اولین فیلم از ۲ انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان / شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۱۰۳نفر افزایش یافت/۲ کیف حامل بمب منفجر شد/فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد/اسامی ۱۷۴ نفر از مجروحین حادثه تروریستی کرمان

کد خبر: 1266077

دقایق گذشته صدای انفجاری که منتهی به گلزار شهدای کرمان است شنیده شد، مسئولین گلزار شهدا بیان کردند که صدا مربوط به انفجار چند کپسول گاز میباشد، و اتفاق خاصی برای کسی رخ نداده است. جمعیت حاضر در آرامش هستند و مسئولین مربوطه در حال نظارت بر حادثه هستند. /SNN

اولین فیلم از ۲ انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان / شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۱۰۳نفر افزایش یافت/۲ کیف حامل بمب منفجر شد/فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد/اسامی ۱۷۴ نفر از مجروحین حادثه تروریستی کرمان

انفجار ‌در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، سبب رعب و وحشت مردم شد.

دقایقی پیش در پی انفجار ‌در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، سبب رعب و وحشت مردم شد.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم، این انفجار در نزدیک مسجد صاحب الزمان روی داده است و هنوز اطلاعاتی دقیقی در دست نیست.

‌جمعیت از اطراف محل پراکنده شده و نیروهای امنیتی در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

برخی افراد حاضر در صحنه مدعی شدند که این انفجار ‌‌از کپسول‌های گاز بوده است، اما تاکنون هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده است.

در حال نیروهای امنیتی و انتظامی در حال متفرق کردن مردم از محل این انفجار هستند.

تعدادی زیادی آمبولانس در محل این انفجار حاضر شده‌اند تا اگر بر اثر این انفجار افرادی مجروح شده باشند به مراکز درمانی منتقل شوند.

معاون استانداری کرمان: این حادثه یک حمله  تروریستی است

در پی ازدحام جمعیت در محل انفجار، تعداد از هم‌وطنان دچار مصدومیت شده‌اند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد‌ند.

در ساعت 15:17 دقیقه دومین انفجار در همین محل رخ داد.

 در حاضر مردم از مسیر منتهی به گلزار شهدا تخلیه شده و نیروهای امنیتی و انتظامی در حال کنتزرل اوضاع بوده تا سریعا علت این انفجار را اعلام کنند.

رئیس اورژانس کرمان: در نتیجه انفجار امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدا ۱۵ نفر مجروح شده‌اند و دست‌کم ۲۰ تن جان خود را از دست دادند.

درخواست از مردم برای تخلیه صحن گلزار شهدای کرمان

عامل انتحاری دلیل دو انفجار در مبادی ورودی گلزار شهدای کرمان

بر اساس شنیده های خبرنگار خبرگزاری دانشجو حاضر در محل، عامل انتحاری دلیل دو انفجار در مبادی ورودی گلزار شهدای کرمان بوده است

رئیس اورژانس کشور:همه بیمارستان‌های کرمان فعال شده و در حالت آماده باش قرار دارند و آمبولانس‌های مناطق همجوار نیز فعال شده‌اند.

مصدومان منتقل شده اند و فوتی‌ها در حال انتقال هستند.

تصاویری از داخل گزار شهدای کرمان

 جزئیات تسنیم از ماجرای انفجار امروز کرمان/ ۲ کیف حامل بمب منفجر شد

برخی از منابع به خبرنگار تسنیم مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد، اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، برخی از منابع به خبرنگار تسنیم مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد، اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.  

خبرنگار تسنیم که در صحنه حاضر است می‌گوید که تعداد شهدا احتمالاً بالاتر از 50 نفر خواهد بود.

تاکنون منابع رسمی اعلام کردند که  20 نفر به شهادت رسیدند و عوامل امنیتی و انتظامی مشغول شناسایی ابعاد دیگر این ماجرا هستند که به زودی اعلام خواهد شد.

سخنگوی اورژانس: تعداد شهدای حمله تروریستی کرمان به ۴۶ نفر و مجروحین به ۷۱ نفر رسید

تایید تروریستی بودن انفجارهای کرمان

معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

۲۰ شهید و بیش از ۴۰ مصدوم توسط اورژانس تایید شده و برخی منابع می گویند احتمال افزایش شمار شهدا و مصدومان وجود دارد.

منابع درمانی کرمان آماده باش درآمده اند و مصدومان درحال انتقال هستند.

تصاویری از شهدای حادثه گلزار شهدای کرمان

۵۳ شهید و ۷‍۱ مصدوم در انفجار کرمان

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از افزایش تعداد مصدومان حادثه انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان خبر داد و اظهار کرد: در این حادثه تا این لحظه 71 نفر از مصدومان توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه 53 نفر از مصدومان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به شهادت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه های معین در حالت آماده باش قرار دارند.

انتشار نخستین تصاویر از شهدای حادثه تروریستی کرمان

فیلمی از لحظه‌ی اول انفجار تروریستی در گلزار شهدای کرمان

گزارشی از بیمارستان شهید باهنر کرمان

شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۸۱ نفر افزایش یافت

طبق آخرین گزارش خبرنگار تسنیم از بیمارستان‌های کرمان، تاکنون ۸۱ نفر در انفجار تروریستی کرمان به شهادت رسیده‌اند و تعداد مصدومان نیز علی‌رغم اینکه ۱۷۱ نفر اعلام شده ‌اما پس از بررسی نهایی احتمالا از مرز ۲۰۰ نفر عبور خواهد کرد.

تصاویر جدید از حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

افزایش شهدای انفجارهای تروریستی کرمان به ۱۰۳ شهید

رئیس اورژانس کرمان:با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است.

 شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که تعدادی از آنان حالشان وخیم است.

 شهادت ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان

یک منبع آگاه می‌گوید ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از شهادت ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خبر داد.

 در حادثه انفجار امروز در گلزار شهدای کرمان تاکنون ۱۰۳ نفر از شهروندان شهید و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

تعداد مصدومان انفجار به ۱۸۸ نفر سید

سخنگوی اورژانس: تعداد مصدومان حادثه تروریستی کرمان به ۱۸۸ نفر رسیده است.

یک تیم تخصصی درمانی از تهران به کرمان اعز‌ام خواهند شد.

یک فروند هواپیمای c۱۳۰ ارتش برای انتقال مجروحان بدحال برای انتقال به تهران یا سایر مراکز درمانی به کرمان اعزام خواهد شد.

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

اسامی برخی مجروحان حادثه گلزار شهدای کرمان

 تعداد مصدومان انفجار به ۲۱۱ نفر رسید

براساس آخرین گزارش از کرمان، تاکنون در پی انفجار تروریستی در کرمان، ۲۱۱ نفر مجروح شده‌ا‌ند.

photo_2024-01-03_19-01-01

۳روز عزای عمومی در استان کرمان اعلام شد

 خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

زینب سلیمانی حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد و بیان داشت: امیدوارم عاملان این جنایت شناسایی و به سزای اعمال خود برسند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی عصر امروز چهارشنبه (13 دی) در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، اظهار داشت: از طرف خانواده شهید سلیمانی حادثه تروریستی تلخ امروز گلزار شهدای کرمان را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات کاملا فلسطینی بود که این عملیات دشمن سفاک خود را متحیر کرد که همین موضوع باعث شد تا دشمن صهیونیستی دست به اقدامات جنون آمیز زد و بخواهد با کودک‌کشی آبروی خود را باز یابد.

زینب سلیمانی گفت: افکار دنیا اقدامات شنیع رژیم سفاک صهیونیستی را محکوم کردند و این وعده خداست و فروپاشی رژیم غاصب دور از دسترس نیست؛ این رژیم درمانده با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی در لبنان و سوریه دو شهید سید رضی موسوی و صالح العاروری را به شهادت رساند که قطعا این خون باعث بالندگی مقاومت می شود و بر دشمن صهیونیستی پبروز خواهد شد.

فرزند شهید سلیمانی تصریح کرد: قدس امروز مرز انسان های آزاده است و اگر شهید سلیمانی بود قطعا تمام توجه آن قدس و فلسطین بود.

وی در پایان مجددا حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد و بیان داشت: امیدوارم عاملان جنایت آن شناسایی و به سزای اعمال خود برسند.

 تأکید رئیس جمهور بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران حادثه تروریستی کرمان

رئیس جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‌‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‌‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‌عمل آورند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور پیامی، با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد.

متن کامل پیام رئیس‌جمهور بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بار دیگر جنایت‌کاران ایران‌ستیز و عمال ترور و سیاهی، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) سلاله پاک پیامبر رحمت، در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار فاتح مبارزه با تروریسم، در اقدامی مذبوحانه و غیرانسانی، جنایت تأسف ‌باری را رقم زدند و موجب شهید و مجروح شدن عده‌‌ای از شرکت‌‌کنندگان در این مراسم از جمله تعدادی از زنان و کودکان بی‌گناه شدند.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام تروریستی جنایت‌بار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه ناگوار را به حضرت ولیعصر(عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‌دل این حرکت غیرانسانی، از تمامی مسئولان استانی می‌خواهم هرچه سریع‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‌‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‌عمل آورند.

بی‌‌شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به زودی به دست نیروهای توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسید.

دشمنان ملت باید بدانند که این‌گونه اقدامات هرگز نمی‌ تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‌های اسلامی به ‌وجود آورد و آنها مصمم ‌تر از گذشته تا خشکاندن ریشه ‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران و اسلامی حضور خواهند داشت.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

قالیباف در واکنش به حادثه کرمان:اقدامات مذبوحانه دشمنان اثری در عزم راسخ مردم ما نخواهد داشت

رییس مجلس وقوع حادثه ناجوانمردانه و تروریستی انفجار در گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز منجر شد را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدباقر قالیباف» طی پیامی وقوع حادثه ناجوانمردانه و تروریستی انفجار در گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز منجر شد را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه ناجوانمردانه و تروریستی انفجار در گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز منجر شد، موجب تأسف و تأثر گردید.

این فاجعه مصیبت‌بار و غیرانسانی که در نهایت رذالت، بی‌شرمی و عداوت دشمنان علیه ملت رشید ایران روی داد و مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را مظلومانه در خون کشانید ثابت کرد که این جاهلان و کوردلان تا چه اندازه از حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های نظام و میثاق با شهدا ترس و نگرانی دارند.

مردم رشید و متدین این مرز و بوم از وفاداری خویش با مواضع انقلابی که سال‌ها بر آن ایستادگی کرده‌اند دست برنخواهند داشت و این اقدامات مذبوحانه و عاجزانه که با دست عیان دشمنان اجرا می‌شود هیچ‌گونه اثری در عزم راسخ و متعهدانه آنان نخواهد داشت.

عذاب و نفرین خداوند بر ایادی کفر و الحاد که به‌دلیل عجز و ناتوانی از رویارویی در میادین نبرد و رزم، این‌گونه با بی‌شرمی و سفاکی بهترین بندگان خدا را آماج دشمنی و کینه‌ورزی خویش قرار می‌دهد.

لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند. همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقرقالیباف

رئیس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

آماده‌باش اورژانس تهران برای انتقال مصدومان از کرمان

رئیس مرکز اورژانس تهران در گفت‌وگو با تسنیم:با توجه به دستور وزیر بهداشت، کارکنان حوزه سلامت در تهران در آماده باش کامل قرار دارند.

تمام نیروهای اورژانس تهران و اورژانس هوایی در آماده باش صد درصد قرار دارند تا در صورت لزوم، مصدومان حادثه از کرمان به مراکز درمانی تهران منتقل شوند.

عیادت وزیر بهداشت از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

photo_2024-01-03_21-46-03

تسلیت تیم ملی فوتبال ایران در پی حملات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و شهادت جمعی از هموطنان

photo_2024-01-03_21-52-41

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دقایقی قبل با حضور در بیمارستان شهید باهنر از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدا عیادت کرد

عین‌اللهی: ۲۷ مجروح ‌بدحال هستند

وزیر بهداشت:تعدادی از همکارانمان در اورژانس و هلال احمر در انفجارهای امروز کرمان مجروح شده و یا به شهادت رسیدند.

تمام مجروحان در بیمارستانهای سریعا بستری شدند و بیمارانی که به عمل نیاز داشتند همگی تحت درمان قرار گرفتند و ۱۱۱ عمل جراحی در حدود ۲ ساعت انجام شد.

۲۷ بیمار بدحال داریم  و تحت نظر هستند ولی تمام مراقبت های لازم از آنها در حال انجام است.

اسامی ۱۷۴ نفر از مجروحین حادثه تروریستی کرمان

تعداد شهدا تا این لحظه ۹۵ نفر و تعداد مصدومان ۲۱۱ نفر است و علت بیشتر اعلام‌شدن آمار این بود که نام برخی به اشتباه ۲ بار ثبت شده بود.

11

12

13

14

حضور ‌جانشین کل سپاه در گلزار شهدای‌ کرمان

ساعتی پس از حادثه تروریستی در کرمان، «سردار فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه در گلزار شهدای کرمان حضور یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه قرار قرار است ضمن بازدید از محل انفجار، در بیمارستان‌های کرمان حضور یافته و از مجروحان حادثه عیادت کند.

photo_2024-01-03_22-37-46

کلیه سینماهای کشور فردا تعطیل اعلام شد

سازمان سینمایی:

پدر جهت پاسداشت یاد شهدای مظلوم حادثه تروریستی کرمان، کلیه سینماهای کشور تعطیل اعلام شد.

پپیش از این صرفا اکران آثار کمدی ممنوع بود که این تصمیم در جلسه فوق‌العاده سازمان تبدیل به تعطیلی همه سینماهای کشور شد.

سفر فرمانده کل سپاه به کرمان ‌

پس از انفجار تروریستی در کرمان، سردار سلامی به کرمان سفر کرد و پس از ورود به این استان بلافاصله به ‌گلزار شهدای کرمان رفت.

سردار سلامی قرار است ضمن بازدید از محل انفجار، به بیمارستانهای کرمان رفته و از مجروحان این انفجار عیادت خواهد کرد.

سردار

شهادت یک امدادگر در حادثه تروریستی کرمان

مکرمه حسینی (سمت راست تصویر) و خانم ملیکا حسینی (سمت چپ تصویر)، ۲ خواهر امدادگر هلال‌احمر کرمان، لحظاتی پس از انفجار اول در مسیر گلزار شهدای کرمان خودشان را به محل حادثه رساندند و در حالی که مشغول امدادرسانی به مجروحان بودند، انفجار دوم رخ داد.

در این حادثه خانم مکرمه حسینی به شهادت رسید و ملیکا حسینی مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

انفجار کرمان

حجم ویدیو: 642.86K | مدت زمان ویدیو: 00:00:18 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها