کره‌شمالی درپی شگفتی در دنیای فوتبال

کد خبر: 592472

کره‌شمالی با پرورش بازیکنانی برتر از لیونل مسی، سعی می‌کند دنیای فوتبال را به حیرت واداشته و مقام قهرمانی جهان را از آن خود کند.

خبرگزاری فارس: در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش، مربی صاحب‌نام پرتغالی‌اش پروژه حضور در جام جهانی 2018 روسیه را با قدرت دنبال می‌کند و 11 تیم دیگر آسیا یعنی ژاپن، کره‌‌جنوبی، ازبکستان، عربستان، چین، قطر، تایلند، استرالیا، سوریه، امارات و عراق نیز همین هدف را در آسیا دنبال می‌کنند، کره‌شمالی بی سر و صدا سرگرم تقویت فوتبال رده سنی پایه خود است.
براساس اعلام یک نشریه اروپایی، مسئولان این کشور شرق آسیا که تیم فوتبالش در رنکینگ فیفا صاحب رتبه 126 است، پروژه‌ای را هم اکنون دنبال می‌کنند که منجر به پرورش بازیکنانی می‌شود که توانایی فراتر از لیونل مسی را دارند. ستاره‌های که در قالب تیم، کره‌ را به خواسته خود یعنی قهرمانی جهان خواهند رساند!
مطابق این گزارش، پروژه کره‌شمالی این است که در آکادمی ویژه‌ای که در پیونگ ژانگ در سال 2013 افتتاح کرده، استعدادهای را پرورش دهد که به ستارگان بسیار بزرگی در فوتبال جهان تبدیل شده و همگی در قالب تیم، برای کشور افتخار مقام نخست جهان کسب کنند. در این ارتباط «ری یو ایل» یکی از مربیان کارآمد آکادمی فوق اظهارداشت:همه روزه مطابق برنامه‌ای دقیق شاگردان خود را تمرین می‌دهیم تا در آینده به استعداد‌های بزرگی تبدیل شوند و به مرور حتی قابلیتی بهتر از لیونل مسی داشته باشند. وی افزود:فکر می‌کنم کم‌کم وقت آن می‌رسد که در فوتبال بدرخشیم. از این رو امیدوارم در آینده‌ای نزدیک در سطح جهان حرف اول را بزنیم. تاکنون تیم ملی این کشور 2 سابقه حضور در مرحله نهایی جام جهانی داشته است. در سال 1966 آنها حتی با شگفتی‌سازی به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. در جام جهانی 2010 نیز در همان مرحله گروهی حذف شدند. در تابستان یورن آندرسن 52 ساله، ستاره سابق تیم ملی نروژ ، سکان هدایت تیم ملی کره‌شمالی را در دست گرفت. اما آیا او به ادعای کره‌ای‌ها یعنی دسترسی به ستاره‌های برتر از لیونل مسی و قهرمانی جهان باور دارد؟ وی در مورد این پرسش پاسخ می‌دهد:نه، گمان نمی‌کنم بتوانند حتی یک لیونل مسی داشته باشند اما قادرند صاحب بازیکنان خوبی در سطح آسیا شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها