مهلت رگولاتوری به اپراتورها برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی

کد خبر: 637211

به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، معضل پیامک‌های تبلیغاتی که برای مشترکان ارسال می‌شود، به‌زودی حل خواهد شد.

روزنامه شرق: به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، معضل پیامک‌های تبلیغاتی که برای مشترکان ارسال می‌شود، به‌زودی حل خواهد شد.
حسین فلاح‌جوشقانی، دراین‌باره بیان کرد: موضوع الزام برای ایجاد سامانه متمرکز فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های ارزش افزوده به وسیله اپراتورهای موبایل با هدف حل مشکلات فعلی در‌این‌خصوص تأکید شده است. او ادامه داد: برای تخلفاتی که درباره پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی صورت گرفته، به برخی اپراتورهای موبایل تذکر داده شده است. او افزود: هم‌اکنون دو اپراتور برای مدیریت محتوایی که از سوی این پیامک‌ها به مشترکان ارسال می‌شود، سامانه متمرکز را راه‌اندازی کرده‌اند و یک اپراتور نیز تا ۱۵ اسفند زمان دارد این سامانه را راه‌اندازی کند. او گفت: با متمرکزشدن فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی خدمات پیامکی در سامانه اپراتورهای موبایل، همه‌چیز تحت مدیریت اپراتور درمی‌آید و مشکل دریافت پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی که تعداد محدودی از مشترکان همچنان با آن درگیر هستند، پس از تاریخ ۱۵ اسفند به صورت کلی حل می‌شود.
او درباره تعیین‌تکلیف پیامک‌های تبلیغاتی که با سیم‌کارت‌های شخصی ارسال می‌شوند نیز گفت: در حال تدوین قوانین و مقررات لازم برای برخورد با این سیم‌کارت‌ها هستیم و به‌زودی این قوانین را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوب می‌کنیم. او با اشاره به اجرای فاز آزمایشی برخورد با ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی، افزود: در این فاز براساس فرمول‌های مدنظر، فعالیت سیم‌کارت‌هایی را که در یک دوره حجم عظیمی پیامک ارسال می‌کردند اسکن کردیم و مشخص شد برخی سیم‌کارت‌ها فقط پیامک ارسال می‌کنند اما هیچ پیامک دریافتی و مکالمه‌ای ندارند.
به گفته او، برآوردها نشان داد این سیم‌کارت‌ها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به کار گرفته شده است و ما با توجه به اینکه هنوز قوانین مشخصی برای سلب امتیاز این سیم‌کارت‌ها نداریم، در این مرحله درگاه پیامک این سیم‌کارت‌ها را قطع کردیم. او ادامه داد: در مرحله آزمایشی با حدود هشت‌ هزار سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی برخورد شد که فقط یک درصد آنها، به این محدودیت ارسال پیامک، اعتراض و دلایل خود را در ارسال تعداد زیاد پیامک اعلام کردند و ما مجددا دسترسی آنها را آزاد کردیم اما بقیه این سیم‌کارت‌ها، بازخورد اعتراضی نداشت و مشخص شد از این سیم‌کارت‌ها فقط برای تبلیغات استفاده می‌شده است. به گفته او، به‌زودی و با ایجاد پشتوانه قانونی و مقرراتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، می‌توانیم با مزاحمت ایجادشده برای کاربران از طریق پیامک‌های تبلیغاتی، برخورد کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها