هاست که محققان به دنبال یافتن راهکارهایی برای حل چنین مشکلاتی بوده‌اند و روش‌های شارژ وایرلس را ارائه داده‌اند که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

روزنامه ایران: با افزایش تعداد وسایل الکترونیکی در خانه، شارژ شدن آنها گاه دردسرساز شده چرا که ممکن است نیاز داشته باشیم چند وسیله را به‌طور همزمان شارژ کنیم در حالی که پریز برق به اندازه کافی در اختیار نداریم، به همین دلیل هم مدت هاست که محققان به دنبال یافتن راهکارهایی برای حل چنین مشکلاتی بوده‌اند و روش‌های شارژ وایرلس را ارائه داده‌اند که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

هرکدام از این روش‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند ولی آخرین نمونه طراحی شده توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن، یعنی شارژر وایرلس که پنلی شبیه به ال سی‌دی است و به دیوار متصل می‌شود قابلیت‌های منحصربفردی دارد و از فاصله 10متری می‌تواند به طور همزمان چند وسیله را شارژ کند.
نمونه‌های حاضر سیم پیچ‌هایی هستند که با جریان یافتن انرژی در آن، میدان مغناطیسی قدرتمندی ایجاد می‌کنند و به شارژ وسایل می‌پردازند ولی قدرت شارژ آنها بسیار پایین است و انرژی آنها خیلی زود تمام می‌شود در حالی که نمونه جدید می‌تواند با استفاده از فرکانس‌های میکروویو و تمرکز بر امواج اطراف وسایل موجود در اتاق، به طور همزمان چند وسیله الکترونیکی را شارژ کند.

البته پیش از این نمونه دیگری با نام Cota system ساخته شده بود که می‌توانست اشیا را از فاصله 9متری شارژ کند ولی به دلیل گرانقیمت بودن، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. باید گفت که آخرین نمونه شارژر ارائه شده نیز خالی از اشکال نیست و چنانچه مانعی بین پنل و وسیله قرار بگیرد نمی‌تواند آن را شارژ کند که دست اندرکاران این طرح در حال حل این مشکل هستند و معتقدند اشکالات این طرح چندان بزرگ نیست.این گروه در نظر دارد شارژر را در سقف ساختمان‌های جدید جای دهد تا بتواند به طور کامل به شارژ همه وسایل موجود در اتاق یا سالن به طور همزمان بپردازد و همچنین قرار است میزان برد این شارژر را افزایش دهند تا از فاصله دورتر هم بتوان وسایل مختلف را شارژ کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها