سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران؛

احیای بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران / بازدید رئیسی از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران/جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی مازندران

کد خبر: 1291417

شرکت در جشن خودکفایی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان، دیدار با اقشار مختلف مردمی، افتتاح بیمارستان رازی قائمشهر، بازدید از روستای الگو و پیشرفت خرماکلا بخشی از برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران است.

احیای بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران / بازدید رئیسی از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران/جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی مازندران

آیت‌الله رئیسی دقایقی پیش به همراه تعدادی از وزرای دولت در جریان دومین دور از سفرهای استانی دولت وارد ساری شد.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله رئیسی در دومین دور از سفرهای استانی هیئت دولت، دقایقی پیش به همراه تعدادی از وزرای دولت وارد ساری در استان مازندران شد.

شرکت در جشن خودکفایی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان، دیدار با اقشار مختلف مردمی، افتتاح بیمارستان رازی  قائمشهر، بازدید از روستای الگو و پیشرفت خرماکلا بخشی از برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران است.

قرار است در جریان این سفر، طرح‌های متعدد در حوزه‌های مختلف عمرانی، مسکن و شهرسازی، بهداشتی مانند نیروگاه زباله‌سوز ساری،  چندین زمین ورزش در بابل و  پارک 500 هکتاری ساری به ارزش 11 هزار و 500 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسند.

  ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در مازندران احیا شد

ساری - رئیس جمهور گفت: در استان مازندران با تلاش دولت ۳۰۰ کارخانه راکد تولیدی احیا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به مازندران در گفت وگو با خبرنگاران درباره برنامه‌های سفر دو روزه دولت به مازندران افزود: توفیقی برای من و همکارانم است که امروز در ساری و استان مازندران حضور داریم.

وی با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خداوند به این استان مرحمت کرده است، گفت: ظرفیت کشاورزی، صنعتی، دریا و جنگل می‌تواند زمینه رشد استان شود.

رئیس جمهور ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و مخلص را از دیگر ظرفیت‌های مازندران بیان کرد و گفت: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمی، پیشینه و قدمت، شخصیت‌ها و مفاخری که در استان حضور دارند در کشور و جهان اسلام می‌درخشند.

رئیس جمهور با عنوان اینکه مازندران ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: تاریخ و تمدن استان مازندران و به ویژه بیداری مردم مازندران مسئله و ظرفیت مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مازندران از نظر جغرافیایی به مرکز کشور نزدیک است، گفت: این استان زمینه‌های بسیاری برای رشد و پیشرفت دارد و در دور اول سفر مصوبات و اقدامات خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در دور دوم سفر، انجام مصوبات دور اول را رصد می‌کنیم تا معلوم شود گام‌های انجام شده در جهت رشد استان در چه مرحله‌ای است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مازندران بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی راکد وجود داشت، گفت: در این سفر شاهد آن هستیم که بیش از ۳۰۰ واحد احیا شده است و احیای آن زمینه اشتغال فراوانی را ایجاد کرده است.

رئیس جمهور در ورود به مازندران به خانواده معظم شهیدان سلام و درود فرستاد و گفت: شهدای سرافراز مازندران، جانبازان و ایثارگران همیشه افتخار بودند و نام بلند آنان برای کشور افتخار آفرین است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امیدواریم در این سفر بتوانیم بخشی از نیازهای استان را که توسط استاندار، نماینده ولی فقیه مدیران و مسئولان بررسی کرده‌اند و آن را می‌شناسند آشنا شویم و گام‌هایی برای رفع نیازها برداریم.

 بازدید رئیسی از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران

رئیس جمهور از کارخانه تازه احیا شده صنایع چوب و کاغذ مازندران که ظرفیت تولید آن از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تن به ۱۲۰ هزار تن رسیده است، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان مازندران به کارخانه تازه احیا شده صنایع چوب و کاغذ مازندران رفت و از بخش‌هایی از این کارخانه بازدید کرد.

کارخانه چوب و کاغذ مازندران با تلاش‌های دولت سیزدهم احیا شده و میزان تولید کاغذ تحریر در آن از چهار هزار و 700 تن به بیش از 120 هزار تن رسیده است.

همچنین با تلاش دولت در سال تحصیلی جاری، کاغذ کتب دانش‌آموزان در کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید شد.

با احیای کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع کاغذ در ایران در حال حاضر هزار و 241 نفر در این کارخانه مشغول به‌کار شده‌اند.

به گزارش تسنیم، این کارخانه در سال‌های گذشته پس از توقف فعالیت برای واگذاری 480 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود که با تلاش و همت دولت مردمی و احیای این کارخانه هم اکنون ارزش کارخانه به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.

جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی در مازندران/ بخش خصوصی حمایت شود

رییس جمهور گفت: برای رونق کشور تولید را محور و اساس می دانیم و در این راه گام بر می داریم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در مازندران با بیان اینکه صنعت چوب و کاغذ از صنایع برجسته امام محسوب می‌شود، گفت: صنعت نساجی از صنایع برجسته مازندران محسوب می‌شود و به دلایل خاصی هم صنعت نساجی و چوب و کاغذ روز به روز در وضعیت افول قرار گرفت و در مرز تعطیلی رفت.

وی افزایش واردات بی‌رویه بی‌توجهی و کم توجهی به واحدهای تولیدی را افتخارآفرین و برجسته مازندران را از مشکلات بیان کرد و گفت: امیدواریم که با هدف گذاری صورت گرفته و شماره کارگران کارخانه به ۱۰۰۰ نفر برسد.

وی با بیان اینکه برای افزایش کارگران برنامه‌ریزی کردیم، گفت: تجاری‌سازی و صادرات محصولات آغاز شده است و این مسائل می‌تواند زمینه خوشحالی ما را فراهم کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مصرف کاغذ در آموزش و پرورش، جراید و روزنامه‌ها و مصارف اداری، روزانه و ساعتی است، افزود: نیازمند آن هستیم که به دست عزیزان در تولید خودکفا شویم.

حجت الاسلام رئیسی از کارگران و تولید کنندگان به عنوان افسران و سربازان در میدان یاد کرد و گفت: امروز در سنگر تولید هستیم زیرا تولید به کشور استقلال می‌دهد و استقلال و اقتصاد مقاومتی با رشد تولید فراهم می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به اقتصادی نیاز داریم که با تکانه‌ها، تکان نخورد، گفت: تولید باید به دست توانای خودمان و فرزندانمان انجام شود.

وی گفت: میزان تولید صنعت چوب و کاغذ در کارخانه از ۴ هزار تن به ۴۵ هزار تن رسیده است.

رئیس جمهور برگشت نساجی به تولید و افزایش اشتغال را از دیگر برنامه‌ها و احیای ۳۹۵ واحد تولید در مازندران را از افتخارات بیان کرد و گفت: راه تولید بسیار مهم است و برای اقتصاد کشور تولید را محور می‌دانیم و امروز در سنگر تولید دشمن را ناامید و نیاز کشور را تأمین می‌کنیم.

وی میدان دادن به بخش خصوصی و تعاونی و مردم را برای جهش تولید مهم برشمرد و گفت: در مازندران و استان‌های شمالی با توجه به مزیت‌های خوبی که در استان داریم باید از بخش خصوصی حمایت شود.

وزیر راه و شهرسازی بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری را افتتاح کرد

همزمان با دور دوم سفر استانی به مازندران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، بوستان جنگلی «سکوتپه» شهر ساری به‌عنوان بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در آیینی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، مرحله نخست این بوستان جنگلی شامل ۲۰۰ هکتار را افتتاح کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بدو ورود به مازندران، دستگاه کمک ناوبری "ILS" در فرودگاه دشت ناز ساری را مورد بهره‌برداری قرار داد.

بوستان جنگلی «سکو تپه» ساری که به بوستان جنگلی شهید نوبخت نیز معروف است با هزار و ۲۶۰ هکتار گستره، بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور محسوب می‌شود و در جنوب شهر ساری واقع شده است.

بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری دارای امکاناتی از جمله جاده سلامت، پیست دوچرخه سواری، کلبه های اقامتی دولوکس و تک خواب، فروشگاه، زمین بازی کودکان، پارکینگ عمومی، رستوران، زمین‌های ورزشی، سکوی پرنده‌نگری، قهوه خانه سنتی، برج دیده‌بانی، سرویس بهداشتی، ایستگاه نگهبانی و اتاقک پلیس است.

در مرحله نخست این طرح با گستره ۲۶۰ هکتار، کار بازگشایی مسیر ورودی و اجرای زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به طول چهار کیلومتر، نصب چراغ روشنایی مسیر به طول چهار کیلومتر، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، خرید و نصب کانکس های نگهبانی و مدیریت در سه نقطه، تامین برق مورد نیاز مجموعه، اجرای خطوط انتقال گاز، آب آشامیدن، محوطه سازی و فضای بازی کودکان، احداث آب‌رو و ابنیه مورد نیاز، سر در ورودی مجموعه و تامین نیروی حفاظت پارک به ظرفیت ۷۰ نفر انجام شده است.

تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری سرمایه گذاری شده است.

خط تولید ۲ واحد صنعتی مازندران با حضور معاون رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید

 همزمان با سفر هیات دولت به مازندران و با حضور «داود منظور» رییس سازمان برنامه بودجه امروز پنجشنبه خط تولید ۲واحد صنعتی در آمل و محمود آباد افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، خط تولید کمباین و تراکتور شرکت دانش بنیان خزر الکتریک با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر در آمل به بهره برداری رسیده است.

طبق آمار رسمی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی مازندران از ۱.۶ اکنون به ۳.۴درصد افزایش یافته است. مهمترین بخش کشاورزی زراعی مازندران برنج کاری با حدود ۲۳۰ هزار هکتار، گندمکاری با بیش از ۶۰ هزار هکتار و کلزا کاری با متوسط ۱۵ تا ۲۵هزار هکتار است. بر اساس آمار رسمی طی چد سال اخیر حدود ۹۵ درصد برداشت این محصولات به صورت مکانیزه انجام می شود.

بنابراین گزارش در سال زراعی جاری حدود ۲۱۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی مازندران زیر کشت برنج رفت که نیمی از این زمین ها به صورت مکانیزه نشاء کاری و ۹۵درصد نیز با کمباین های ویژه شالیزاری برداشت شد.

همچنین اولین طرح ملی ساخت بویلر واترتیوب واحد انرژی بخار آسیا(هلدینگ دابوصنعت) تشبندان شهرستان محمود آباد با حضور دکتر منظورمعاون محترم رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

شرکت انرژی بخار آسیا، در زمینه مشاوره مهندسی، طراحی، بازرگانی و تامین شیرآلات صنعتی و تجهیزات مرتبط با خطوط بخار، کندانس، آب، روغن داغ، هوای فشرده (گاز) و شیرآلات آتش نشانی فعالیت می کند.

به گزاش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز دومین سفر هیات دولت به مازندران با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، ۲ واحد تولیدی صنعتی واقع در شهرک امامزاده عبدالله آمل افتتاح خواهد شد.

منظور همچنین در این سفر از شرکت فولادین ذوب آمل تولید کننده انواع قطعات خودرویی و قالب گیری صنعتی شهرستان آمل دیدن خواهد کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نشست نخبگانی را با هدف بررسی مسایل و مشکلات شهرستان آمل و بابل را انجام خواهد داد.

برگزاری نشست نخبگانی با فعالان اقتصادی مازندران با موضوع تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ماموریت های سازمان برنامه و بودجه در این خطه از دیگر برنامه ها است.

وزیر جهاد کشاورزی: نهاده‌های دامی با قیمت مناسب تامین می‌شود

 وزیر جهاد کشاورزی با اظهار این که حمایت از تولیدات داخلی بخش کشاورزی و دامپروری از اولویت‌های دولت است، گفت: نهاده‌های دامی برای گسترش و رشد دامداری با قیمت مناسب تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در بازید از در واحد پرواربندی گوساله هزار راسی منطقه آلشرود نور افزود: وزارت جهاد کشاورزی از دامداران و عشایر به صورت ویژه حمایت می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در پرداخت تسهیلات بانکی برای دامداران محدودیتی وجود ندارد بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی تأکید کرد.

وی گفت: با ایجاد این صنایع، ارزش‌افزوده محصولات دامی افزایش‌ یافته و سود بیشتری نصیب دامداران و عشایر خواهد شد.

همزمان با دومین دور سفر استانی رییس جمهور به استان مازندران، وزیر جهاد کشاورزی در پی حضور در این استان همراه با استقبال شماری از مردم و مسوولان بازدید از چند واحد تولیدی کشاورزی و شیلاتی را آغاز کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تا کنون از چند واحد تولیدی شامال واحد شالیکوبی و بسته بندی برنج آمل و بابل، اصلاح نژاد گاو سیمینتال آمل و مجتمع پروار بندی یکهزار راسی نور بازدید کرد.

همچنین نیکبخت از روستای «وازیک» محمودآباد که مولد گل و گیا در مازندران است، بازدید کرد.

عباسی مدیر این واحد پرواربندی گوساله ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت به برخی از مشکلات و چالش‌ها از جمله تامین نهاد های دامی اشاره کرد و خواستار رفع آن‌ شد.

وی تصریح کرد: حضورذ شخص وزیر در یان واحد نشان‌دهنده عزم دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داخلی، به‌خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری، است، به طور یقین با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات دولت، می‌توان شاهد رونق و شکوفایی این بخش در کشور بود.

واحد پرواربندی گوساله عباسی، یکی از بزرگ‌ترین واحدهای پرواربندی در استان مازندران است که سالانه بیش از ۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کند.

بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مازندران از راه دامداری روزگار می‌گذرانند و حدود ۷۰ درصد دام‌هایی که در استان نگهداشته می‌شوند، به‌صورت سنتی پرورش می‌یابند. دامداری سنتی به‌دلیل افزایش قیمت علوفه با خطر تعطیلی مواجه شده است. ۷۰ درصد هزینه شیر و گوشت را نهاده‌های دامی تشکیل می‌دهند که برای کاهش مبلغ تمام‌شده باید نهاده‌های ارزان ‌قیمت در اختیار دامداران قرار گیرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها