گردهمایی فعالان امنیت سایبری در کنفرانس «آر اس آ»

کد خبر: 591792

به موازات افزایش اتصال به اینترنت در جهان، ضرورت تأمین امنیت سایبری نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و تعداد رویدادها و کنفرانس‌های مربوط به این موضوع افزایش یافته است.کنفرانس بین‌المللی RSA یکی از این رویدادهاست که امارات متحده عربی به‌عنوان نماینده منطقه EMEA برای دومین بار میزبانی آن را به عهده گرفت.

روزنامه ایران: به موازات افزایش اتصال به اینترنت در جهان، ضرورت تأمین امنیت سایبری نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و تعداد رویدادها و کنفرانس‌های مربوط به این موضوع افزایش یافته است.کنفرانس بین‌المللی RSA یکی از این رویدادهاست که امارات متحده عربی به‌عنوان نماینده منطقه EMEA برای دومین بار میزبانی آن را به عهده گرفت.
ارائه آخرین راهکارهای امنیتی
در کنفرانس RSA 2016 که روزهای 15 و 16 نوامبر با شعار «ارتباط اینترنتی بگیرید و حفاظت شوید»، در ابوظبی برگزار شد، پیشتازان صنعت آی‌تی، فعالان عرصه امنیت سایبری، کمپانی‌های بزرگ فناوری جهان، شرکت‌های تجاری علاقه‌مند به امنیت سایبری و بخش خصوصی و دولتی امارات متحده عربی حضور داشتند دراین کنفرانس، تلاش شد تا آخرین ابتکارها و نوآوری‌ها در تکنولوژی‌ها که به امنیت سازمان‌ها و آینده امن آنها کمک می‌کند به نمایش گذاشته شود و البته شهر هوشمند و باج افزارها نیز در این رویداد به طور مشخص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.همچنین برترین کدنویسان و متخصصان امنیت اطلاعات از امارات متحده عربی و سراسر جهان گرد هم جمع شدند تا آخرین پیشرفت‌ها را در این عرصه به اشتراک بگذارند.
در این کنفرانس که دیروز به کار خود پایان داد یک آزمایشگاه یادگیری و همایش یکروزه امنیت زیرساخت‌ها هم برگزار شد که به تازه‌واردان عرصه امنیت سایبری مربوط می‌شد. امسال در این رویداد بخشی نیز به کودکان اختصاص داشت و مردم عادی می‌توانستند کودکان خود را در کارگاه‌های آموزشی ویژه آن ثبت‌نام کنند.امسال در این کنفرانس، کمپانی‌های بزرگی مثلDarkMatter, Qualys, Spire Solutions و Tenable Network حضور داشتند و از اسپانسرهای خارجی آن می‌توان به سیسکو اشاره کرد. دومین بار است که چنین کنفرانسی در ابوظبی برگزار می‌شود و این، یک نقطه عطف برای این کشور محسوب می‌شود چرا که موفق شد بیش از 40هزار نفر را به این رویداد جذب کند.
هزینه 2میلیارد دلاری امنیت سایبری
«لیندا گری»یکی از مدیران اجرایی کنفرانس RSA در این باره گفت: طبق تحقیقات مؤسسه پژوهشی گارتنر، امروزه در شرایطی بسر می‌بریم که مجبوریم برای تأمین امنیت سایبری در جهان هزینه فراوانی بپردازیم. این مؤسسه تخمین زده است که بازار امارات متحده عربی در سال 2020 بیش از 2میلیارد دلار برای تأمین این امنیت سایبری هزینه خواهد کرد و در این رویداد تلاش کردیم تا بهترین و ناب‌ترین ایده‌ها را در زمینه صنعت امنیت سایبری مورد توجه قرار دهیم و محیطی را فراهم کنیم تا دیدگاه‌ها برای نحوه محافظت سازمان‌ها از تهدیدات سایبری مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
«امیت یوران» دبیر این کنفرانس نیز در قالب یک سخنرانی با عنوان «تغییر چشم اندازها» بر نیاز سازمان‌ها به داشتن دیدگاه‌های متفاوت به منظور مقابله با مهاجمان سایبری تأکید کرد و گفت حالا دیگرامنیت سایبری تنها به بیت و بایت محدود نمی‌شود و امنیت سایبری شکل پیچیده تری به خود گرفته است پس باید به این مقوله اهمیت بیشتری داد.ما برای دفاع از شهرهای هوشمند و نیز سایر تکنولوژی‌های هوشمند در برابر تهدیدات فزاینده، نیاز به همکاری داخلی و منطقه‌ای داریم تا به استانداردهای بالای امنیت سایبری برسیم.
اقتصاد جهان در راه دیجیتالی شدن
کنفرانس RSA ابوظبی، اسپانسرهایی هم داشت که یکی از معروف‌ترین آنها کمپانی سیسکو بود. «اسکات منسون» دبیر امنیت سایبر در خاورمیانه و ترکیه سیسکو در قالب سخنرانی با عنوان «امنیت سایبری در اقتصاد دیجیتال» گفت: با توجه به افزایش دسترسی مردم به گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل دیجیتال، بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال سیستم‌های ابری و امن ماندن اطلاعات ذخیره شده خود هستند و از سوی دیگر تا سال 2020 اقتصاد تغییر کرده و انتظار می‌رود که 75درصد شرکت‌ها دیجیتال شوند.این دیجیتالی شدن، افزایش اتصال به اینترنت در جهان و نیز اینترنت اشیا، جهان را تغییر داده است و حالا دیگر تأمین امنیت زیرساخت‌ها یک ضرورت محسوب می‌شود. به اعتقاد «منسون»، طبق پیش‌بینی سیسکو، امنیت سایبری در دهه آینده، 6/7 تریلیون دلار از کل هزینه دیجیتال جهان را به خود اختصاص خواهد داد که سه چهارم این مبلغ یعنی حدود 8/5تریلیون دلار آن برای توانمندسازی امنیت سایبری یعنی ترغیب به نوآوری هزینه می‌شود. وی ادامه داد: به موازات فرصت‌هایی که ظهور اینترنت اشیا و دیجیتالی شدن جهان در اختیار شرکت‌های تجاری، سازمان‌ها، شهروندان و...قرار می‌دهد، هکرهای شبکه‌های اینترنتی نیز چنین فرصت‌هایی را به دست می‌آورند تا حملاتی سازمان یافته‌تر و جدی‌تر رقم بزنند.

طبق آخرین گزارش سیسکو، بیشترین تهدیدهای اینترنتی در جایی دیده می‌شوند که کاربران اصلاً انتظارش را ندارند پس سازمان‌ها باید محتاط‌‌تر باشند و هزینه بیشتری به امنیت سایبری اختصاص دهند. مهاجمان اینترنتی از اپلیکیشن‌هایی که کاربران به آنها اعتماد بالایی دارند یا به نظر بی‌خطر می‌رسند، بیشترین استفاده را می‌کنند به همین دلیل باید بر امنیت آنها نظارت دائم داشت تا بتوان زنجیره حمله هکرها را قطع کرد. وی ادامه داد: در رویداد امسال ما می‌خواهیم نشان دهیم که ساختار یک دفاع منسجم می‌تواند تا صد درصد به تأمین امنیت سایبری این کمپانی‌ها، کاربران و... کمک کند و دفاع سریع تری از آنها داشته باشد. «دریز واتین»دبیر بخش امنیت اطلاعات مشتریان سوئیفت(CSI) نیز سخنرانی با عنوان«سرقت‌های بانک در قرن 21:چگونه مجرمان مدرن به مؤسسات مالی حمله می‌کنند» داشت. وی در این کنفرانس، جزئیاتی درباره تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها و روش‌های مجرمان سایبری ارائه داد و به‌عنوان نمونه به فیشینگ ایمیل برای به دست آوردن رمز کارت های اعتباری و.... اشاره کرد. وی افزود: در این روش هکرها در نتیجه غفلت کاربر، یک بدافزار روی سیستم آنها نصب کرده و از راه دور، اطلاعات محرمانه آنها را سرقت می‌کنند. این مجرمان سایبری در نهایت نیز به نرم افزارهای سیستم‌های پرداخت بانکی دسترسی پیدا می‌کنند و در چنین حالتی، عملاً هرگونه پیام مربوط به بانک‌ها را حذف کرده و اجازه نمی‌دهند که به دست کاربر برسد. درمقابل، پیام‌های جعلی خود را به دست کاربران می‌رسانند و در طول دقایقی که در حال حمله سایبری یا سرقت پول هستند، سیستم بانکی عملاً کار نمی‌کند.وی ادامه داد: سوئیفت تلاش بسیاری برای حفاظت از کاربران خود داشته است ولی کاربران نیز باید با افزایش سطح آگاهی خود، مانع فعالیت هکرها شوند.

«جیسون کنت» مسئول امنیت اپلیکیشن کمپانی Qualys هم در این کنفرانس درباره راهکارهایی که می‌تواند امنیت عصر اپ‌ها را دچار تحول کند و نیز اهمیت اعتماد به سازندگان اپ سخن گفت و افزود: آگاهی بیشتر کاربران از اهمیت امنیت سایبری می‌تواند به این تأمین امنیت شتاب دهد.

فیصل البنانی مدیر DarkMatter یک کمپانی فعال در امنیت سایبری نیز در این رویداد گفت:در کنفرانس RSA ما می‌توانیم دانش و نگاه خود را با دیگران تقسیم کنیم و علاوه بر توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در امنیت سایبری دولت‌ها، به زیرساخت‌های حیاتی، جرایم سایبری و تهدیدات آن، دولت‌ها وسیاست‌ها، استراتژی امنیت، ابر، امنیت هوشمند و موضوع‌های تخصصی امنیت سایبری بپردازیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها