با یک تکه کاغذ سرمربی تیم عوض شد!

کد خبر: 252455

محمدپور گفت: آن تغییر مصادف با تغییر مالک تیم شد و موسسه جوانان خیّر مالکیت تیم ماشین سازی را از هیئت فوتبال گرفت، آن روز قاسمی مالک جدید تیم یک برگه کاغذ روی میز گذاشته شد که نام اصغر اعتباری روی آن نوشته شده بود، ایشان به من گفت که نظرت در مورد این مربی چیست که من سکوت کردم

مهر: مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز با بیان اینکه هواداران نگران وضعیت این تیم نباشند، گفت: ماشین سازی همیشه ماشین سازی است و شاید در مقاطع مختلفی دچار بحران شود اما همیشه اصالت و نام خود را حفظ خواهد کرد.

سینا اصل محمدپور امروز با اشاره به وضعیت تیم فوتبال ماشین سازی تبریز اظهار داشت: هواداران ماشین سازی نگران وضعیت این تیم هستند اما باید بگویم که همه مسئولان دست به دست هم می دهند تا اجازه ندهند عمر این تیم ریشه دار و قدیمی به پایان برسد.

وی ادامه داد: ماشین سازی تیم یک سال و دوسال نیست که به راحتی از بین برود، این تیم قدمتی نزدیک به نیم قرن دارد و همچون درختی تنومند و ریشه دار می ماند و مشکلاتی که در برخی مقاطع متوجه این تیم شده، همگی موقت بوده اند.

محمدپور عنوان داشت: اکنون تیم ماشین سازی با توجه به اتفاقاتی که در فصل جاری رخ داد و مشکلات مالی گریبان این تیم را گرفت، دچار بحران شده اما هواداران نگران نباشند چراکه این بحران موقت است و برطرف خواهد شد.

وی گفت: امکان دارد تا قبل از پایان فصل یک اسپانسر یا مالک جدید قدم جلو بگذارد و تیم از بحران خارج شود. در این خصوص از طریق آقای ششگلانی رئیس هیئت فوتبال استان رایزنی هایی شده و فکر می کنم تا پایان سال کلیات این موضوع مورد بحث قرار گرفته و نتیجه نیز مشخص شود.

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات مالی این باشگاه یادآور شد: خیلی مواقع دیده شده که با آمدن یک اسپانسر و حامی، وضعیت یک تیم متحول شده و چه بسا با حل مشکلات مالی باشگاه ماشین سازی، تیم حتی به لیگ برتر نیز برود.

وی افزود: همین امسال مالک باشگاه که در نیم فصل با یک موسسه دیگر ادغام شد، به ما وعده خرید امتیاز لیگ برتری داده بود و من می دانستم که به این کار عمل می کند اما اتفاقاتی که رخ داد و مالکیت باشگاه به موسسه دیگر واگذار شد، نه تنها مانع از تحقق خرید امتیاز لیگ برتری شد بلکه اکنون ماشین سازی را دچار بحران کرده است که به نظر من این از بدشانسی ماشین سازی است.

محمدپور با تاکید بر اینکه برای باشگاه و هواداران آنچه مهم است حفظ نام ماشین سازی است، گفت: ما با یکی، دو اسپانسر صحبت خواهیم کرد تا شرایط آنها را بسنجیم و تصمیم بگیریم، برای ما مهم حفظ نام ماشین سازی و ادامه حیات این تیم است و اگر خود ما هم نباشیم، امیدوارم تیم ماشین سازی همچنان باقی بماند.

وی با اعلام خبر آمادگی یک موسسه برای حمایت از باشگاه ماشین سازی اظهار داشت: با یک موسسه در تهران مذاکراتی داشته ایم که توافق اولیه نیز حاصل شده تا آنها حامی تیم ماشین سازی باشند، یک و نیم میلیارد تومان هم برآورد هزینه شده که 700 میلیون آن به عنوان آورده اولیه در هیئت مدیره آن موسسه تصویب شده و اکنون وکیل آن موسسه در حال بررسی موضوع است.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آیا موسسه کوثر به تعهدات خود عمل خواهد کرد، گفت: مسئولان این موسسه با اینکه در ابتدا اعلام می کردند که تعهدی در قبال تیم ماشین سازی ندارند اما پس از اعلام جرم ما، ابراز کردند که بخشی از تعهدات خود را انجام خواهند داد ولی ما خواستار اجرای یک به یک تعهدات این موسسه هستیم.

وی افزود: با این حال دادخواست مطالبه وجوهات مصروفه تیم ماشین سازی تبریز روز شنبه به دادگاه تقدیم خواهد شد، این طلب می تواند سرمایه بزرگی برای تیم ماشین سازی باشد چراکه مبلغ یک میلیارد و 150 میلیون تومان برای یک تیم فوتبال مبلغ کمی نیست.

محمدپور ادامه داد: اینکه تیم ماشین سازی به دسته دو سقوط کرده می تواند امری طبیعی در فوتبال باشد و به نظر من دسته یک و دسته دو فرقی باهم ندارند و مهم این است که تیم فصل بعد خوب بسته شود و برنامه ریزی خوبی انجام شود. ما برای فصل بعد با یکی، دو نفر از جمله سید محمد علوی صحبت کرده ایم که توافقات اولیه نیز حاصل شده است.

وی با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان کوچکترین قدمی برای تیم ماشین سازی برنداشته است، عنوان کرد: به نظر من 70 درصد عامل سقوط تیم ماشین سازی به دسته دو موسسه کوثر بود چراکه در نیم فصل ما می توانستیم کارهای خوبی از جمله آوردن بازیکنان با کیفیت تر انجام دهیم اما چون پول نبود، از این مهم بازماندیم. از طرفی ما خودمان را هم مسئول این سقوط این می دانیم و 30 درصد باقیمانده از علت سقوط را مدیریت ورزش استان و خود باشگاه می دانیم.

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی در پاسخ به این سئوال که چرا علیرضا اکبرپور به عنوان سرمربی ابتدای فصل در حالیکه تا هفته دهم ماشین سازی را به شرایط بهتری رسانده و تیم روی دور نتیجه گیری بود، به یکباره از کار برکنار شد، گفت: آن تغییر مصادف با تغییر مالک تیم شد و موسسه جوانان خیّر مالکیت تیم ماشین سازی را از هیئت فوتبال گرفت، آن روز قاسمی مالک جدید تیم یک برگه کاغذ روی میز گذاشته شد که نام اصغر اعتباری روی آن نوشته شده بود، ایشان به من گفت که نظرت در مورد این مربی چیست که من سکوت کردم اما همان روز از موسسه سه، چهار بار به من زنگ زدند و گفتند که فردا باید معارفه سرمربی جدید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: من یک مدیرعامل هستم و همه کاره باشگاه نیستم، مالک تیم نیز در آن مقطع رئیس هیئت مدیره بود، من به شخصیت اصغر اعتباری احترام قائلم اما دو، سه بار به قاسمی گفتم که کارنامه این مربی مشخص است و نمی تواند وضعیت ماشین سازی را بهتر کند. من به عنوان مدیرعامل می دانستم که آن تغییر به سود تیم نخواهد بود اما در مورد آمدن حسین خطیبی به جای اعتباری، من تصمیم گرفتم و اعلام می کنم که خطیبی در نیم فصل با نظر من به عنوان سرمربی ماشین سازی انتخاب شد.

محمدپور در این ارتباط گفت: البته در نیم فصل مالک باشگاه گفت که حتی پرویز مظلومی را هم بیاوریم اما ادغام دو موسسه در ادامه سبب شد که تیم ماشین سازی به جای اوج گرفتن، دچار بحران شود.

وی در خصوص استعفای حسین خطیبی نیز اظهار داشت: حسین خطیبی به خاطر فشاری که از سوی بازیکنان متوجه او بود، استعفا داد و چاره ای هم نداشت. خطیبی حتی چک باشگاه را آورد و روی میز من گذاشت و گفت که بخاطر پول به ماشین سازی نیامده اما من نپذیرفتم. حسین خطیبی واقعا تحت فشار بود و حتی پول توجیبی بعضی از بازیکنان را می داد.

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی در پایان گفت: تا امروز حدود 73 میلیون تومان از جیب خودم نقدا خرج تیم ماشین سازی کرده ام و چک های شخصی زیادی که چند صد میلیون تومان است، دست افراد مختلف طرف حساب باشگاه و همچنین بازیکنان دارم که امیدواریم با دریافت مطالبات، بدهی های تیم را صاف کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها