اخبار المپیک/اخراج دو جودوکار از المپیک/جدول المپیک در روز نهم|ایران در رده چهلم

کد خبر: 1083881

دو جودوکار گرجستانی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از المپیک اخراج شدند.

اخبار المپیک/اخراج دو جودوکار از المپیک/جدول المپیک در روز نهم|ایران در رده چهلم

به نقل از کیودو، سخنگوی کمیته المپیک ژاپن روز شنبه گفت دو جودوکار مرد اهل گرجستان به دلیل خروج از دهکده ورزشکاران برای گشت و گذار و نقض پروتکل‌های COVID-۱۹ از بازی‌های المپیک توکیو اخراج شدند.

به گفته کمیته برگزاری، این اولین بار است که از زمان شروع بازی‌ها در ۲۳ ژوییه، اعتبار شرکت کنندگان در المپیک سلب می‌شود. به گفته سخنگوی این کمیته، این دو ورزشکار وازا مارگلاشویلی و لاشا شوداتواشویلی هستند.

در قوانین مربوط به شرکت کنندگان در المپیک آورده شده است که ورزشکاران باید فقط محل اقامت خود را برای رفتن به مکان‌های رسمی بازی‌ها و مکان‌های محدود دیگری که در برنامه فعالیت خود مشخص کرده‌اند ترک کنند.

بر اساس کتاب بازی‌ها که در آن هشدارهای درباره لغو موقت یا دائمی و رد صلاحیت به عنوان مجازات احتمالی برای متخلفان ذکر شده است، ورزشکاران از قدم زدن در شهر و بازدید از مناطق توریستی، مغازه‌ها و رستوران‌ها محروم هستند و نباید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مارگولاشویلی یک‌شنبه گذشته در فینال ۶۶ کیلوگرم مقابل هیفومی آبه ژاپنی شکست خورد، در حالی که شوداتواشویلی در فینال ۷۳ کیلوگرم روز دوشنبه برابر شوهی اونو شکست خورد.

یک گزارش رسانه‌ای می‌گوید این دو جودوکار سه‌شنبه شب در حالی که لباس تیم گرجستانی خود را پوشیده بودند در حال عکس گرفتن در نزدیکی برج توکیو با چند نفر دیگر بودند.

تفتیان به نیمه نهایی 100 متر نرسید/ یک ناکامی دیگر برای دوومیدانی

دونده سرعتی کشورمان در ماده 100 متر المپیک به نیمه نهایی نرسید و حذف شد.

مرحله مقدماتی دوی 100 متر مردان امروز برگزار شد. حسن تفیتان، تنها نماینده کشورمان در این بخش در گروه ۶ به مصاف دوندگانی از توگو، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، آنیگوآ و باربودا، برزیل، کانادا، زیمباوه و لیبریا رفت.

دونده سرعتی کشورمان در این مسابقه با رکورد 10.19 ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

تفتیان در مجموع، در میان 59 دونده در جایگاه 28 قرار گرفت. این اتفاق در شرایطی روی داد که وی در بازیهای المپیک ریو 2016 به مرحله نیمه نهایی رسیده بود.

دلایل تفتیان پس از ناکامی در دوی 100 متر؛ از کرونا تا تغییر قوانین و بدشانسی

حسن تفتیان دونده ۱۰۰ متر المپیکی دلیل نرسیدن به نیمه نهایی المپیک را ابتلایش به کرونا می داند.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو،‌ حسن تفتیان پس از ناکامی در المپیک 2020 اظهار داشت: من ۲۰ روز قبل از سفر به توکیو، با برگشت  از فرانسه به ایران، یک فاجعه برایم رخ داد. کرونا گرفتم و به همین دلیل دو هفته‌ای تمرین نکردم و تحت درمان بودم. ماده ۱۰۰ متر هم خیلی حساس است. من فصل خیلی خوبی داشتم و همه چیز را برای المپیک هماهنگ کرده بودم، ولی متاسفانه وقتی از فرانسه به ایران برگشتم، کرونا گرفتم. نداشتن تمرین و حتی کرونا هم خیلی بدنم را ضعیف کرد و قطعا روی عملکردم تاثیر منفی گذاشت.

وی ادامه داد: با این حال خودم حس می کنم، دو خیلی خوبی داشتم و قطعا انتظار داشتم با رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه به نیمه نهایی صعود کنم، اما مسئولان برگزاری کسانی که با رکورد به مرحله بعد رسیده بودند را کم کردند، به همین دلیل اسم من بین ۲۴ نفر برتر  ۱۰۰ متر هست اما به نیمه نهایی نرسیدم. به هر حال، قانون مسابقات و بدشانسی باعث شد تا صعود نکنم. البته صبح با دیدن استارت لیست، متوجه سختی گروهم شدم. من رقبایم را می شناختم و با همه این شرایط مسابقه خوبی داشتم و حتی رویای دویدن در فینال المپیک را داشتم. هدفم هم همین بود و دور از دسترس هم نبود. وقتی دو هفته قبل از مسابقه تمرین نکردی و ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم وانیه می دوی، قطعا باشرایط بهتر، نتیجه بهتری می‌گیری.

دونده ۱۰۰ متر المپیکی، نرفتنش به مرحله نیمه نهایی را خواست خدا دانست و گفت: من برای این نتیجه هیچ دلیلی نمی‌توانم بیاورم، جز خواست خداوند. من خیلی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردم، دو سال تمام در روزهای سخت کرونایی سفر می‌کردم، مبتلا نشدم، دقیقا ۲۰ روز قبل از سفر به توکیو مبتلا شدم. شاید از مهدی پیرجهان بدشانس تر بودم.

وی عنوان کرد:  همه فصل را تمرین می کردم همه چیز عالی بود. برای المپیک هیچ مسابقه‌ای را 100 درصد آماده نرفتم چرا که هدفم خیلی بزرگ‌تر بود. اهداف بزرگ را وقتی می خواهی، باید یکسری چیزها را از دست بدهی، ولی من اینجا هم کم شانس بودم و هم قسمت نبود.

 جدول المپیک در روز نهم|ایران در رده چهلم /فرار بزرگ چین در صدر جدول

در پایان روز نهم رقابت های المپیک توکیو کاروان ایران با یک مدال طلا در رده چهلم مشترک قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز نهم رقابت های المپیک امروز 9 مردادماه پیگیری شد و ورزشکاران ایران نتوانستند مدال و عنوانی را کسب کنند.

کاروان ایران هم با همان مدالی که توسط جواد فروغی بدست آورد در حال حاضر در رده چهلم مشترک حضور دارد.

در صدر جدول رده بندی چین فرار بزرگی را آغاز کرده است و در شرایطی که اختلاف اندکی با ژاپن و آمریکا داشت، حالا فاصله خود را افزایش داده اشت.

چینی ها با 21 طلا، 13 نقره و 12 برنز در مجموع 46 مدال را بدست آورده است.

در رده دوم ژاپن حضور دارد، سامورایی ها با 17 مدال طلا، 5 نقره و 8 برنز در مجموع با 30 مدال به این رده سقوط کردند.

آمریکا که رقابت فشرده ای در صدر جدول دارد با 16 طلا، 17 نقره و 13 برنز مکان سوم را در اختیار دارد.

روسیه، استرالیا و بریتانیا هم به ترتیب با 37، 27 و 28 مدال در رده های چهارم تا ششم قرار دارند.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته حضور دارد.

*جدول رده بندی به شرح زیر است:

5

6

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها