قرارداد "جاسم کرار" آلمان فسخ شد

کد خبر: 411076

"امیر اسپاهیچ"، مدافع بوسنیایی بایرلورکوزن که به حاشیه‌سازی مشهور است، به خاطر درگیری با پلیس ورزشگاه از این تیم اخراج شد/ نحوه برخورد با او که رفتارش بسیار شبیه به هافبک عراقی استقلال است، الگوی مناسبی به نظر می‌‌رسد

سرویس ورزشی « فردا »-

باشگاه لورکوزن با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده قرارداد "امیر اسپاهیچ" بوسنیایی که تا پایان سال 2016 اعتبار داشته با "توافقی دو طرفه" فسخ شده است. این بازیکن بعد از دیدار تیمش مقابل بایرن‌مونیخ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان که به شکست لورکوزن به پایان رسید، بعد از اینکه ماموران امنیتی اجازه ندادند دوستانش به رختکن این تیم بیایند با آن‌ها درگیر شد. پلیس اعلام کرد پرونده ویژه‌ای برای این اتفاق باز کرده و به زودی خاطیان را مجازات خواهد کرد. در بیانیه باشگاه لورکوزن هم آماده که آن‌ها قبل از اینکه ابعاد حقوقی این پرونده گسترده شود، با این بازیکن برای فسخ قرارداد به توافق رسیده‌اند. به گزارش نسیم "اسپاهیچ" در بیانیه‌ای که سایت رسمی باشگاه لورکوزن منتشر کرده، از افراد حاضر در آن درگیری، خانواده‌هایشان، باشگاه لورکوزن و هواداران تیم فوتبال این باشگاه عذرخواهی کرده است. روند رسیدگی به این پرونده از طرف باشگاه لورکوزن تقریبا سه روز طول کشید. "اسپاهیچ" که بیشتر به خاطر توهینش به دانیال داوری گلر ایرانی سابق آینتراخت برانشوایگ قبل از جام‌جهانی 2014 به یاد آورده می‌شود، سابقه طولانی در درگیری و حاشیه‌سازی دارد و به نظر می‌رسد به همین دلیل باشگاه لورکوزن تصمیم گرفته برای همیشه همکاری با او را قطع کند.

این حادثه در لیگ قوی‌ترین فوتبال حال حاضر دنیا، چند روز بعد از اعلام خبر احتمالا عجیب‌ترین حکم انضباطی تاریخ فوتبال در ایران افتاد. "کرار جاسم" چند ماه بعد از اینکه به خاطر درگیری با عوامل برگزاری دیدار استقلال و سایپا و بهم ریختن نظم این مسابقه محروم شد، در یک مصاحبه تند به ارکان فوتبال ایران توهین کرد. مدت‌ها بعد از این تکرار حاشیه‌‌سازی کمیته اخلاقی فدراسیون در رای باورنکردنی، او را یک سال از حضور در فوتبال ایران محروم کرد، البته زمان شروع محرومیت یک سال و نیم بعد خواهد بود! توجیه این کمیته مشکلات احتمالی است که محروم کردن کرار برای استقلال ممکن است ایجاد کند. نگاهی به پرونده "اسپاهیچ" نشان می‌دهد ضعف‌های بزرگ قوانین انضباطی فوتبال ایران راه فرار از تنبیه را برای بازیکنان متخلفی مثل کرار باز گذاشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها