با دلایل واهی افتضاح موجود را نپوشانید

کد خبر: 143954

در سایت فدراسیون جودو امینی رییس فدراسیون نام جودوکار کسب مدال نموده در امارات را امیر قاسمی‌نژاد معرفی نموده که در مصاحبه محمدرضا رودکی، دیگر ملی پوش جودو و رفیق قاسمی‌نژاد نام مدال آور آسیایی حمید قاسمی‌نژاد معرفی شده است!

با دلایل واهی افتضاح موجود را نپوشانید

ماجرای فدراسیون جودو و حاشیه‌های موجود در آن به سناریویی جالب تبدیل شده است. به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» پس از انتشار خبری پیرامون افشای جعل هویت جودوکار ملی پوش که با اسناد مربوطه روی خروجی این سایت قرار گرفت، اعضای فدراسیون جودو و شخص امیر قاسمی‌نژاد در پی واکنش نشان دادن به این خبر برآمده و سعی کردند تا افتضاح به وجود آمده را پوشش دهند. اما غافل از اینکه خود این افراد نیز در مصاحبه‌هایشان به نکات قابل توجهی پرداختند که تخلفات فدراسیون جودو را بیش از پیش نمایان ساخت. در اولین گام امیر قاسمی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص جعل هویت خود، اگر چه اقرار نمود برادر کوچکتری با نام حمید دارد و این امر را تایید کرد اما نتوانست افتضاح به وجود آمده را پاک کند. از همین رو در این مصاحبه نکات قابل توجهی به چشم می خورد که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم. ۱-قاسمی‌نژاد در این مصاحبه از قرار گرفتن نام حمید به جای نام خود تعجب کرده و اظهار داشته من نمی‌دانم چرا نام من به اشتباه در لیست فدراسیون جودوی آسیا قرار گرفته است. در پاسخ باید به این موضوع اشاره کنیم که چرا فدراسیون جودوی آسیا که ثبت نام را بر مبنای اطلاعات پاسپورتی در لیست شرکت کنندگان، قرعه کشی و لیست مقام آوران در چند مرحله ثبت نموده و سرپرست و مربیان ایرانی متوجه اشتباه در نام این جودوکار نشده‌اند؟ و یا اینکه اگر اشتباه از سوی کنفدراسیون جودوی آسیا بوده چرا آنها به اشتباه نام حمید، برادر کوچک امیر را وارد نموده و نام‌های دیگری چون رضا، علی، حسین و... را به اشتباه وارد لیست نکرده و دقیقا نام برادر کوچک وی درج شده است؟ ۲-در سالهای گذشته تنها یک قاسمی‌نژاد در مسابقات داخلی و مسابقات کره جنوبی و اردن شرکت نموده که همین جودوکار شرکت کننده در رقابتهای آسیایی امارات بوده است. ۳-امیر قاسمی‌نژاد در مصاحبه مذکور درحالی به تکذیب حضور حمید، برادر کوچکترش در لیگ پرداخته که اولا تشکیل کمیته انضباطی سال گذشته در خصوص صغر سن حمید و دوما تایید غلامحسین علمی، دبیر فدراسیون جودو، این ادعا را از بین می‌برد. در این بین با فرض درست بودن ادعای امیر قاسمی‌نژاد احتمالا حمید قاسمی‌نژاد، جودوکار محروم شده در کمیته انظباطی فدراسیون جودو در مهرماه سال گذشته با مدارک برادر بزرگ خود یعنی امیر قاسمی نزاد در مسابقات شرکت نموده است! ۴-در سایت فدراسیون جودو امینی رییس فدراسیون نام جودوکار مدال آور امارات را امیر قاسمی‌نژاد معرفی نموده که در مصاحبه محمدرضا رودکی ، دیگر ملی پوش جودو و رفیق قاسمی‌نژاد نام مدال آور آسیایی حمید قاسمی‌نژاد معرفی شده است!

۵-حاج یوسف‌زاده سرمربی تیم ملی جودو در مصاحبه ای تایید نموده این جودوکار مدال آور، سابقه حضور در تیم ملی جوانان و بزرگسالان را دارد و تنها ۲ سال از این رقابت‌ها دور بوده است. 6- در آخرین مورد علیرضا امینی رییس فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگاران در حالی صغر سن قاسمی‌نژاد را تایید و تاریخ کمیته انضباطی وی را سه چهار سال پیش ذکر نمود که محرومیت این ورزشکار به اتمام رسیده و به مسابقات آسیایی امارات اعزام شده است. از سوی دیگر طبق بند 3 در حالی دبیر فدراسیون جودو در مهرماه سال گذشته تشکیل کمیته انظباطی قاسمی نژاد را اعلام نمود که بدون تاریخ و مدت محرومیت انتشار یافته بود. به نظر می رسد بهتر است نهادهای مسئول و نظارتی هر چه سریعتر به وضعیت فدراسیون جودو رسیدگی کنند تا دیگر شاهد چنین رسوایی هایی نباشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها