سعید عبدولی: منتظراشک شوقم باشید!

کد خبر: 554527

پرمدال‌ترین تیم ایران در المپیک لندن صبح دیروز به ریو رسید تا خود را برای حماسه‌ای دیگر این بار درالمپیک ریو آماده کند.

روزنامه ایران: پرمدال‌ترین تیم ایران در المپیک لندن صبح دیروز به ریو رسید تا خود را برای حماسه‌ای دیگر این بار درالمپیک ریو آماده کند. فرنگی کاران با کسب نتایج درخشان در مسابقات انتخابی و جهانی نشان دادند هنوز آماده خلق حماسه هستند اما این بار نوبت المپیک و تکرار موفقیت‌های گذشته این تیم است جایی که همین شاگردان محمد بنا با کسب 3 مدال طلا توانستند با کسب عنوان قهرمانی به عنوان بهترین تیم کاروان ایران در المپیک شناخته شوند. سعید عبدولی، ملی پوش وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران از جمله کشتی گیرانی است که شانس بالایی برای کسب مدال دارد. کشتی‌گیری که در 4 سال گذشته با ناداوری حذف شد حال به همراه حمید سوریان به عنوان نخستین کشتی گیر ایرانی یکشنبه شب باید به مصاف رقبای خود در المپیک برود.
فرنگی کار وزن ۷۵ کیلوگرم در خصوص شرایطش برای حضور در رقابت‌های المپیک می‌گوید: «شرایطم برای حضور موفق در المپیک خوب است. البته مدتی از اردوهای تیم ملی دور بودم اما به صورت انفرادی تمریناتم را پیگیری کردم و در حال حاضر هم شرایطم خوب است و آمادگی بالایی دارم.»

سعید عبدولی با اشاره به تجربه بالای تیم ملی بیان می‌کند: «تیم خوب و باتجربه‌ای داریم و برای رسیدن به بهترین جایگاه هم قسم شده‌ایم تا با تکیه بر تجربه و تلاش بیشتر دست پر از المپیک بازگردیم. شرایط خوبی داریم و اردوهای سخت و پرفشاری را برای رسیدن به مرز آمادگی پشت سر گذاشتیم و خدا را شکر وضعیت همه بچه‌های تیم خوب است.»

او ادامه می‌دهد: «ترکیب تیم همان ترکیب المپیک لندن است، تیمی که موفق شد بهترین نتیجه را بگیرد البته از بین همین تیم من، اخلاقی و باباجانزاده از کسب مدال در المپیک لندن محروم ماندیم اما تجربیات زیادی در این ۴ سال کسب کردیم و امیدوارم بتوانیم در المپیک ریو ناکامی‌مان را جبران کنیم. هدف این است که تیم ملی نتیجه لندن را تکرار کند با این تفاوت که من هم بتوانم با ناداوری بجنگم و به مدال برسم تا نتیجه‌ای رؤیایی برای کشتی فرنگی این بار در ریو رقم بخورد.»
او با اشاره به این موضوع که شرایط کشتی گرفتن در المپیک بسیار متفاوت است، بیان می‌کند: «با کمک محمد بنا و کادر فنی باید از پس این میدان مهم و سرنوشت ساز برآییم. متأسفانه در دوره گذشته همه دیدند که مشکلات داوری زیادی وجود داشت، اگر این مشکلات تکرار نشود، حتماً به این مهم خواهیم رسید. بنا معتقد است که همه بچه‌ها به یک اندازه شانس کسب مدال دارند و این موضوع روحیه‌ها را بالا می‌برد.»
فرنگی کار وزن ۷۵ کیلوگرم ادامه می‌دهد: «همه ما می‌دانیم که برای رسیدن به مدال باید هم با حریف و هم با داور بجنگیم در نتیجه سعی خواهیم کرد با موفقیت به هدف‌مان برسیم. المپیک لندن برای من تلخ‌ترین رویداد بود جایی که به گفته همه شایستگی کسب مدال را داشتم اما آن مشکلات پیش آمد و دستم از رسیدن به مدال کوتاه شد.»

عبدولی با اشاره به این موضوع که آخرین المپیک را در برزیل تجربه خواهد کرد، تصریح می‌کند: «با تمام توان به عشق مردم روی تشک خواهم رفت. تلاشم این است که ناکامی و اتفاقات تلخ المپیک قبلی را جبران و جای خالی مدال المپیک را در کارنامه‌ام پر کنم. هیچ وقت کم نگذاشتم چرا که عادت دارم هر چیزی را که شروع می‌کنم به نحو احسن تا آخرش بروم، هدف من کسب مدال طلای المپیک است و ان‌شا‌ء‌الله بتوانم در ریو طلبم را از المپیک بگیرم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا این بار برخلاف المپیک لندن شاهد اشک‌های شوق او پس از کسب مدال المپیک خواهیم بود؟ می‌افزاید: «المپیک لندن با تمام خاطرات تلخش برای من تمام شد و در حال حاضر در آستانه رقابت‌های المپیک ریو قرار دارم و تمام تمرکزم برای ثبت بهترین نتیجه و بهترین مدال در این میدان است .البته پس از کسب مدال شادی زیاد خواهم داشت بنابراین منتظر اشک شوقم در المپیک ریو پس از کسب بهترین نتیجه باشید.»

فرنگی کار المپیکی ایران که روحیه بالایی برای رسیدن به بهترین جایگاه در سکوی المپیک ریو دارد، می‌افزاید: «4 سال پیش اتفاقات تلخی افتاد که قابل بیان نیست و درک آن بسیار مشکل است اما به هر حال این موضوع پایان یافت و حالا در المپیک 2016 در برزیل هستیم و تجربیات من نسبت به لندن بیشتر شده است. در هنگام مسابقات به خاطرات 4 سال گذشته فکر نخواهم کرد.»

عبدولی بیان می‌کند: «تیم ملی کشتی فرنگی در 4 سال گذشته با اتفاقات زیادی روبه‌رو شد و تغییرات زیادی در کادر فنی داشتیم. پس از بازگشت محمد بنا روحیه بچه‌ها برای رسیدن به موفقیت بیشتر شد و خود بنا هم بچه‌ها را هم از نظر بدنی و هم از نظر روانی بخوبی آماده کرده، همه چیز برای تکرار افتخارآفرینی تیم ملی کشتی فرنگی مهیاست.» او در ادامه با اشاره به این موضوع که از مردم می‌خواهم کشتی فرنگی را دعا کنند، بیان می‌کند: «به نظرم شرایط به گونه‌ای است که حتی شاید بتوانیم بهتر از المپیک قبل هم عمل کنیم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها