«فردا» گزارش می‌دهد

احتمال اصلاح طرح گشت ارشاد چقدر است؟

کد خبر: 1178642

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح یا لایحه، چیزی را تصویب یا اصلاح کند.

احتمال اصلاح طرح گشت ارشاد چقدر است؟

گروه سیاست سایت فردا - با گزارش و بیانیه‌ای که پزشکی قانونی درباره علل فوت مهسا امینی داد، معلوم شد که در ماجرای تلخ اخیر قصور یا خطایی از سوی نیروهای انتظامی که گشت ارشاد نیز زیرمجموعه آن است، صورت نگرفته و به قول روزنامه «جوان» پلیس تبرئه شد.

این دفتر اما هنوز بسته نشده و از یک سو بحث مدیریت ناآرامی‌های اخیر مطرح بوده و از سوی دیگری اهمیت پاسخگویی به مطالباتی که درباره اصلاح رویه گشت ارشاد از قبل وجود داشت و در روزهای اخیر ابتدا پررنگ شد و بعد هم زیر سایه اغتشاشات، به حاشیه رفت.

انتقاداتی که از رویکرد فعلی و برخوردهای سلبی گشت ارشاد وجود دارد، احتمال بازنگری و ایجاد اصلاحاتی را مطرح کرد. این گمانه وقتی تقویت شد که برخی سیاسیون و مسئولان نیز در این باره صحبت کردند. مثلا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در همان روزهای اول فوت مهسا و هم بعد از آن تاکید کرد که موضوع را تا اصلاح ساختارها دنبال خواهد کرد. 

از این شاهدیم که بحث احتمال تغییر در رویه گشت ارشاد و یا حتی ادامه فعالیت آن در ذهن برخی مردم و همچنین رسانه‌ها سوال ایجاد کرده است. این سوال دیروز و در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان نیز پرسیده شد.

پاسخ طحان نظیف این بود که « اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح یا لایحه، چیزی را تصویب یا اصلاح کند».

حجم ویدیو: 8.04M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها