جلیقه هوشمند به کمک دوچرخه سواران می‌آید

کد خبر: 650445

دوچرخه سواری در خیابان‌های شلوغ شهرهای بزرگ جهان دردسر ساز است و سالانه تعداد زیادی از دوچرخه سواران در اثر تصادف با موتور یا سایر وسایل نقلیه مجروح شده یا جان خود را از دست می‌دهند. همین موضوع فعالان عرصه فناوری را بر آن داشت تا با ورود به این عرصه به دنبال راه حلی جامع باشند.

روزنامه ایران: دوچرخه سواری در خیابان‌های شلوغ شهرهای بزرگ جهان دردسر ساز است و سالانه تعداد زیادی از دوچرخه سواران در اثر تصادف با موتور یا سایر وسایل نقلیه مجروح شده یا جان خود را از دست می‌دهند. همین موضوع فعالان عرصه فناوری را بر آن داشت تا با ورود به این عرصه به دنبال راه حلی جامع باشند.
یکی از این راهکارها طراحی جلیقه هوشمند است که گروهی از کارآفرینان در مکزیکوسیتی ارائه داده‌اند. هرچند پیش از این نیز لباس‌ها و جلیقه‌های هوشمندی ساخته شده بود ولی جلیقه‌ای که در مکزیکوسیتی ساخته شده است و Tuibo نام دارد، دارای چراغ‌های ال ای دی روشن تری است. دوچرخه سوار ابتدا باید جلیقه را به تن کند و سپس روکش دسته دوچرخه را بر سر جای خود قرار دهد تا در زمان ضروری بتواند از طریق بلوتوث، راننده‌ها را از توقف یا گردش به راست و چپ خود آگاه کند. این جلیقه در پشت کمر دارای 72 لامپ ال ای دی براق است که شب هنگام کاملاً درخشان است تا همه وسایل نقلیه بتوانند در تاریکی، دوچرخه سوار را بخوبی تشخیص دهند و احتمال تصادف بسیار پایین بیاید. به محض اینکه دوچرخه سوار تصمیم به توقف بگیرد هم با فشردن دکمه‌ای روی دسته دوچرخه به جلیقه دستور می‌دهد تا نور چراغ‌هایش را افزایش دهد و به این ترتیب راننده‌ها متوجه شوند که وی قصد ایستادن و توقف را دارد. همچنین اگر دوچرخه سوار بخواهد به راست یا چپ بپیچد می‌تواند دکمه‌های دیگر موجود روی کاور دسته دوچرخه را فشار دهد تا چراغ‌های جلیقه به رانندگان سایر وسایل نقلیه هشدار دهند که دوچرخه سوار می‌خواهد راه خود را به سمت راست یا چپ تغییر دهد.

چراغ‌های روی جلیقه با باتری 2 هزار و 200 میلی آمپری روشن می‌شوند و برای 5 تا 8 ساعت کارآیی دارند. کاربران برای شست و شوی این جلیقه نیز نباید نگران باشند چون براحتی می‌توان کیت الکترونیکی را از جلیقه درآورد و آن را شست و شو داد. این جلیقه در حال حاضر در سایت کیک استارتر با بهای 125 دلار پیش فروش می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها