بیجاری: اردوهای تیم ملی نباید قطع شود

کد خبر: 656012

ملی‌پوش با سابقه هندبال داشتن لیگ پویا را مهم‌ترین عامل موفقیت یک فدراسیون دانست و معتقد است که اردوهای تیم ملی نباید قطع شود.

خبرگزاری ایسنا: مهدی بیجاری، لیگ پویا را مهم‌ترین عامل موفقیت یک فدراسیون دانست و اظهار کرد: همان‌طور که رحیمی در مصاحبه‌اش گفته است که سعی می‌کند لیگ پویا را بر قرار کند، من هم می گویم بهترین رزومه هر فدراسیون برگزاری لیگ قوی است. نتیجه‌ یک برنامه‌ریزی خوب و برگزاری لیگ پویا را می‌توانیم در مسابقات برون مرزی و بازی‌های ملی ببینیم. سال‌ها پیش لیگ‌های خوبی برگزار می‌شد و بازیکنان از نظر مالی ساپورت می‌شدند، اما در این دو سال گذشته کاستی‌های زیادی را در لیگ برتر شاهد بودیم. چند ‌اسپانسر خوب هم که در لیگ برتر داشتیم، کناره‌گیری کردند. بازیکنان قراردادهای ۱۰ سال پیش خود را، دوباره گرفتند و مجبور بودند که در این شرایط بازی کنند چون آن‌ها شغل و پیشه دیگری جز هندبال ندارند.
او در مورد برنامه سال آینده خود در لیگ برتر گفت‌: سال گذشته پیشنهاد خارجی زیادی داشتم، اما به دلیل ندادن ویزا به خانواده‌ام در ایران ماندگار شدم و با آن شرایط بد دست و پنجه نرم کردم. اما خدا را شکر آن دوران گذشت، امیدوارم در لیگ سال آینده ‌اسپانسرهای خوبی جذب شوند، بازیکنان از لحاظ مالی امنیت داشته باشند و با اعصاب و روان خوب به لیگ برتر راه یابیم.
بیجاری در مورد ضعف مدیریت هیات هندبال تهران، اظهار کرد: تهران باید یک تیم قوی داشته باشد. پایتخت و مراکز استان‌ها، مشهد، اصفهان، اهواز و تبریز باید چند تیم با ‌اسپانسرهای خوب در لیگ برتر داشته باشند. این ضعف هیات تهران است که با این همه ‌اسپانسر در تهران، اما یک تیم در لیگ برتر ندارد. در زمان‌های دور تهران خود به تنهایی لیگ برگزار می‌کرد که از لیگ برتر هندبال هم بهتر بود. بازیکنان از سایر شهرها برای بازی کردن در این لیگ به تهران می آمدند. در حال‌ حاضر شرایط را با قبل مقایسه کنید. در سایر رشته‌های ورزشی دو تا سه تیم در تهران فعالیت می‌کنند، اما هندبال در تهران تیمی ندارد.
وی ادامه داد: هیات هندبال در این سال‌ها شرایط خوبی نداشته است و عملکرد قابل قبولی هم ارائه نکرده است. طوری که من شنیده‌ام، تیم بانوان تاسیسات دریایی تهران نیز با کمک مربیان در لیگ باقی مانده است. مربیان این تیم در جریان کارها هستند و با مدیرعامل در ارتباط هستند، هیات هندبال نشده که گوشه‌ای از کار بانوان را بگیرد.
بازیکن تیم هیات هندبال مرودشت، خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و با هماهنگی پیش برویم همه چیز درست خواهد شد. رحیمی دست تنها است و باید همه اهالی هندبال به کمک او بشتابند. رییسان هیات‌ها نیز باید بیش‌تر کار کنند تا لیگ پویا و قوی برگزار کنیم و نتیجه‌ آن را در تیم‌ ‌ملی ببینیم.
ملی‌پوش هندبال با بیان این که اردوهای تیم ملی نباید تعطیل شود، گفت: اردوهای تیم ملی نباید قطع شود، در زمانی که بچه‌ها در لیگ قرار دارند آمادگی بدنی خود را حفظ می‌کنند، اما باید هماهنگی آن‌ها در اردوهای تیم‌ ‌ملی فراهم شود. بنابراین نباید اصلا اردوهای تیم‌ ‌ملی حذف شود. اکنون شرایطی که در آن قرار داشتیم شرایط خوبی نبود و رحیمی هم به تازگی مسوولیت را بر عهده گرفته است و اکنون با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. امیدوارم اردوها برقرار شود و بازیکنان بیش‌تر از این افت نکنند. می‌دانم که آن‌ها بعد از تمام شدن لیگ در استراحت به سر می‌برند و اگر بخواهند دوباره به اوج برگردند زمان زیادی طول خواهد کشید.
او معتقد است که داشتن مربی طراز اول سبب موفقیت بیش‌تر هندبال ایران خواهد شد و در این باره تاکید کرد: زمانی روس‌ها ابرقدرت هندبال دنیا بودند اما اکنون با عقب افتادن از تاکتیک و تکنیک روز دنیا، در هندبال جایی ندارند. ما هم باید با علم روز دنیا پیش برویم و با آوردن بهترین مربی روز دنیا دانش خود را در این رشته به روز کنیم و جایگاه خود را ارتقا دهیم.
این ملی‌پوش با سابقه ایرانی خاطرنشان کرد: در مسابقات جام جهانی که بودیم تمام پیشکسوتان هندبال دنیا می‌گفتند که ایران پتانسیل‌ بالایی دارد و تنها اگر از نظر تاکتیکی و تکنیکی کمی ارتقا یابد، جایگاهش از این که هست خیلی بالاتر می‌رود. قبلا هم به رییس فدراسیون وقت گفته بودم که باید مربی طراز یک دنیا را در اختیار داشته باشیم تا به نتیجه‌ خوبی برسیم. گفتم به جای ۲ میلیارد هزینه کردن در جام نهاد ریاست جمهوری، روی تیم ملی هزینه شود، اما توجه نشد. زیرسازی برای پرورش بازیکن کار خوبی است اما نه با این روش.
بیجاری جذب مربی خوب در سطح جوانان و نوجوانان را نیز باعث پیشرفت عنوان کرد و گفت: در بحث جوانان نیز باید زیرسازی داشته باشیم، اما نه با برگزاری جام نهاد ریاست جمهوری و هزینه بی نتیجه! باید برای جوانان و نوجوانان مربیانی با بهترین علم دنیا بیاوریم تا از همان جوانی و نوجوانی با علم روز دنیا رشد یابند.
او به حذف برخی ملی پوشان در دوره‌های گذشته اشاره کرد و در پایان سخنانش تاکید کرد: در گذشته استکی‌ها و خیلی دیگر از بازیکنان را کنار گذاشتند، اما اکنون آن‌ها در سطح یک دنیا قرار دارند و به عنوان بهترین‌های اروپا توپ می‌زنند، اما ایران آن‌ها را در یک دوره کنار گذاشت، توانایی‌های‌ هندبالیست‌های ایران بالا است و تنها نباید مهره‌سوزی کنیم. با زیرسازی درست و به صورت پلکانی باید بالا رویم و ضعف‌های تاکتیکی و تکنیکی خود را از بین ببریم تا در مسابقات آسیایی و جهانی به جایگاه خوبی برسیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها