کسب سهم از بازارهای جهانی مشروط به ارتقای تولید

کد خبر: 577402

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کشوری مانند آلمان تنها به چند صنعت یارانه پرداخت می‌کند و این صنایع در اولویت هستند؛ این در حالی است که در حال حاضر در کشور ما تنها از حدود 65 بخش صنعتی حمایت می‌شود که این موضوع جای تامل دارد.

خبرگزاری فارس: معصومه آقاپورعلیشاهی درباره الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) اظهار داشت: پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی موضوعی است که بنا بر دلایل اقتصادی می‌تواند تاثیرات مثبتی برای کشور داشته باشد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی باید بر اساس شرایطی انجام شود و بر این اساس باید انتقال تکنولوژی به کشور صورت گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم بهبود ساختار تولید، افزود: مدیریت هزینه، تمرکز و تمایز مولفه‌هایی هستند که باید در اقتصاد انجام شود.
آقاپورعلیشاهی افزود: کشوری مانند آلمان تنها به چند صنعت یارانه پرداخت می‌کند و این صنایع در اولویت هستند؛ این درحالی است که در حال حاضر در کشور تنها از حدود 65 بخش صنعتی حمایت می‌شود که این موضوع جای تامل دارد.
وی با تاکید بر تعیین اولویت‌های حمایتی در بخش صنایع کشور، ادامه داد: باید منابع داخلی شناسایی و بر اولویت‌های صنعتی تمرکز شده و سپس به موضوع تمایز در تولید نیز توجه شود.
آقاپورعلیشاهی افزود: باید در کشور کالای باکیفیت و متمایزی تولید شود تا سهمی از بازار جهانی را داشته باشیم، در صورت انجام این مهم، الحاق به سازمان تجارت جهانی بسیار مثبت است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مدت زمان الحاق به سازمان تجارت جهانی نباید طولانی شود، بنابراین با استفاده از فرصت‌ها و ارتقای تولید و رایزنی بین‌المللی شرایط الحاق ایران به WTO را فراهم کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها