صبا بی‌سرنشین در استقبال استقلال

کد خبر: 366013

تمرینات تیم فوتبال صبای قم در آستانه دیدار حساس هفته هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر استقلال‌ صنعتی خوزستان یک روز تعطیل شد.

فارس: بازیکنان تیم فوتبال صبای قم بعد از دیدار هفته هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل تیم راه آهن تهران که با تساوی و تقسیم امتیاز‌ها به پایان رسید روز شنبه پانزدهم شهریور ماه را به کار ریکاوری پرداختند اما تمرین روز یکشنبه آنها تعطیل شد .

تمرینات و برنامه‌های آماده سازی تیم فوتبال صبای قم برای حضور موفق در بازی هفته هشتم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور استقلال‌ صنعتی خوزستان به صورت موقت به مدت یک روز تعطیل شد و صبا از روز دوشنبه مجددا کارهای تمرینی خود را از سر گرفت .

با توجه به اینکه بازی‌های فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور قرار است از روز پنجشنبه بیستم شهریور ماه وارد هفته هشتم شود به همین خاطر تیم فوتبال صبای قم از ساعت 18:30 دقیقه عصر روز دوشنبه هفدهم شهریور ماه تمرینات خود را پیگیری می‌کند .

تمرینات تیم فوتبال صبای قم برای حضور قدرتمند در بازی‌های چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس از عصر دوشنبه به میزبانی مجموعه ورزشی هلال‌احمر قم ادامه خواهد یافت و در حالی که قطعا دیگر خبری از حضور عبدالصمد مرفاوی و دستیارش ساکت الهامی در تیم صبا نیست این تیم خود را برای رویارویی با استقلال‌ صنعتی خوزستان مهیا خواهد کرد .

احتمالا در نخستین تمرین صبای قم بعد از بازی با راه‌آهن و بعد از استعفای مرفاوی یک سرمربی جدید روی نیمکت صبا می‌نشیند زیرا قرار است با رسمیت یافتن رفتن مرفاوی از صبا، جلسه هیئت مدیره تا قبل از این تمرین تشکیل شده و سرمربی جدید این تیم را معرفی کند .

صبایی‌ها بعد از انتقال به استان قم در سال 1387 امسال برای هفتمین دوره متوالی به عنوان نماینده فوتبال استان قم در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشور یعنی لیگ برتر جام خلیج فارس به مصاف حریفان خود می‌روند در حالی که در این سال‌ها مربیان زیادی روی نیمکت صبا نشسته‌اند .

حضور 8 مربی در 7 سال حضور صبا در قم

در لیگ هشتم که نخستین فصل حضور صبا در قم بود فیروز کریمی هدایت نماینده فوتبال قم را بر عهده داشت و در لیگ نهم ابتدا محمدحسین ضیایی و سپس محمدرضا کربکندی هر کدام به مدت یک نیم‌فصل سرمربی صبای قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بودند .

در لیگ دهم ابتدا محمود یاوری به مدت 12 هفته سکان‌دار کادر فنی تیم فوتبال صبای قم شد اما با برکناری وی توسط مدیران وقت صبا، در ادامه راه این عبدالله ویسی بود که نخستین تجربه مربیگری خود را در صبای قم پشت سر گذاشت و صبا را در لیگ حفظ کرد .

در لیگ یازدهم مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم بار دیگر به عبدالله ویسی اعتماد کردند و وی را به عنوان سرمربی تیم خود منصوب کردند که ویسی نیز پاسخ اعتماد صبایی‌ها را داد و با این تیم به مقام چهارم لیگ برتر و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا دست یافت .

در لیگ دوازدهم ابتدا یحیی گل‌محمدی نخستین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را با صبای قم آغاز کرد اما این مربی بعد از 9 هفته ناگهانی و ناراحت‌کننده از صبا رفت و به جای وی عبدالصمد مرفاوی به مدت 25 هفته سکان‌دار کادر فنی صبای قم شد .

صبا در آستانه مصاف با استقلال به دنبال سرمربی جدید

در لیگ سیزدهم نیز ابتدا محمد مایلی‌کهن به عنوان سرمربی تیم فوتبال صبای قم معرفی شد اما نتایج ضعیف تیم صبا در دوران حضور وی در قم موجب شد تا مدیران صبا از عبدالصمد مرفاوی به عنوان جانشین این مربی در راس کادر فنی صبا در نیم فصل دوم بهره ببرند .

در لیگ چهاردهم نیز صبایی‌ها بار دیگر به مرفاوی اعتماد کردند اما مرفاوی که رکورددار استعفا در میان مربیان لیگ برتری است در پایان هفته هفتم و در حالی که تنها بهانه‌اش دوری راه قم به تهران بود از هدایت نماینده فوتبال قم کناره‌گیری کرد تا مدیران صبا در آستانه هفته هشتم لیگ برتر به دنبال یک مربی واجد شرایط باشند و با قدرت به کار خود در لیگ برتر ادامه بدهند .

تلاش صبا برای کسب رتبه‌ای بهتر از لیگ سیزدهم

این در حالی است که تیم فوتبال صبای قم امیدوار است که با انجام تمرینات مناسبت مهیای دیدار با استقلال صنعتی خوزستان شده و ضمن ارائه نمایشی جذاب و خوب، رتبه‌ای بهتر از لیگ سیزدهم کسب کرده و حتی موفقیت‌های خود در لیگ یازدهم را برای تماشاگران خونگرم و فوتبال دوست قمی تکرار کند .

مسابقه حساس بین دو تیم صبای قم و استقلال صنعتی خوزستان در هفته هشتم از دور رفت چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال به میزبانی صبا در زمین چمن ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می‌شود و دو تیمی که هم اکنون اختلاف 5 امتیاز آنها را در مکان‌های هشتم و پانزدهم جدول قرار داده در ایستگاه هشتم مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند .

این دیدار در شرایطی عصر جمعه بیست و یکم شهریور ماه در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می‌شود که تیم فوتبال صبای قم در پایان سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در رده نهم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر ایستاد ولی تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان در مکان دوازدهم قرار گرفت .

حضور 3 صبایی سابق در ترکیب استقلال خوزستان

از سال 1387 و آغازین سال انتقال تیم فوتبال صبا به استان قم، این هفتمین حضور صبای قم در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود در حالی که صبا دو عنوان ششمی، دو مقام دهمی، یک رتبه نهمی و یک جایگاه چهارمی را در چهار دوره گذشته به دست آورده است .

صبای قم در این سال‌ها به نمایندگی از فوتبال استان قم در فصل‌های 88 - 1387 و 92- 1391 در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور یافته است و از ساعت 18 و 45 دقیقه جمعه بیست و یکم شهریور ماه در هفته هشتم لیگ چهاردهم در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی ورزشگاه بزرگ یادگار امام قم به مصاف شاگردان سرمربی سابق خود یعنی عبدالله‌ ویسی می‌رود .

یکی از نکات جالب توجه دیدار صبای قم و استقلال صنعتی خوزستان در هفته هشتم لیگ چهاردهم این است که صبا می‌خواهد انتقام شکست یک بر صفر بازی نیم فصل نخست لیگ سیزدهم را از تیم استقلال صنعتی خوزستان بگیرد و توقف با تساوی بدون گل در بازی برگشت فصل قبل را نیز جبران کند .

از سوی دیگر حضور مجید حیدری و مهدی مومنی به عنوان بازیکن و همچنین عبدالله ویسی به عنوان مربی که زمانی در تیم صبای قم حضور داشتند در ترکیب تیم استقلال صنعتی خوزستان در مقابل صبا می‌تواند از نکات جالب توجه حاشیه‌ای این دیدار باشد .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها