پهپاد‌های آتش‌نشانی که شیشه هم پاک می‌کنند +عکس

کد خبر: 909655

به تازگی پهپاد‌هایی ساخته شده است که با استفاده از قدرت آبپاشی خود علاوه بر خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها قادر به تمیز کردن پنجره‌های آسمان‌خراش‌ها نیز هستند

پهپاد‌های آتش‌نشانی که شیشه هم پاک می‌کنند +عکس

خبرگزاری ایسنا: پهپاد‌ها در آخرین پیشرفت خود به کمک یکی از خطرناک‌ترین کار‌ها آمده‌اند و می‌توانند علاوه بر شستن شیشه‌های پنجره‌های آسمان‌خراش‌ها به کمک هر کسی که ترس از ارتفاع دارد نیز بیایند.

این پهپاد‌ها توسط شرکت "ایرونز" (Aerones) واقع در کشور لتونی توسعه یافته‌اند که با موفقیت قادر به جایگزینی با انسان‌ها در پاک کردن شیشه‌های ساختمان‌های بلند مرتبه هستند.

این پهپاد‌های AD ۲۸ از قدرتمندترین پهپاد‌ها هستند که در اصل برای حمل بار‌های سنگین طراحی شده‌اند و در جدیدترین توسعه خود می‌توانند آب را از یک شلنگ متصل به زمین به محل مورد نظر بپاشند.

پهپاد‌های آتش‌نشانی که شیشه هم پاک می‌کنند

شرکت "ایرونز" در توسعه تجهیزات پهپاد‌های سنگین، از جمله پهپاد‌های یخ زدایی و تعمیرات توربین‌های بادی و تمیز کردن برج‌ها متخصص است.

این پهپاد علاوه بر اینکه نمایش جذابی برای افراد داخل برج‌ها به ارمغان می‌آورند، یک گزینه امن‌تر برای کارگرانی است که برای تمیز کردن پنجره‌های آسمان‌خراش‌ها مجبورند از ارتفاعات بسیار بلند معلق شوند.

شرکت سازنده همچنین تضمین می‌کند که این پهپاد‌ها این کار را سریع‌تر از کارگران متخصص انجام می‌دهند.

با این حال، شستن پنجره‌های آسمان‌خراش‌ها منجر به مرگ و میر متعدد نمی‌شود. تعداد مجروحین و وفات یافتگان این کار در چند دهه گذشته به طور قابل‌توجهی با افزایش ایمنی تجهیزات کاهش یافته است. حتی یک مطالعه اشاره کرد که شستن پنجره آسمان‌خراش‌ها امن‌تر از شغل رانندگی تاکسی است.

شرکت "ایرونز" همچنین اشاره کرد که این پهپاد‌ها می‌توانند در خاموش کردن آتش‌سوزی‌هایی که در طبقات بالایی یک ساختمان اتفاق می‌افتند، مفید باشند.

در کل، استفاده از این پهپاد‌های پیشرفته قطعا می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها