طارمی: خدا کمک کند در آقای گلی هت‌تریک می‌کنم/ همه روزه‌هایم را می‌گیرم/ خواست خدا بود از پرسپولیس نروم

کد خبر: 678172

فصل بعد سال قبل از جام جهانی است و قطعا دروازه بانان و مدافعان تیم ها به مراتب بهتر از همیشه کار خواهند کرد تا شانس شان برای رسیدن به اردوی تیم ملی را بالا ببرند ولی من هم تلاش می کنم تا در آقای گلی هت تریک کنم.

طارمی: خدا کمک کند در آقای گلی هت‌تریک می‌کنم/ همه روزه‌هایم را می‌گیرم/ خواست خدا بود از پرسپولیس نروم
طارمی
سرویس ورزشی فردا: بعد از پنالتی که در دیدار رفت لخویا از دست داد بار دیگر هجمه ای علیه او به راه افتاد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان شاید حق آقای گل لیگ برتر نبود. او که در دو فصل پی در پی در این زمینه دبل کرده در دیدار برگشت موفق شد با تأثیرگذاری مستقیم روی گل پرسپولیس و زدن توپ به پای مدافع تیم قطری کار را تمام و پرسپولیس را به جمع 4 تیم برتر آسیا برساند. کمی بیشتر از فوتبال و درباره خود و زندگی فوتبالی اش به این بازیکن خوش اخلاق و کم حرف نزدیک شدیم. فردا: از بازی با لخویا شروع کن. چطور بود؟ - بازی بسیار سختی بود و می‌دانستیم که آنها از بهترین تیم‌های آسیا هستند. خوشحالم که توانستیم از سد این تیم خوب بگذریم.
فردا: برنامه و هدفتان در این بازی چه بود؟ - می خواستیم در وهله اول گل نخوریم و بعد اگر شد دروازه لخویا را باز کنیم. می‌دانستیم گل ما در خانه حریف 2 گل به حساب می‌آید و خوشبختانه همان کاری که می‌خواستیم انجام شد.
فردا: باز هم موقعیت های زیادی از دست دادید؟ - هدف اول ما گل نخوردن بود به این دلیل تمرکزمان روی این اصل بود تا گلزنی. متأسفانه باز هم تعدادی از فرصت های مان از دست رفت. مهم صعود بود که در نهایت به هر شکل اتفاق افتاد و از این بابت به همه هواداران مان تبریک می گویم. انشااله به فینال برسیم و جام قهرمانان را برای آنها بیاوریم.
فردا: درباره حذف استقلال تهران و خوزستان حرفی نداری؟ - خب ما قهرمان لیگ شدیم و از بقیه تیم‌ها بهتر بودیم. ما 9 امتیاز با تیم دوم و 50 امتیاز از تیم آخر جدول بیشتر داشتیم. البته تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها خیلی خوب عمل کردند و نتایج خوبی هم گرفتند اما متاسفانه نتوانستند صعود کنند. هدف ما از ابتدا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود و حالا که به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیدیم می‌خواهیم این راهی که آمدیم را ادامه دهیم. البته می‌دانیم که الان چشم همه ایران به پرسپولیس است.
فردا: چقدر برای پرسپولیس شانس قهرمانی قایل هستی؟ - ما هم پتانسیل و بازیکنان خوبی داریم و هم هوادارانی که یک لحظه هم تنهای مان نمی گذارند. انشااله با تقویت تیم در فصل نقل و انتقالات از این هم بهتر می شویم.
طارمی
فردا: می خواهی در لیگ قهرمانان هم آقای گل شوی؟ - تا خدا چه بخواهد. من که همه تلاشم را می کنم. بستگی به شرایط هم دارد.
فردا: در لیگ برتر فصل بعد چطور؟ - انشااله که این اتفاق برایم بیفتد چون در نهایت به سود پرسپولیس است. فصل بعد سال قبل از جام جهانی است و قطعا دروازه بانان و مدافعان تیم ها به مراتب بهتر از همیشه کار خواهند کرد تا شانس شان برای رسیدن به اردوی تیم ملی را بالا ببرند ولی من هم تلاش می کنم تا در آقای گلی هت تریک کنم.
فردا: آقای گلی چه مزه ای دارد؟ - خیلی حس خوبی است. نمی توانم مزه اش را با چیزی شبیه بدانم ولی شیرین است.
فردا: اتفاقات ابتدای فصل را به یاد داری؟ - دقیقا! هرگز آن روزها را فراموش نمی کنم. داشتم عجولانه درباره آینده ام تصمیم می گرفتم و خیلی خوب زمانی متوجه شدم که فعلا نمی توانم از لیگ ایران بیرون بروم. نه اینکه نتوانم بلکه انتخابی که داشتم انجام می دادم چیزی نبود که برایم در آن برهه زمانی مناسب باشد. فردا: پاقدم عجیبی هم داشتید و در ترکیه کودتا شد؟ - وااااای بله! درست در همان روزها بود که انگار در ترکیه زلزله آمد و همه چیز برهم ریخت. من که شوکه شده بودم.
فردا: برداشتت از آن اتفاقات چه بود؟ - من آدم سیاسی نیستم و کاری هم به این چیزها ندارم. فقط در آن روزها به همه دوستانم می گفتم که قطعا قسمت این بوده که این مسایل رقم بخورد تا من از اینکه در ترکیه توپ بزنم پشیمان شوم و به تهران و پرسپولیس برگردم.
فردا: پس این همه اتفاق برای بازگشت تو به تهران بوده؟!! کودتا و زندان افتادن بسیاری از ارتشی های ترکیه و تغییر قانون اساسی ترکیه و ...؟ - (خنده) احتمالا به همین دلیل بوده است. من از این چیزها سردرنمی آورم. فقط می دانم خوشحالم که به تهران و تیمم برگشتم.
فردا: خودت را چطور توصیف می کنی؟ - از نظر اخلاقی خیلی آرام هستم. زیاد سربسر کسی نمی گذارم مگر اینکه کسی اذیتم کند یا بخواهد سرشوخی را با من باز کند. در اینصورت من هم چشمه هایی از هنرم را برایش نمایش می دهم(خنده). ولی اگر کسی کاری به کارم نداشته باشد من بی دلیل با کسی کاری ندارم.
فردا: گوشه گیر هستی؟ - نه به این شکل که می گویید. ولی در کل خیلی آدم پرحرف و از این تیپ مسایلی نیستم. اگر جایی باشم و کسی با من حرف نزند به من بد نمی گذرد و من هم سرم به کار خودم گرم می شود.
فردا: بخشی از فوتبالت را مدیون علی دایی هستی؟ - صددرصد! من زمان علی آقا به پرسپولیس آمدم. نه تنها من بلکه تعداد زیادی از بازیکنانی که امروز در تیم های لیگ برتری توپ می زنند را او انتخاب و معرفی کرد. علی دایی الگوی اخلاقی و فوتبالی من است.
فردا: گاهی هم از او مشورت می گیری؟ - همیشه! هر زمان نیاز داشته باشم با علی آقا حرف می زنم و او هم بدون چشمداشت هر کمکی بتواند به من می کند. خیلی از تکنیک های گلزنی را از او یاد گرفته ام.
فردا: یادت هست در کدام بازی دیده و شناخته شدی؟ - فکر کنم دربی 79 بود. ما دو بر یک برنده شدیم. البته در آن بازی من گلی به ثمر نرساندم ولی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفتم و روی گل اول نقش مستقیم داشتم و پاس گل دوم را هم من دادم. گلی که محمد نوری زد. از آن روز به بعد بیشتر درباره ام نوشته شد و من کم کم دیده شدم.
فردا: قهرمانی امسال در لیگ برتر چه حسی برایت داشت؟ - وااای! خیلی عالی بود. این اتفاق برای پرسپولیس سال ها بود که رخ نمی داد و ما خیلی دوست داشتیم هواداران تیم مان را خوشحال کنیم. البته فصل پانزدهم (95-94) باید به این عنوان دست پیدا می کردیم ولی استقلال خوزستان خیلی خوب بود و نگذاشت. با این همه این فصل جام را گرفتیم و به هواداران مان تقدیم کردیم.
فردا: در این سال ها بهترین خاطره ات در پرسپولیس چه بوده است؟ - اول همین قهرمانی و بعد هم گلزنی در دربی. اینها از هر خاطره ای برایم عزیزتر هستند. البته دوبار آقای گلی را هم نمی توانم فراموش کنم.
فردا: می خواهی رکورد آقای گلی فرشاد پیوس را بزنی؟ - نمی دانم بتوانم یا نه. من برای موفقیت پرسپولیس همه تلاشم را می کنم ولی در این بین به رکورد شکنی فکر نمی کنم.
فردا: خاطره بدی هم داری؟ - البته! فوت مرحوم هادی نوروزی از اتفاقات تلخ دوران حضورم در پرسپولیس و کل زندگی ام بود.
فردا: فقط همین؟ - از دست دادن یکی دو تا از پنالتی های حساس هم برایم تلخ شدند(خنده). البته در نهایت پایان خوشی داشتند وگرنه تلخ تر می شدند(خنده).
طارمی
فردا: پرخور هم هستی؟ - نه به اندازه ای که گل می زنم. اندازه می خورم. گاهی حتی غذایم را نصفه رها می کنم. خیلی شکمو نیستم و بیشتر میوه و مایعات می خورم.
فردا: روزه می گیری؟ - از زمانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده بودم تمرین روزه داری می کردم و از آن به بعد هم همیشه روزه هایم را گرفته ام. فکر می کنم آنهایی که می توانند روزه بگیرند مورد لطف خدا قرار گرفته اند. چون متأسفانه برخی به دلایل مختلف جسمانی نمی توانند این حال خوب را تجربه کنند. انشااله همه ما عاقبت به خیر شویم.
فردا: تفریحاتت چیست؟ - پلی استیشن بازی کردن. بیرون رفتن و فیلم دیدن. گاهی هم مطالعه می کنم.
فردا: جدی! چه چیزی می خوانی؟ - کتاب های روانشناسی. این هم یکی از توصیه های علی دایی است که یک فوتبالیست باید بداند در هر لحظه چه برخوردی در فوتبال با هم تیمی و بازیکنان روبرو و داور و کادر فنی اش و خلاصه هواداران داشته باشد. اینها کمک می کند تا زودتر به آنچه در فوتبال دنبالش هستید برسید.
فردا: اما خودت گاهی از کوره دررفته ای؟ - به هر حال من هم آدمیزاد هستم. هر بار که اشتباهی از من سرزده از هواداران و مردم عذرخواهی کرده ام. در این باره آنها هم مرا بخشیده اند. برخی اوقات فشار مسابقات و بازی های تیم اینقدر زیاد می شود که تحمل شان سخت می شود.
فردا: کی روش را چقدر قبول داری؟ - عالی است. او بهترین مربی برای تیم ملی است. همه را دوست دارد و می داند با هر کسی در هر مقامی چطور رفتار کند. هر لحظه کنار کی روش بودن یک دنیا درس است. فکر می کنم شاگردی کی روش مانند حضور در دانشگاه است.
فردا: برانکو چطور؟ - افتخار دارم که همزمان در دو تیم ملی و پرسپولیس زیر نظر دو تن از مربیان خوب جهان کار می کنم. هر دو آنها در فوتبال و مسایل روحی روانی عالی هستند و استراتژی های شان بسیار عالی و آموزنده است. فکر می کنم این فرصت مطلوب برای هر فوتبالیستی مهیا نمی شود که همزمان این شرایط را تجربه کند. باید قدر این روزها را بدانم.
فردا: برای تیم ملی هم خوب گل زدی؟ - این هم از لطف خداست.
فردا: فقط لطف خدا؟ - راستش نمی خواهم از خودم تعریف کنم ولی من هم در زندگی انسان صادقی هستم. فکر می کنم انسان اگر در زندگی اش با دیگران روراست باشد و کارش را هم درست انجام بدهد با کمی تلاش به هر چه می خواهد دست پیدا می کند. من این را تجربه کرده ام و به عنوان کسی که نتیجه مثبتش را دیده ام به همه توصیه می کنم صداقت را سرلوحه همه کارهایشان قرار دهند.
فردا: آرزوی فوتبالی ات چیست؟ - گلزنی در جام جهانی. خیلی دوست دارم در جام جهانی گل بزنم. مزه آن قطعا از هر آقای گلی شیرین تر است.
فردا: آرزویت در زندگی؟ - سلامتی و سلامتی و سلامتی. این بهترین چیز در دنیاست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها