چینی‌ها می‌خواهند با بکام فاتح جام جهانی شوند

کد خبر: 638937

چینی‌ها برای ارتقای سطح فوتبال‌شان و اضافه شدن به جمع مدعیان قهرمانی مهمترین تورنمنت فوتبال جهان از کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس بکام کمک گرفته‌اند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه میرر، دیوید بکام از این پس به صورت روزمره در یک برنامه که در تلویزیون دولتی چین روی آنتن می‌رود، شرکت و در آنجا یکسری درس‌های مربیگری برای پرورش بازیکنان مستعد جوان این کشور ارائه می‌کند. این یکی از اقداماتی است که دولت چین برای فوتبال ارتقای سطح فوتبال این کشور در آینده و نزدیک شدن به رؤیای قهرمانی‌اش در جام جهانی انجام داده است.
ژی جینگ‌پینگ، رئیس جمهور چین که جزو علاقه‌مندان به رشته فوتبال هم هست، از بکام دعوت کرده بود که به خاور دور سفر کند و در این کشور به عنوان یک کارشناس مشغول به کار شود و کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس هم پیشنهادش را پذیرفته است. بکام و رئیس جمهور چین سال 2012 در حاشیه بازی تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز با یکدیگر ملاقاتی داشتند و رابطه دوستانه‌شان از آن زمان آغاز شد.
جینگ‌پینگ که رؤیای قهرمانی در جام جهانی فوتبال را در سر می‌پرواند و بردن آن را هم به مردم کشورش وعده داده ، امیدوار است که بکام بتواند الهام‌بخش نسل بعدی فوتبالیست‌های چین شود و به همین دلیل از او خواسته است که یک برنامه روزانه در مورد فوتبال رد‌ه‌های پایه در تلویزیون چین داشته باشد. وی جزو طرفداران پروپا قرص باشگاه منچستریونایتد است سال 2015 هم در سفری که به بریتانیا داشت، با گری نویل، کاپیتان پیشین شیاطین سرخ دیدار کرد.
برنامه بکام قرار است در 400 هزار مدرسه فوتبال در سراسر پخش شود و تخمین زده شده که چیزی در حدود 971 میلیون مخاطب داشته باشد.
ایده ساخت این برنامه که از سوی شرکت آدیداس هم حمایت مالی می‌شود، متعلق به تام بایر، یک شخص آمریکایی است که آموزش‌های مربیگری‌اش در شرق آسیا طرفداران زیادی دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها