وقتی روبات‌ها به یاری «آمازون» می‌آیند

کد خبر: 586271

حالا دیگر روبات‌ها به زندگی بشر راه پیدا کرده‌اند و کمپانی‌های بزرگی مانند آمازون در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

روزنامه ایران: حالا دیگر روبات‌ها به زندگی بشر راه پیدا کرده‌اند و کمپانی‌های بزرگی مانند آمازون در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن دارند.
Alexa دستیار صوتی آمازون که پیش از این ارائه شد هرچند بسیار مورد توجه قرار گرفت ولی چهره مشخصی نداشت و به همین دلیل برخی از کاربران نمی‌توانستند با آن ارتباط مناسبی برقرار کنند.
ولی حالا کمپانی Omate با طراحی و ارائه روباتی به نام Yumi یک روبات مجهز به هوش مصنوعی را طراحی و ارائه داده و معتقد است این محصول می‌تواند مشکل آمازون را حل کند. Yumi حدود 11/7 سانتی متر قد دارد و با چرخ‌هایی که در زیر آن قرار گرفته می‌تواند براحتی در گوشه و کنار خانه حرکت می‌کند. صورت این روبات که با Alexa همکاری دارد در واقع یک صفحه نمایشگر لمسی است که کاربر می‌تواند از طریق آن به جست و جو در وب بپردازد، ویدئو تماشا کرده یا بازی کند.همچنین سنسورهایی برای کم و زیاد کردن صدای این روبات در پشت آن قرار دارد و نیز دارای پورت یو اس بی‌ و HDML است.
این روبات که باتری 300میلی آمپری دارد مجهز به پردازشگر 4هسته ای3/1گیگاهرتزی بوده دارای بیش از 3هزار مهارت است. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند از وی درباره وضعیت آب و هوا، اخبار، ترافیک و نیز مواردی در ویکی پدیا سؤال کند یا اینکه از طریق سرویس‌هایی مانند اوبر تاکسی رزرو کند یا موسیقی مورد علاقه کاربر را پخش کند. همچنین وجود 5 میکروفون در بخش‌های مختلف این روبات باعث می‌شود تا Yumi دقیقاً متوجه منبع صدا شده و سرش را به سمت آن بچرخاند.
این روبات همچنین با کمک دوربین می‌تواند به کاربر کمک کند تا از راه دور داخل خانه خود را ببیند و از امنیت آن اطمینان یابد. انتظار می‌رود این روبات در سه ماهه سوم سال آینده میلادی با بهای 599دلار راهی بازار شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها