افشاگری علی آبادی درباره ساختمان گاندی

کد خبر: 306519

رئیس کمیته ملی المپیک گفت که مطرح شدن صحبت های خسروی‌وفا در رابطه با غیر قانونی بودن فروش ساختمان گاندی کذب بوده و دلیل هم دارد؛ دلیل آن داد و ستدهایی است که وی با وزیر پیشین ورزش و جوانان برای ماندگار شدن در فدراسیون جانبازان و معلولان داشته است.

مهر: محمد علی آبادی به دنبال صحبت های جدید مطرح شده از سوی محمود خسروی وفا در رابطه با غیرقانونی بودن فروش ساختمان گاندی و سوء استفاده از پول حاصل از فروش آن، امروز دوشنبه نشستی خبری برگزار کرد.

وی در ابتدای این نشست گزارش کاملی از چگونگی روند فروش ساختمان کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی ارائه کرد. سپس به پرسش های خبرنگاران حاضر اینگونه پاسخ داد.

* چرا قیمت کارشناسی دوم برای فروش ساختمان گاندی یعنی قیمت 3 میلیارد و 300 میلیون تومان از قیمت کارشناسی اول یعنی 4 میلیارد و 100 میلیون تومان کمتر بود؟ - به هر حال قیمت تعیین شده از سوی کارشناسان قانونی است. به نظر می رسد وقتی کارشناسان دیدند در مرحله اول هیچکس با قیمت تعیین شده حاضر به خرید ملک نشد در مرحله دوم قیمت پایین تری را تعیین کردند در کل مهم این است که ساختمان کمیته ملی المپیک با قیمت کارشناسی به فروش نرفت. نه قیمت تعیین شده در مرحله اول و نه قیمت تعیین شده در مرحله دوم .

* آیا فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به مجوز مجمع این کمیته نیاز داشت؟ - فروش ساختمان با تصویب هیات اجرایی انجام شد. در این زمینه تمام اعضای هیات اجرایی و حتی خود محمود خسروی وفا پای صورتجلسه مربوطه را امضا کرده. من نمی دانم چرا خسروی وفا حالا یاد این صحبت ها افتاده است در حالیکه مجمع کارهای اجرایی را به هیات اجرایی تنفیذ کرده است.

* خسروی وفا این گونه گفته که پرونده فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به دادگستری رفته تا قاضی در مورد آن تصمیم بگیرد . درست است؟ - نمی خواهم در این باره از کلمه دروغ استفاده کنم اما خسروی وفا حرف های خلاف واقع زیاد می گوید و یکی از آنها همین موضوع است. این ملک سه سال پیش فروخته شد. سازمان بازرسی کل کشور هم هر سال جهت بازرسی تمام کارهای انجام شده توسط کمیته ملی المپیک را مورد بررسی قرار می دهد اما تا حالا ایرادی در این زمینه نگرفته است اما ظاهرا خسروی وفا در جایگاه ریاست سازمان بازرسی نشسته و می خواهد دستور دهد تا این پرونده به دادگستری برود.

* یعنی پرونده مربوط به فروش ساختمان کمیته ملی المپیک به طور کامل بسته شده است؟ - سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد مستقل است و می تواند به هر کاری که می خواهد ورود کند. ما هم در کمیته ملی المپیک باید اجازه هرگونه بررسی را به سازمان بازرسی کل کشور بدهیم. اینکه طی سه سال گذشته سازمان بازرسی هیچ ایرادی به فروش ساختمان گاندی و نحوه آن نگرفته یعنی اینکه کار تایید شده است. حالا نمی دانم خسروی وفا چرا الان می خواهد در این باره صحبت کند.

* به نظر می رسد خسروی وفا مقابل شما ایستاده است؟ دلیل این کار چیست؟ - من در رابطه با فروش ساختمان گاندی به اندازه خسروی وفا نقش داشتم ضمن اینکه او روبروی من قرار نگرفته، روبروی کمیته ملی المپیک قرار گرفته است. در رابطه با فروش ساختمان گاندی هیات اجرایی و اعضای آن نقش داشتند و من هم تمام کارهای انجام شده توسط آنها را تایید می کنم و می گویم که هیچ ایرادی به کار آنها نیست. هیچ یک از آنها تخلف نکرده و یا کسی سرشان کلاه نگذاشته است.

* خسروی وفا در نشست اخیر خود این گونه عنوان کرد که پول حاصل از فروش ساختمان گاندی در یک موسسه سرمایه گذاری شد که آن موسسه با این پول تبدیل به یک بانک شد. در این مورد توضیح دهید؟

- خسروی وفا در این مورد چنین صحبتی را نکرده است

* توضیح دهید پول حاصل از فروش ساختمان گاندی چه شد؟ - مبلغ فروش در بانک مسکن سپرده گذاری شد و تا به امروز نزدیک به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان سود برای ما داشته است. از این پول یک ساختمان فرسوده با صرف یک میلیارد تومان مورد بازسازی قرار گرفت طوری که قیمت آن این گونه تا 8 میلیارد تومان افزایش یافت و از این محل در واقع 3 تا 4 میلیارد تومان سود نصیب ما شد. ضمن اینکه زمینی در طرح حاشیه رودخانه شهرداری قرار داشت که ممکن بود از دستمان برود، آن زمین غیرکاربری بود اما با پیگیری و صرف هزینه لازم دارای کاربری شد و قیمت آن از 5 میلیارد به حدود 30 میلیارد افزایش یافت.

* اصل پول حاصل از فروش ساختمان گاندی امروز کجاست؟ - اصل پول همچنان به صورت سپرده در بانک مسکن موجود است.

* یعنی با پول حاصل از فروش ساختمان گاندی هیچ سرمایه گذاری در بانک و به خصوص بانک آینده که از آن صحبت می شود، نشده است؟ - نه؛ 6 سال پیش این بانک در حال احداث بود. برخی فدراسیون ها در این جهت اقداماتی انجام دادند اما کمیته ملی المپیک در هیچ بانک و نهاد دیگری سرمایه گذاری کرد این هم یکی از دروغ هاست ضمن اینکه احداث یک بانک 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری می خواهد و با 2-3 میلیارد تومان نمی توان چنین کاری انجام داد. این حرف ها مسخره و بی ارزش است و نشان از بی اطلاعی دارد.

* پس از نظر شما صحبت های خسروی وفا به طور کل کذب است؟ - اگر من حرفی می زنم از روی مستندات است. خسروی وفا حرفی زده اما دروغ بوده است چون هیات اجرایی در تمام موارد بررسی های لازم را انجام داد اما نتیجه این بود که کارها طبق قانون انجام شده است حتی انتخاب کارشناس توسط شخص افشارزاده مشکلی نداشت. در این میان حتی خسروی وفا گفته بود که شرکت انبارهای دولتی که خواهان خرید ملک شده وجود خارجی ندارد در حالیکه چنین چیزی ممکن نیست. در کل ساختمان گاندی روی روال قانونی فروخته شد و بهترین های کمیته در آن نقش داشتند.

* خسروی وفا این گونه عنوان کرده که متهمان پرونده فروش ساختمان گاندی از دوستان علی آبادی هستند؟ - همه افرادی که در کمیته فعالیت دارند و در پرونده فروش ساختمان گاندی هم بودند از دوستان من هستند. خسروی وفا گفته ساختمان گاندی به یک شرکت غیرواقعی فروخته شده اما طبق اسنادی که آنها را ارائه کرده ام این حرف دروغ است ضمن اینکه خود خسروی وفا 5 بار زیر اسناد مربوط به فروش ساختمان را امضا کرده است حالا باید از خود او پرسید چرا به عنوان عضو هیات اجرایی 5 بار زیر صورتجلسه ای که در آن غلط انشایی وجود داشته است را امضا کرده است.

* البته خسروی وفا در نشست اخیر خود گفت که احتمالا علی آبادی در پاسخ به این صحبت های من می گوید خسروی وفا هم پای تمام صورتجلسات را امضا کرده است اما این دلیل قانع کننده ای نیست. در این مورد چه صحبتی دارید؟ چرا قانع کننده نیست؟

- این حرف خسروی وفا یعنی اینکه وی به تعهداتش نسبت به مجمع پایبند نبوده و همین جوری صورتجلسات را امضا کرده است در این مورد هم او باید پاسخ دهد.

* فکر می کنید دلیل اصلی مطرح شدن چنین صحبت هایی در این مقطع زمانی توسط خسروی وفا چیست؟ - من این را می گویم که اگر خسروی وفا از اول می دانست که ابهاماتی در رابطه با فروش ساختمان گاندی وجود داشته و آنها را مطرح نکرده خیانت کرده است و اگر الان هم چیزی می داند باید با دلیل و مدرک آن را ثابت کند نه اینکه فقط به رسانه ها اعلام کند. یکی از ایرادهای هیات اجرایی به خسروی وفا همین موضوع بود که چرا مسائل داخلی را به رسانه‌ها می کشاند. البته چرایی این موضوع را می دانم و اینکه چه داد و ستدهایی در این زمینه شده است.

* حرف از داد و ستد زدید، داد و ستد خسروی وفا با چه کسی و در چه رابطه ای بوده و چه ارتباطی به فروش ساختمان گاندی دارد؟ - خسروی وفا تا حالا سه اتهام در مورد صوری بودن فروش ساختمان گاندی، صوری بودن شرکت رونا و مهندسی بودن تاخیر انتخابات کمیته ملی المپیک زده است که در همه موارد صحبت خواهم کرد. در مورد داد و ستد خسروی وفا هم تمایل زیادی به حرف زدن ندارم.

* نگفتید داد و ستد خسروی وفا با چه کسی بود و در چه رابطه ای است؟ - وزارت ورزش به شدت پیگیر انتخابات کمیته بود و می خواست آن قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. با دلایلی که خودش دارد. در حالی که کمیته ملی المپیک به دنبال اخطارهای IOC نمی توانست انتخابات را برگزار کند. حتی در نشست حضوری در ماکائو، شیخ احمد خطاب به عباسی گفت که اگر این کار را انجام ندهید و گزارش ورزش ایران دوباره به دست ما برسد نه یک فدراسیون بلکه کل ورزش کشور را تعلیق می کنیم. همانجا عباسی دستانش را بالا برد و گفت تسلیم و حتی تعهد داد که همه کارهای مورد نظر را انجام دهد اما وقتی به تهران آمد گفت همچنین چیزی نیست.

* علت زیر بار نرفتن محمدعباسی چه بود؟ - IOC به جابجایی روسا توسط وزیر ایراد گرفته بود و ما باید این بند را اصلاح می کردیم اما عباسی نمی خواست زیر بار این موضوع برود. به همین دلیل تا آخرین روزی که می خواستیم به المپیک برویم نگران تعلیق ورزش بودیم به خصوص این که مصاحبه عباسی با یکی از رسانه ها که در آن گفته بود اسرائیل باید نابود شود هم برایمان مشکل ساز شده بود.

علی آبادی صحبت های خود در این زمینه را اینگونه ادامه داد: نامه ای از IOC به دست ما رسید که در آن ضمن اشاره به صحبت های عباسی در این مصاحبه گفته بود آن را تایید می کنید یا نه. ما موضوع را بررسی کردیم و دیدیم چنین مصاحبه ای وجود خارجی در خبرگزاری های ما ندارد و پاسخ را به مسئولان IOC ارسال کردیم اما آنها در پاسخ پرینت مصاحبه مورد نظر را برای ما فرستادند که نشان از واقعی بودن مصاحبه داشت. این موضوع برای ما خیلی مشکل ساز شده بود چون نه می خواستیم وزیر را زیر سوال ببریم و نه از طرف IOC متحمل فشار شویم. در هر صورت با رایزنی های زیاد مجوز حضور در المپیک را گرفتیم.

البته IOC طی نامه ای تاکید کرد که به محض حضور در لندن باید در این باره نشستی گذاشته شود. این موضوع نگرانی ما را موجب شده بود. در هر صورت پس از سفر به لندن همراه با افشار زاده در جلسه ای با حضور مسئولان IOC و OCA شرکت کردیم. قرار بود عباسی هم در این نشست بیاید اما با عنوان کردن ترافیک به نشست نیامد. البته مسئولان IOC می دانستند که صحبت های عباسی در مورد ترافیک صحت ندارد. در هر صورت نیامدن عباسی ما را بیشتر مضطرب کرد اما به هر حال جلسه را مدیریت کردیم.

* این صحبت ها چه ارتباطی با داد و ستد محمود خسروی وفا که به آن اشاره کردید دارد؟ - همه این ها را گفتم که باز هم تاکید کنم IOC تاکید داشت که انتخابات ایران نباید برگزار شود. هیات اجرایی و از جمله خسروی وفا هم این مسئله را قبول داشتند اما محمد عباسی می خواست هر چه زودتر انتخابات را برگزار کنیم. حتی وقتی مجمع سوم تیرماه را به 20 تیرماه موکول کردیم خسروی وفا به آن ایراد گرفت و گفت این کار خلاف قانون است. در همین روزها یک موضوع دیگر در وزارت ورزش مطرح شد که در رابطه با جابجایی خسروی وفا از فدراسیون جانبازان و معلولان بود در این رابطه حتی با سیدمهدی هاشمی، سردار صبور و یک نفر دیگر هم صحبت شد. وزارت ورزش به دنبال چگونگی برخورد خسروی وفا در رابطه با مجمع فوق این تصمیم را گرفت حتی ما شنیدیم در این زمینه حکم صبور توسط عباسی امضا شد.

در همین زمان محمد عباسی با برگزاری یک جلسه خصوصی از خسروی وفا، ناطق نوری، کفاشیان، مشحون و سیدمهدی هاشمی که البته به جلسه نرفت، دعوت کرد. خسروی وفا در نشست هیات اجرایی درباره این جلسه خصوصی صحبت کرد و گفت که عباسی بعد از ایراد گرفتن به کارهای کمیته ملی المپیک در رابطه با برگزار نکردن انتخابات گفته که سرتان کلاه رفته است. فروش ساختمان گاندی صوری بوده است شرکت رونا هم یک شرکت صوری و...

بعد از آن جلسه بود که دو اتفاق افتاد اول رسانه ای کردن موضوع فروش ساختمان گاندی توسط خسروی وفا و دوم منتفی شدن جابجایی وی در فدراسیون جانبازان و معلولان حالا خودتان در این زمینه قضاوت کنید.

* حالا که عباسی از وزارت ورزش و جوانان رفته چرا خسروی وفا همچنان موضوع فروش ساختمان گاندی را پیگیری می کند؟ - خسروی وفا در چاه افتاده است. او روندی را آغاز کرد که باید حالا ادامه دهد. البته همه اعضای هیات اجرایی به او گفتند در این باره به نوعی عذرخواهی کن تا پرونده بسته شود اما زیر بار نرفت حالا هم گرفتار شده و می خواهد از خودش دفاع کند. من به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک تاکید می کنم در این کمیته با حضور افرادی مانند کرباسیان که متخصص مالی است، روحانی با 30 سال تجربه کار و فعالیت در سازمان بازرسی کشور، ارشدی که مانند چشمم به او اعتماد دارم و یا افشارزاده که عمرش را در ورزش گذاشته و ... هیچ تخلفی صورت نگرفته است. قطعا در آینده ای نزدیک ثابت می شود که حرف های خسروی وفا 100 درصد دروغ و تهمت است.

* شما حرف از توافق خسروی وفا و عباسی می زنید در حالی که خسروی وفا هم گفته علی آبادی و عباسی برای رفتن به شورای شهر با هم توافق کرده بودند؟ - اگر این حرف خسروی وفا درست بود پس چرا چنین چیزی اتفاق نیفتاد. همین که این اتفاق نیفتاده یعنی دروغ بودن این حرف.

* بحث شکایت شما از محمود خسروی وفا چیست؟ - این مصوبه هیات اجرایی است. هیات اجرایی بعد از 100 ها ساعت کارشناسی به این نتیجه رسیدند که صحبت های خسروی وفا صحت ندارد.

* اما خسروی وفا گفته از آن کمیته چهار نفره که باید دوباره پرونده فروش ساختمان گاندی را بررسی می کردند تا در صورت تخلف کارشناسان با آن برخورد شود، سه نفرشان به این نتیجه رسیدند که تخلف صورت گرفته است و قرار است خسروی وفا در این باره نامه ای برای شما ارسال کند؟ - تا به امروز چنین نامه ای به دست من نرسیده است.

* خسروی وفا اعلام کرده در مبایعه نامه و در مورد برگزاری مجمع تاریخ های ذکر شده که اصلا در آن تاریخ ها مجمعی برگزار نشده است؟ - مبایعه نامه را افشارزاده و کرباسیان امضا کردند. من خودم چنین چیزی ندیدم. گذشته از همه این ها هیات اجرایی در این زمینه و برای فروش ساختمان گاندی نیازی به مصوبه مجمع نداشت تا لازم باشد مجمعی در این زمینه برگزار شود.

* بحث بدهی های سنگین مالیاتی شرکت سرمایه گذاری، کمیته ملی المپیک که گفته شده تماما به شما واگذار شده است، چیست؟ - اینکه از یک موضوع بخشی را بگویید و بخشی را نگویید بدتر از دروغ است. زمانی که هیات اجرایی فعلی امور را برعهده گرفت شرکت سرمایه گذاری حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان بدهی داشت. طی چهار پنج سال گذشته شرکت این بدهی را به 400 میلیون تومان رساند ضمن این که تمام مالیات دوران خود را هم پرداخت کرد. یعنی نه تنها مالیاتی اضافه نشد بلکه کم هم شد. 400 میلیون بدهی باقی مانده هم درواقع جریمه مالیاتی است که در حال صحبت برای برداشتن آن هستیم.

* مشاوران شما چه کسانی هستند؟ خسروی وفا گفته مشاوران علی آبادی وی را در مسیر غلطی می برند که او باید به خاطر آن در مجمع پاسخ سوال های زیادی را بدهد . - منصوری و ضرابی مشاوران من هستند. چطور این دو نفر با سن و سال کمتر از من می توانند روی من که 38 سال سابقه کار دارم تاثیر بگذارند. منصوری و ضرابی هیچ نقشی در فروش ساختمان گاندی نداشتند.

* اما امضای این دو نفر پای صورتجلسات این پرونده دیده می شود؟ - بله؛ این دو نفر در جلسات حضور داشتند اما هیچ نقشی در مذاکرات صورت گرفته نداشتند. در کل هیچ فرقی ندارد که چه کسی خلاق کند. اگر کسی در این پرونده خلافی کرده با مدرک آن را ثابت کند تا من طبق قانون برخورد کنم. این که آقای خسروی وفا فقط بگوید "بگم نگم" کار انجام نمی شود. اصلا در این رابطه لازم نیست نامه ای زده شود اگر او فکر می کند کسی خیانت کرده بیاید و بگوید. اصلا چرا در این رابطه طی چهار ماه گذشته حرفی نزده است. خسروی وفا "بگم نگم" تمام کند. اگر کسی تخلف کرده باشد حتی اگر دوست من باشد طبق قانون با او برخورد می کنم.

* خسروی وفا گفته ضرابی دیپلمه است اما با مدرک لیسانس مشغول به کار شده است. - این هم یکی از دروغ هاست. اصلا ضرابی مدرکی به کمیته نداده است. او دانشجوی مقطع لیسانس است. در این لحظه علی آبادی از ضرابی و مسئول امور اداری خواست تا در محل نشست خبری حاضر شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به نمایندگان رسانه ها صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: احمدیان مسئول حراست به من خبرداد که برخی از اعضای کمیته دارای مدرک تحصیلی ذکر شده نیستند به همین دلیل به او ماموریت دادم تا بررسی کرده و استعلام های لازم را بگیرد. نتیجه این بود که 10، 11 نفر مدارک تحصیلی‌شان اشکال داشت که به آنها رسیدگی کردیم و این تاکید را می کنم کسی که در سطح مشاور است به عنوان لیسانس محسوب می شود.

اما سوال من این است اگر خسروی وفا آدمی راستگوست چرا به پرونده بررسی این 10، 11 نفر اشاره نمی کند و نمی گوید علی آبادی در رابطه با آن ها چه کرد. ضمن این که ضرابی از کمیته ملی المپیک حقوق می گیرد و کسر حقوق از آن کاری ندارد. این که خسروی وفا می گوید ضرابی پول های اضافی که گرفته به کمیته پس نداده مسخره است. طرح این مسائل و آبرو بردن افراد ناجوان مردانه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها