پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان در مجلس رای نیاورد

کد خبر: 1290722

پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت، در مجلس رای نیاورد.

 پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان در مجلس رای نیاورد

نمایندگان مجلس با پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در خصوص تغییر روزهای تعطیل و ساعات کاری ادارات که براساس آن دولت روزهای تعطیل را تعیین می کرد مخالفت کردند.

به گزارش خانه ملت، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 23 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری که به موضوعات مربوط به تغییر روزهای تعطیل هفته و ساعات کار ادارات ارتباط دارد، پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت نکردند.

وی در تشریح پیشنهاد خود عنوان کرد: چرا کمیسیون و اعضای آن از بین تمامی مشکلاتی که باید محور کار قرار بگیرد تغییر ساعت کار را در دستورکار قرار دادند این موضوع با شعار سال همخوانی ندارد. امروز کشور نیازمند کار بیشتر است، با این وجود در سال جهش تولید با مشارکت مردم چرا باید روز شنبه را به عنوان روز تعطیل تعیین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: چرا در خصوص طرح مذکور از کمیسیون فرهنگی نیز نظرخواهی نشده، یکی از کمیسیون هایی که باید به صورت محوری نظر می داد کمیسیون فرهنگی مجلس بوده است.

نقدعلی با اشاره به اینکه تغییر ساعات کاری ادارات غلط است، عنوان کرد: باید در مجلس نیز روزهای قانونگذاری را اضافه کنیم، اضافه شدن روزهای تعطیل با سیاست تولید منافات دارد و کشورهای دیگر که روزهای تعطیل بیشتری دارند پیشرفت اقتصادی خود را به سامانی رساندند، باید این لایحه را به سابق آن بازگردانیم.

در جریان بررسی این لایحه و پیشنهادات نمایندگان عباس گودرزی در تذکری آئین نامه ای، گفت: فارغ از محتوای لایحه که در دراز مدت آثار فرهنگی زیادی دارد و سبک زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد با استناد به تبصره 2 ماده 43 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تذکر می دهم. اگر مصوبات مجلس فرآیند قانونی خود را طی نکند اثرات وضعی دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما موظف به رعایت قانون هستیم و باید از مسیر درست حرکت کنیم، به عنوان نایب رئیس کمیسیون اجتماعی عنوان می کنم در کمیسیون اجتماعی با اکثریت اعضای حاضر مصوب شد روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل باشد قبل از اینکه گزارش کمیسیون در دستورکار صحن قرار بگیرد رئیس کمیسیون اقدام به تغییر محتوای مصوبه مبنی بر انتقال روز تعطیل از پنجشنبه به شنبه می کند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: برابر آئین نامه داخلی مجلس که می گوید گزارش کمیسیون تا زمانی که در دستورکار هفتگی صحن قرار نگرفته باشد فقط با تصویب دو سوم اعضای کمیسیون و تائید هیات رئیسه مجلس قابل تغییر و اصلاح است و در صورت درج در دستورکار هفتگی قابل تغییر نیست. شهادت می دهم در کمیسیون اجتماعی جلسه رسمی در این خصوص برگزار نشد معنای مصوبه این است که در جلسه ای با حضور بیش از دو سوم اعضا برگزار نشده و در حاشیه صحن و یا هر جای دیگری امضا جمع شده است و این مصوبه سبقه قانونی ندارد.

وی ادامه داد: از اعضای هیات رئیسه مجلس به جهت انضباط بخشی به فرآیندهای قانونی و برای اینکه این موضوع باب نشود درخواست دارم این مصوبه سابقه قانونی ندارد و روند قانونی بر اساس آئین نامه داخلی مجلس برای آن طی نشده است، از دستورکار خارج و به کمیسیون برای طی روند قانونی ارجاع داده شود.

عبدالرضا مصری در پاسخ به این تذکر آئین نامه ای، گفت: گزارش چاپ شده کمیسیون تا زمانی که در دستور هفتگی درج نشده هیات رئیسه ورودی به فرآیند کمیسیون ندارد و در هیچ موردی در فرآیند کمیسیون دخالت نمی کنیم. گزارش رئیس کمیسیون در خصوص موارد ارائه شده به هیات رئیسه طی روند فرآیند قانونی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبصره 2 ماده 43 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجازه نداریم در گزارش کمیسیون تغییری ایجاد کنیم، گزارش کمیسیون اجتماعی 11 اردیبهشت 1403 ارائه و در دستورکار صحن علنی قرار گرفته است، این موارد را باید در داخل کمیسیون پیگیری می کردید و انجام می دادید./خانه ملت

حجم ویدیو: 0.98M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها