کوکاکولاخوری شناگران ریو برای جلوگیری از عفونت

کد خبر: 558769

یکی از طاقت فرساترین رشته‌های ورزشی المپیک را شنای10 کیلومتر یا همان شنای ماراتن در آب‌های آزاد می‌دانند چرا که در این مسابقات، ورزشکاران ممکن است با هر مشکل غیرمنتظره‌ای رو به رو شوند

روزنامه ایران: یکی از طاقت فرساترین رشته‌های ورزشی المپیک را شنای10 کیلومتر یا همان شنای ماراتن در آب‌های آزاد می‌دانند چرا که در این مسابقات، ورزشکاران ممکن است با هر مشکل غیرمنتظره‌ای رو به رو شوند؛مسابقه‌ای که در المپیک امسال نیز برگزار شد و «فری ورتمن»، شناگر هلندی با طی مسیر در زمان، 1:52:59.8 موفق به کسب مدال طلای این رشته شد و طلای بخش زنان نیز به یک شناگر هلندی یعنی «شارون ون روندال» رسید. اما ورزشکاران این رشته در طی مسیر با چه مشکلاتی مواجه هستند؟
برخی ورزشکاران از جمله «کین رادفورد» شناگر 25ساله نیوزیلندی در گفت‌و‌گو با ایندیپندنت برخی مشکلات و کاستی‌های برزیل را در این زمینه گوشزد کرد.وی در این باره گفت: این رشته ورزشی مشکلات خاص خودش را دارد که نمی‌توان از آن اجتناب کرد.در این مسابقه از آنجا که هیچ مانعی بین شناگران وجود ندارد، هرگونه برخورد بین آنها پیش‌بینی می‌شود و هرلحظه ممکن است آماج ضربات ناخواسته پا یا دست یک شناگر دیگر قرار بگیرید.
اما در این رشته ورزشی، مشکلات دیگری نیز سر راه شناگران قرار دارد و آن هم وجود عروس‌های دریایی فراوان و غوطه ور در آب است که نمی‌توان آنها را دید ولی از درد نیش این جانداران دریایی متوجه آنها می‌شوید. شناگران برای مقابله با این مشکل، بدن خود را با وازلین می‌پوشانند به این امید که نیش عروس دریایی کمتر به پوست آنها وارد شود ولی کار چندانی برای مواجهه با این جانداران دریایی نمی‌توان انجام داد.وی ادامه داد: البته در «خلیج کوپاکابانا» ریو کمتر با این مشکل مواجه شدیم ولی موج‌های بلند و شوری آب ما را اذیت کرد.
همچنین آلودگی آب این خلیج به قدری بود که مسئولان بهداشت هشدار داده بودند اگر شناگران تنها به اندازه 3قاشق چایخوری از آب این خلیج را قورت دهند به ویروس‌های بیماریزایی که با بیماری‌های تنفسی، معده، قلب و حتی التهاب مغز ارتباط دارند، آلوده می‌شوند از این‌رو پس از پایان مسابقه، شناگران به دنبال راهکارهایی جالب از نوشیدن کوکاکولا برای از بین بردن ویروس‌های بیماریزا در معده خود گرفته تا چکاندن قطره آنتی بیوتیک در گوش برای جلوگیری از عفونت گوش و... بودند.

منبع: ایندیپندنت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها