«هالووین» مرگبار در کره جنوبی؛ ۱۵۱ نفر کشته‌ شدند /چند ایرانی قربانی هالووین کره‌ای شدند؟

کد خبر: 1182792

مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند: در حادثه ازدحام جمعیت در جشن هالووین در سیٔول، دست‌کم ۱۵۱ نفر، از جمله ۱۹ شهروند خارجی، کشته شده‌اند که اتباع برخی کشورها از جمله ایران نیز در میان آنها است.

«هالووین» مرگبار در کره جنوبی؛  ۱۵۱ نفر کشته‌ شدند /چند ایرانی قربانی هالووین کره‌ای شدند؟

مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند: در حادثه ازدحام جمعیت در جشن هالووین در سیٔول، دست‌کم ۱۵۱ نفر، از جمله ۱۹ شهروند خارجی، کشته شده‌اند که اتباع برخی کشورها از جمله ایران نیز در میان آنها است.

خبرگزاری یونهاپ نوشت: در حادثه ازدحام جمعیت شنبه شب در منطقه تفریحی ایتائه‌وون در سئول پایتخت کره جنوبی به مناسبت جشن پاییزی هالووین تاکنون مرگ 151 نفر ثبت شده و 82 نفر هم زخمی شده‌اند.

براساس گزارش مقامات پزشکی حال حداقل 19 نفر از زخمی‌ها هم وخیم است. در میان کشته‌ها نیز 19 خارجی دیده می‌شود. قربانیان هم 97 نفر زن و 54 نفر مرد هستند.

 به گفته رئیس اداره آتش نشانی منطقه، خارجی های کشته شده شامل افرادی از ایران، ازبکستان، چین و نروژ هستند./شفقنا

چند ایرانی قربانی هالووین کره‌ای شدند؟

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که در میان کشته شدگان جشن هالووین در پایتخت این کشور اتباع ایرانی نیز وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، در پی وقوع حادثه در جشن هالووین شب گذشته که برای اولین بار پس از همه‌گیری کرونا به صورت گسترده در سئول، پایتخت این کشور برگزار شد بیش از ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

بنابر اعلام مقامات کره جنوبی در میان کشته شدگان دست کم ۱۹ تبعه خارجی هم بوده است که شامل افرادی از ایران، چین، ازبکستان و نروژ می‌شود.

مقامات کره‌ای همچنین می‌گویند، پس از آن که جمعیت زیادی در یک کوچه باریک در نزدیکی هتل همیلتون، یک مکان مهم برگزاری این مراسم در سئول به جلو رانده شدند، مردم تا حد مرگ تحت فشار جمعیت قرار گرفتند و سبب شد تا عده‌ای کشته و بیش از ۷۰ نفر هم مجروح شوند.

سفارت ایران در سئول پیگیر وضعیت ایرانیان حادثه دیده در جشن هالووین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، درگذشت چند نفر از ایرانیان مقیم این کشور، در حادثه جشن‌هالووین در شب شنبه در سئول را تسلیت عرض می نماید.

با نهایت تأثر و تأسف، خبر درگذشت چند نفر از هموطنان عزیز در حادثه جشن‌هالووین در شب شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ در محله ایتِوون در سئول را به همه ایرانیان ارجمند و دانشجویان گرامی تسلیت عرض نموده و از خدواند متعال برای این عزیزان از دست رفته، مغفرت و برای خانواده‌های ایشان، صبر مسئلت می نمائیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از همان ابتدای وقوع این حادثه تلخ، ضمن تماس با مقامات و طرف‌های کره‌ای، پیگیر وضعیت ایرانیان مقیم بوده و با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامات لازم را انجام داده است.

به گزارش ایرنا، در پی وقوع حادثه در جشن هالووین شب گذشته در سئول، بیش از ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و شمار زیادی نیز مجروح شدند. بنابر اعلام مقامات کره جنوبی در میان کشته شدگان دست کم ۱۹ تبعه خارجی هم بوده است که شامل افرادی از ایران، چین، ازبکستان و نروژ می‌شود.

حجم ویدیو: 5.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها