وحید مرادی: روئینگ دو تا چهار سهمیه المپیک می‌گیرد

کد خبر: 512051

دبیر فدراسیون قایقرانی از امکان کسب دو تا چهار سهمیه در رشته روئینگ خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وحید مرادی در نشست تخصصی روز جهانی ورزش در رابطه با وضعیت رشته قایقرانی برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو، افزود: فدراسیون قایقرانی جزو تنها فدراسیون‌هایی است که سه رشته ورزشی روئینگ، آب‌های آرام و بادبانی را در یک فدراسیون اداره می‌کند و این حجم زیادی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها را متوجه فدراسیون می‌کند. اینکه ما در قالب یک فدراسیون تمام رشته‌ها را تحت پوشش قرار دهیم و بتوانیم به سهمیه المپیک دست پیدا کنیم کار بسیار سختی است. امروز به دلیل گستردگی رشته‌ها، ورزشکاران ما به هر شکل توانسته‌اند در آب‌های آرام، روئینگ و بادبانی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند.

وی افزود: در رشته آب‌های آرام و در رقابت‌های قهرمانی جهان که در میلان ایتالیا برگزار شد، ما تنها با اختلاف کمی سهمیه المپیک را از دست دادیم و تنها شهلا بهروزی در بخش معلولان توانست سهمیه پارالمپیک را کسب کند. ما امیدوار هستیم که در بخش مردان معلول نیز بتوانیم به سهمیه پارالمپیک دست پیدا کنیم.

دبیر فدراسیون در پاسخ به این پرسش که عنوان می‌شود رشته قایقرانی در المپیک لندن از نظر کسب سهمیه شرایط بهتری نسبت به 2016 دارد، گفت: اگر در المپیک لندن و در رشته آب‌های آرام ما موفق به کسب سهمیه شدیم به خاطر این بود که این سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ایران برگزار می‌شد. رقابتی که در آن رقبای اصلی حضور نداشتند و پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند، اما در این دوره واقعا ما شرایط بسیار سختی را برای کسب سهمیه المپیک در رشته آب‌های آرام داشتیم.

مرادی اضافه کرد: احمد احمدی در بخش بادبانی اردوهای طولانی مدت را در خارج از کشور سپری کرده است. به خاطر اینکه این رشته هنوز در کشور مغفول مانده و شناخته شده نیست و به صورت لوکس به آن نگاه می‌شود ما هنوز موفق به توسعه این رشته در کشور نشده‌ایم. به هر صورت در این رشته نیز با وجود تلاش‌های زیاد احمدی برای کسب سهمیه در انتخابی المپیک ابوظبی، نتوانستیم موفقیتی حاصل کنیم. ضمن اینکه در بخش آب‌های آرام و در رشته کانا و کانادایی عادل مجللی ورزشکار شایسته کشورمان در کاپ یک جهان توانست به مقام پنجم در رشته 200 متر و مدال برنز 500 متر دست پیدا کند اما با اختلاف کمی از دستیابی به سهمیه باز ماند.

وی در رابطه با وضعیت رشته روینگ برای کسب سهمیه المپیک، خاطرنشان کرد: این رشته هشت سال است که کار خود را به طور جدی شروع کرده و پیشینه زیادی در ایران ندارد. در بازی‌های اینچئون کره تیم روینگ بانوان با وجود اینکه عملکرد بسیار خوبی داشتند اما موفق به کسب سهمیه در این رشته نشدند. ما در طی سال گذشته اردوهای زیادی را در بخش دختران و پسران در کشورهای مختلف سپری کردیم و امیدوار هستیم که بتوانیم در این رشته از هفت سهمیه‌ای که توزیع می‌شود دو تا چهار سهمیه توسط بانوان و مردان به ایران تعلق بگیرد.

دبیر فدراسیون گفت: ما شانس زیادی در رشته روئینگ تک نفره و دو نفره برای کسب سهمیه المپیک داریم اما در چهار نفره و هشت نفره شرایط سختی داریم. به هر حال پیش‌بینی من این است که بتوانیم تنها در رشته روینگ بین دو تا چهار سهمیه که آن هم به قایق داده می‌شود نه به فرد، به دست آوریم.

مرادی در پایان اظهار کرد: ما در یک ماه مانده به مسابقات المپیک تلاش خواهیم کرد با برگزاری رقابت‌های انتخاباتی بهترین نفرات را راهی المپیک کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها