آبی‌ها به لیگ برمی‌گردند

کد خبر: 550692

تیم فوتبال استقلال در دومین بازی خود در لیگ شانزدهم برابر استقلال‌خوزستان به اولین شکست فصل خود رسید تا حالا خیلی‌ها بر این عقیده باشند که این تیم برای لیگ شانزدهم مشکلات زیادی دارد.

ورزش سه: هرچند با بازی دو هفته‌ای استقلال در لیگ‌برتر نمی‌توان در مورد این تیم نظر قطعی داد اما می‌توان مشکلات این تیم و البته راه فرار از آن را مورد بررسی قرار داد، اشکالاتی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مشکلات استقلال چیست؟
1. بدون تردید مهمترین مشکل استقلال این است که هنوز موفق نشده تاکتیک‌های تمرینی‌اش را در زمین بازی پیاده کند و این تیم همچنان از همان روش قدیمی برای رسیدن به دروازه حریف استفاده می‌کند. ا گر بازی روز گذشته استقلال را دیده باشید مهمترین مشکل این تیم این است که تمام حمله‌ها به خسرو حیدری و سانترهای او به روی دروازه ختم می‌شود. این در حالی است که استقلال بازیکنی مثل بختیار رحمانی را در اختیار گرفته است تا بتواند از عمق خط دفاع حریف استفاده کند اما فعلا این اتفاق برای آبی‌ها نیفتاده است.
2. نکته دوم به عملکرد 3 هافبک میانی استقلال در دو بازی اخیر برمی‌گردد. هر چند امید ابراهیمی، فرشید باقری و بختیار رحمانی هر کدام بازیکنان مهمی هستند که می‌توانند رهبر این تیم باشند با این حال این سه بازیکن هنوز با هم در خط هافبک به هماهنگی نرسیده‌اند و این موضوع باعث شده که آبی‌ها در خط هافبک آنچنان زهردار و جنگنده نباشند. 3. مشکل سوم استقلال این است که این تیم در سمت چپ و راست به هیچ عنوان هارمونی ندارد. استقلالی‌ها که بسیار امیدوار به جذب حاج‌صفی بودند سراغ بازیکن دیگری در پست هافبک چپ نرفتند و همین موضوع توازن این تیم را حسابی به هم ریخته است. در سمت راست استقلال بازیکنانی مثل وریا غفوری و خسرو حیدری بازی می‌کنند اما علیرضا منصوریان هنوز نتوانسته ترکیب خود را در سمت چپ بشناسد. هرچند هرائر مگویان روز گذشته در پست دفاع چپ بازی کرد و سانترهای قابل قبولی روی دروازه حریف انجام داد، با این حال هرگز عملکرد او در بخش حمله آبی‌ها را نمی‌توان با عملکرد خسرو حیدری مقایسه کرد. 4. چهارمین مشکل بزرگ استقلال این است که علیرضا منصوریان هنوز ترکیب اصلی خود را نشناخته است و شاید به همین دلیل باشد که روز گذشته هرائر مگویان در پست دفاع چپ استفاده کرد تا شاید او بتواند کمربند خط دفاعی استقلال را محکم کند. 5. یکی از بزرگترین مشکلات استقلال عدم هماهنگی این تیم در خط دفاع است که باعث اشتباهات فاجعه‌باری می‌شود. استقلال روز گذشته از زوج رابسون و کنعانی‌زادگان در پست دفاع وسط استفاده کرد که آنها هر دو تازه با استقلال قرارداد امضا کرده‌اند و طبیعی است به زمان زیادی نیاز دارند تا به آمادگی کامل برسند. 6. استقلال یک فرق بسیار بزرگ با تیمی مثل پرسپولیس دارد. پرسپولیس فصل گذشته موفق شده پایه این تیم را برای موفقیت قرار بدهد و امسال تنها برانکو به فکر ریزه کاری‌های تیمش است. اما علیرضا منصوریان تازه دارد شرایط تیمش را پایه‌گذاری می‌کند و طبیعی است که به زمان نیاز دارد که به آمادگی کامل برسد. راه‌های پیشنهادی به علیرضا منصوریان 1. اولین پیشنهادی که می‌توان به علیرضا منصوریان داد این است که باید تمرینات تاکتیکی تیمش را بیشتر کند چراکه آن چیزی که در روزهای اول لیگ بیشتر به چشم آمده ضعف تاکتیکی این تیم است. طبیعی است اگر منصوریان می‌خواهد این ضعف را برطرف کند باید تمرینات تیمش را بسیار بیشتر کند. 2. فراموش نکنید که در 2فصل سرمربیگری علیرضا منصوریان در نفت‌تهران این تیم در هفته‌های اول همیشه عملکرد پرنوسانی داشته اما رفته رفته تیمش شکل گرفته و به رتبه‌های بالای جدول رسیده است. حالا هم باید به علیرضا منصوریان زمان داد تا بتواند تیمش را از نظر بدنی آماده مسابقات کند. 3. هرچند عده‌ای معتقدند در فوتبال روز دنیا اینکه تیم‌ها در اول فصل با افت بدنی روبه‌رو شوند یک موضوع منسوخ شده است، با این حال بسیار از تیم‌های قدرتمند در دنیا هستند که در اول فصل نمایش خوبی ندارند. تماشاگران استقلال باید امیدوار باشند که استقلال رفته رفته شرایط خوب بدنی خود را پیدا کند و بهتر از این عمل کند. 4. سرمربی استقلال در فصل‌های گذشته با سیستمی اقتصادی به فکر پیروزی در باز‌ی‌هایش بوده است اما به خوبی می‌داند که در استقلال باید تهاجمی بازی کند. اگر منصوریان می‌خواهد سیستم هجومی را به نمایش بگذارد باید در تمرینات این سیستم را پیاده کند تا تابوی سانتر از جناحین برای بازیکنان بشکند و آنها بتوانند سیستم‌های منصوریان را در زمین پیاده کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها