پنج فیلم در فهرست کوتاه معرفی فیلم ایرانی به اسکار

کد خبر: 568283

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرست کوتاه پنج فیلم برای بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: امیر اسفندیاری سخنگوی این هیات با اشاره به اینکه اعضاء هیات با تمرکز بر هشت عنوان فهرست قبلی، به دقت سوابق حضور در مجامع ملی و بین المللی و بازخوردهای مطبوعاتی و عمومی در نمایش های داخلی و خارجی آن عناوین را مورد بررسی قرار داده اند گفت: هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی در ادامه جلسات ضمن بررسی اهمیت نقش پخش کننده بین المللی از دیدگاه خود ویژگی های حرفه ای و فرهنگی فیلمی شایسته برای نمایندگی سینمای ایران در این رویداد جهانی را تشریح نمودند.
اسفندیاری افزود: اعضاء همچنین آثار معرفی شده توسط سایر کشورها را ارزیابی نموده و در نهایت، به فهرستی کوتاه رسیدند که نماینده ایران در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از میان فیلم های این فهرست انتخاب خواهد شد.
وی ادامه داد: در فهرست کوتاه، پنج فیلم منتخب به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده) قرار دارند. معاون بین الملل بنیاد سینمایی فاربی در پایان گفت: با توجه به روند پیشرفت کار، امید می‌رود که ظرف یکی - دو روز آینده، تکلیف نماینده ایران در اسکار 2017 روشن شود.
در سال جاری پوران درخشنده و محمد بزرگ نیا، محمد حیدری، سعید عقیقی، امیر حسین علم الهدی، شهرام مکری، تورج منصوری، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری در این هیات که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی در تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی تشکیل شده است، عضویت دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها