محسن قهرمانی: داوران مظلوم‌ترین قشر فوتبال‌اند

کد خبر: 690586

محسن قهرمانی پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: بدون شک اینکه تیم داوری ایران توانسته در مسابقات مختلف بین‌المللی تا این حد بی‌نقص باشد افتخار بزرگی برای ورزش ایران است.

خبرگزاری ایسنا: محسن قهرمانی، در خصوص عملکرد تیم داوری ایرانی در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها اظهار کرد: تنها می‌توانم بگویم که داوران ایرانی حاضر در این رقابت‌ها افتخاری بزرگ را برای کشورمان رقم زدند. درست است که تیم ملی فوتبال کشورمان بدون ذره‌ای حرف و حدیث و نگرانی، رهسپار جام جهانی روسیه شد اما شک نکنید که عملکرد تیم داوری ایرانی کم از ملی‌پوشان نداشت.
وی افزود: باید بپذیریم امکانات، اردوها، پاداش و ... که برای تیم ملی فوتبال در نظر گرفته‌شده‌بود سبب شد این تیم بتواند با استفاده از آنها، در کنار دانش بالای کی‌روش به رقابت‌های جهانی راه یابد اما سوالم این است که برای داوران ایرانی چه کردیم که حالا این‌قدر خوب عمل می‌کنند و مورد تحسین واقع می‌شوند؟
قهرمانی در ادامه گفت: فغانی، سخندان و منصوری در سخت‌ترین شرایط و به تنهایی تمرین کردند. هم‌اکنون می‌شنویم که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری یا تیم ملی راهی اردوهای برون‌مرزی می‌شوند اما یک بار شد که بشنویم اردویی برون‌مرزی برای داوران افتخارآفرین کشورمان در نظر گرفته‌شده‌ است؟ در شش سال اخیر این تیم به تنهایی تمرین کرد و به تنهایی افتخارآفرین شد.
پیشکسوت داوری کشورمان تصریح کرد: قضاوت در فینال مسابقاتی چون المپیک، جام باشگاه‌های آسیا، جام ملت‌های آسیا، جام باشگاه‌های جهان و ... آیا افتخار کمی است؟ چرا برای این عزیزان که توانستند همچون مدال‌آوران المپیک برای کشورمان در ریو افتخارآفرینی کنند پاداشی در نظر گرفته‌ نشد؟ شاید برخی از حمایت‌های معنوی از گذشته تا حال وجود داشته اما واقعیت این است که باید علاوه بر این، در مبحث پاداش نیز خدمات خوبی به این داوران تاریخ‌ساز ارائه شود. درست نیست که برای داور در اردوی داخلی حتی غذا را از پیش انتخاب کنند!
وی با اشاره به اینکه قطعا تیم ایرانی در مسابقات جام جهانی حضور خواهد داشت، تصریح کرد: کمتر از یک سال وقت داریم تا تیم داوری کشورمان را آماده‌تر از همیشه و در فضایی مناسب و خوب روانه مسابقات جهانی کنیم. همانطور که برای تیم ملی فوتبال کشورمان انواع و اقسام حمایت‌ها باید در نظر گرفته‌شود در جام جهانی مقابل رقبایی از سراسر دنیا زنگ تفریح نباشیم، برای داوران هم کاش قدری ارزش قائل شویم و با فراهم کردن امکانات آماده‌شان کنیم.
قهرمانی در خصوص لیگ برتر هفدهم نیز گفت: من به جای کمیته داوران باشم این تیم را لای زر ورق می‌کنم و نهایتا در هر ماه یکی دو رقابت حساس را به آن می‌سپارم. ضمن اینکه خواهشم از تمام تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی این است که برای بازیکنان و کادرفنی خود، کلاس‌های توجیهی مناسبی برگزار کنند تا با قوانین جدید داوری آشنا شوند. داوران مظلوم‌ترین قشر هستند. در چهار سال اخیر حق‌الزحمه داوران فوتبال هیچ تغییری نکرده‌است و اتفاقا چند روز قبل که با داوران فوتسال صحبت می‌کردم و متوجه شدم که حقوق این عزیزان نیز پرداخت نشده‌است.
داور بازنشسته فوتبال ایران خاطرنشان کرد: ببینید که فغانی در چه سطحی و در برابر چه بازیکنانی بسیار عالی کار کرده، پس چه بهتر که در لیگ کشور خودمان هم رفتاری حرفه‌ای داشته‌باشیم.
قهرمانی در خصوص اینکه چرا با وجود پتانسیل بالای فغانی باز هم در برخی مسابقات لیگ برتر شاهد اشتباهاتی از او هستیم، گفت: گاهی پیش می‌آید که داور جاگیری مناسبی ندارد. دلیل اشتباهاتی که در برخی مسابقات رخ می‌دهد همین است و بس. بدون شک تماشاگران، عصاره فوتبال ایران هستند ولی داور هیچ‌گاه به خاطر تماشاگر قضاوتش تغییر نمی‌کند اما متاسفانه در برخی تیم‌ها شاهد ورود افرادی غیرفوتبالی به این رشته مهیج هستیم که بعد از هر بازی با اظهارنظرهای اشتباه و بی‌جای خود دردسرساز می‌‎شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها