با این روش از حریم خصوصی خود در اینترنت محافظت کنید

کد خبر: 707931

در این مطلب آموزشی می خواهیم به کارهایی اشاره کنیم که شما آن ها را انجام نمی دهید و با این کار حریم خصوصی خود را به خطر می اندازید.

با این روش از حریم خصوصی خود در اینترنت محافظت کنید
کلیک : دنیای مجازی، دنیای پر خطری‌ است. در این دنیا نباید از امنیت و مسائل مربوط به امنیت غافل شویم. حفظ حریم خصوصی حق شماست و در این دنیا باید حریم خصوصی شما حفظ شود. شما همیشه باید اقداماتی در جهت حفظ حریم خصوصی خود انجام دهید و با کم‌کردن اشتباهات خود در دنیای مجازی، حریم خصوصی خود را کمتر به‌ خطر بیاندازید. بسیاری از شما نسبت به اپلیکیشن‌ های نصب شده بر روی گوشی خود و تنظیمات آن ها بی ‌تفاوت هستید. باید هر از چند گاهی تنظیمات اپلیکیشن‌ های گوشی خود را چک کنید، دسترسی آن ها را بررسی و تنظیم کنید. چرا که وقتی تنظیمات اپلیکیشن‌ های شما درست نباشد و ضعیف باشد و هم چنین دسترسی آن ها به بخش‌ های مختلف گوشی شما باز باشد، را‌ه برای نفوذ هکرها باز است و شما به آسانی می توانید قربانی حملات سایبری شوید. پس تنظیمات اپلیکیشن ‌ها را مدام چک کنید و دسترسی آن ها را مدیریت کنید. برخی از کاربران سیستم ‌عامل کامپیوتر خود و هم چنین نرم افزارهای نصب شده را به ‌روزرسانی و یا آپدیت نمی کنند. به صورت منظم نسخه به ‌روز شده سیستم‌ عامل‌ ها و نرم افزارها منتشر می شود، تنظیمات آن ها بهبود پیدا می کند، بسیاری از باگ ‌های امنیتی آن ها حل می شود، پس توصیه می کنیم حتما و همیشه از نسخه‌ های به‌ روز شده سیستم‌ عامل‌ ها و نرم افزارها برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده کنید، چرا که وقتی نرم افزارها و سیستم‌ عامل‌ ها به ‌روزرسانی نمی شوند، شرایط برای حمله به آن ها محیاتر است و آن ها آسیب‌پذیرتر هستند. بسیاری از شما اطلاعات و فایل‌های خود را در مکان امن ذخیره نمی کنید. اطلاعات مهم و شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید و در صورت انتشار کنترل کنید که چه کسانی می توانند آن ها را ببینند و به آن ها دسترسی داشته ‌باشند. چنانچه فایل ‌های مهم خود را چه در سیستم خود و چه در فضاهای ابری ذخیره کردید، توصیه می کنیم آن ها را رمزگذاری کنید. برای رمزگذاری فایل ‌های خود می توانید از نرم‌افزار Boxcryptor استفاده نمایید. اگر فایل‌ ها و اطلاعات خود را نا‌امن ذخیره کنید و نسبت به آن ها بی ‌تفاوت باشید، کار را برای سارقان اینترنتی و برای سرقت آن ها آسان تر می کنید.
online-privacy
بسیاری از کاربران برای حساب‌ های کاربری خود، رمز عبور یکسانی را مشخص می کنند. این کار امنیت شما در شبکه ‌های اجتماعی مختلف را به خطر می اندازد. اگر یکی از حساب‌ های کاربری شما هک شد، هکرها امکان دسترسی به کلیه حساب‌ های کاربری شما در دنیای مجازی را پیدا خواهند کرد. همیشه برای حساب‌ های کاربری خود از رمز‌های مناسب، امن و قوی استفاده کنید. بهتر است رمزهایی که انتخاب می کنید، ترکیبی از حرف کوچک و بزرگ، اعداد و نشانه‌ها باشد. نکته مهم دیگر این است که حتما رمز عبور مودم خود را هر از گاهی عوض کنید، چرا که هکرها با دسترسی به اینترنت شما می توانند حریم خصوصی شما را به ‌خطر بیاندازند. کاربران زیادی هستند که در دنیای مجازی به صورت آگاهانه رفتار نمی کنند، و حریم خصوصی خود را به خطر می اندازند. شما همیشه باید در انتشار مطالبی که در دنیای مجازی منتشر می کنید، هوشیارانه عمل کنید. از سایت ‌هایی که مخرب و آلوده هستند بازدید نکنید و از آن ها برای خرید‌های آنلاین استفاده نکنید. ایمیل‌های افراد ناشناس را پاسخ ندهید، و به هیچ‌ عنوان فایل ‌های موجود در ایمیل‌ آن ها را دانلود نکنید و یا اگر ایمیل حاوی لینکی بود، بر روی آن به هیچ ‌عنوان کلیک نکنید. فریب تبلیغات اینترنتی اشتباه را نخورید و اطلاعات شخصی خود را در اختیار آن ها قرار ندهید. کاربران زیادی هستند که برای دانلود اپلیکیشن‌ها از مارکت ‌ها و سایت‌ های غیر رسمی استفاده می کنند. استفاده از مارکت‌ها و سایت ‌های غیر رسمی، حریم خصوصی شما را به شدت در خطر میاندازد و راه را برای نفوذ هکرها باز می کند. توصیه می کنیم همیشه اپلیکیشن‌ها را از مارکت‌های رسمی دانلود کنید و از نرم‌ افزارهای رایگان متن باز استفاده کنید که امنیت بالایی دارند و برای دانلود آن ها نیز از سایت‌های رسمی آن ها استفاده کنید. در آخر با توجه به آمار منتشر شده، تعداد بد‌افزارها، حملات فیشینگ، سایت‌های آلوده و مخرب روز به روز در حال افزایش است، و شما اگر با این روند از حریم خصوصی خود در دنیای مجازی غافل شوید و به نکات امنیتی توجه نکنید، به ‌سادگی مورد حمله قرار می گیرید و قربانی می شوید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها