رفتار متفاوت یحیی با رجب زاده 37 ساله و مهدوی کیای 35 ساله

کد خبر: 522846

مهدی با نظر سرمربی وقت پرسپولیس در لیگ دوازدهم مجبور شد به خاطر رسیدن سنش به 35 سالگی خداحافظی کند. با این حال یحیی گل محمدی در فصل اخیر لیگ برتر از مهدی رجب زاده ای بهره برد که نزدیک به 38 سالگی است.

مشرق: در اینکه مهدی رجب‌زاده در سن 37 سال و 11 ماهگی یکی از خوب‌های فوتبال ایران است شکی نیست. مهاجمی پرتلاش که توانسته با تمرینات مناسب خود را بازیکنی نگه دارد که می‌تواند عصای دست کادر فنی تیمش باشد.
اینکه چرا ذوب‌آهن روند رو به جلوی خود در دوسوم ابتدایی لیگ را، با تغییر آهنگی نه‌چندان مطلوب ادامه نداد، پرسشی نیست که در این مجال مطرح شود. ذوب‌آهن تا هفته بیست و دوم فصل جاری یک مدعی برای رسیدن به صدر جدول بود. با این حال ثبت 3 شکست و 3 تساوی در 8 هفته پایانی این تیم مدعی را هم از حضور در جمع مدعیان باز نگه داشت و هم از رسیدن به سهمیه شرکت در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا. 35 ساله مسن‌تر از 37 ساله به هر تقدیر آنچه در میان نکات ریز و درشت و پرشمار در حاشیه لیگ پانزدهم به چشم می‌آید رفتار متفاوتی است که سرمربی ذوب‌آهن در قبال دو بازیکن در فصول مختلف پیش گرفته است. یحیی گل‌محمدی در لیگ دوازدهم و زمانی که به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس نشست تصمیم گرفت مهدی مهدوی‌کیا 35 ساله را به دلیل سن و سال بالا از ترکیب تیمش خارج کند. با این حال در فصل جاری مهدی رجب‌زاده با 37 سال و 11 ماه سن بازیکنی است که در هر 30 دیدار فصل - با نظر گل‌محمدی- برای ذوب‌آهن به میدان آمده است. اسطوره‌ای که چشمانش بارید جالب اینکه خود یحیی گل‌محمدی آخرین بار در ایستگاه 25 لیگ هفتم وقتی 37 سال داشت، در تقابل با استقلال اهواز 90 دقیقه برای صبا بازی کرد که البته تیمش صبا 4 بر یک برابر جنوبی‌ها شکست را پذیرا شد. حال این پرسش با عملکرد خوبی که 37 ساله‌ای مانند مهدی رجب‌زاده در ترکیب تیم «یحیی» از خود برجای گذاشته پیش می‌آید. چرا این فرصت به مهدی مهدوی‌کیا با تمام تجربیاتش داده نشد تا در 35 سالگی با برچسب «پیر بودن» مجبور به اشک ریختن مقابل دوربین برنامه‌ای با میلیون‌ها بیننده تلویزیونی نشود؟ دومین گلزن پرسپولیس بود یک بازگشت به عقب کوتاه نشان می‌دهد که مهدوی‌کیا ‌دوست‌داشتنی فوتبال ایران و باشگاه قرمزها چه کیفیتی داشت که مجبور شد فوتبال را برای همیشه کنار بگذارد. مهدی در نیم‌فصل نخست لیگ دوازدهم برای پرسپولیسی که هدایتش برعهده مانوئل خوزه پرتغالی بود 12 بار به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد. مهدوی‌کیا که سه بازی اول فصل را به دلیل بیماری از دست داده بود در نیم‌فصل نخست 3 گل به آلومینیوم هرمزگان (3 امتیازی) مس و ذوب‌آهن زد تا بعد از کریم انصاری‌فر 5 گله دومین گلزن برتر پرسپولیس در 35 سالگی باشد. مهدی تا هفته آخر نیم‌فصل و بازی با تراکتورسازی انتخاب اول خوزه بود. با این حال در هفته هجدهم و زمانی که گل‌محمدی جایگزین مرد پرتغالی شد، ورق برگشت. یعنی بازیکنی که در 35 سالگی تجربیاتش به کار پرسپولیس آمده بود از دقیقه 70 بازی با نفت آبادان وارد زمین شد. گل‌محمدی تصمیم گرفت یک هفته بعد در تقابل با فجر (هفته 19) مهدوی‌کیا را از دقیقه 78 جای میثم نقی‌زاده وارد زمین کند. یحیی در نهایت بعد از سه هفته در داربی تهران 60 دقیقه دیگر به مهدی فرصت داد و این پایان رویاهای قرمز اسطوره‌ای بود که در 35 سالگی مجبور به بوسیدن چهارگوشه مستطیل سبز شد. و شاید مهدی این روزها با دیدن فرصتی که گل‌محمدی به رجب‌زاده 37 ساله اما «جوان» داده، دوباره دلگیر شود؛ دلگیر از فرصتی که خواست و از او دریغ شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها