از طعنه‌های سنگین فردوسی پور به طارمی و مدیران استقلال تا ماجرای سرباز‌های میلیاردی!

کد خبر: 769477

سوال پیامکی برنامه مربوط به انتخاب بهترین گل سال ۲۰۱۷ در میان لژیونر‌ها بود که علیرضا جهانبخش، کاوه رضایی، سروش رفیعی و سامان قدوس گزینه‌ها بودند. در پایان بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که ۲۹ درصد به گل سروش رفیعی، هافبک ایرانی الخور مقابل القطر به‌عنوان بهترین گل لژیونر‌ها در سال ۲۰۱۷ رای دادند و پس از آن کاوه رضایی حدود ۲۶ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

از طعنه‌های سنگین فردوسی پور به طارمی و مدیران استقلال تا ماجرای سرباز‌های میلیاردی!

سرویس ورزشی فردا: برنامه نود در شامگاه دوشنبه هجدهم دی با هدف بررسی مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر از ساعت ۲۲:۴۰ روی آنتن شبکه سه رفت.

سوال پیامکی برنامه مربوط به انتخاب بهترین گل سال ۲۰۱۷ در میان لژیونرها بود که علیرضا جهانبخش، کاوه رضایی، سروش رفیعی و سامان قدوس گزینه ها بودند. در پایان بیش از یک میلیون و 850 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که 29 درصد به گل سروش رفیعی، هافبک ایرانی الخور مقابل القطر به‌عنوان بهترین گل لژیونرها در سال 2017 رای دادند و پس از آن کاوه رضایی حدود 26 درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

طعنه سنگین عادل فردوسی‌پور در شروع 90 به مدیران استقلال!

حسین حسینی به 90 دعوت شده بود تا در گفت و گو باعادل فردوسی پور درباره موفقیت هایش سخن بگوید. گلری که این روزها ستاره فوتبال ایران است. گلری که خیلی سریع رکورد گل نخوردن در فوتبال مان را شکست . نگذاشت این رکورد در اختیار علیرضا بیرانوند باشد و البته نقش مهمی داشته در اوج گیری دوباره استقلال.

او قرار بود به 90 برود و درباره این درخشش با عادل حرف بزند. مجری 90 گفت:«برنامه را برای حضور حسینی آماده کرده بودیم. قرار بود او بیاید. آقای افتخاری در این زمینه موافقت کرده بود اما یکباره او نیامد. از ظهر امروز شرایط عوض شد. من به جای باشگاه استقلال عذر می خواهم. واقعا امیدوارم این اتفاق به دلیل این حرف های خرافی نباشد که می گویند. واقعا اگر این طور باشد که باید به رمال ها و جادوگر ها حق داد که بیایند اطراف تیم ها.»

یک باور خرافی وجود دارد که هر بازیکنی به 90 می رود ، اسیر بدبیاری می شود. این باور به شدت رواج دارد و بعد از اینکه خبر حضور حسینی در 90 رسانه ای شد، اعتراضات زیادی از سوی هواداران به راه افتاد تا باشگاه استقلال تصمیم بگیرد این بازیکن را به برنامه 90 نفرستد. تصمیمی که دلخوری شدید عادل فردوسی پور را به همراه داشت.

سخنانی درباره خانوادگی کردن ورزشگاه‌ها در برنامه 90

عادل فردوسی پور برای دوشنبه شب، خیلی در لفافه به مسئله شعارهای هنجارشکنانه در ورزشگاه تبریز پرداخت. او دکتر جوادی یگانه، جامعه شناس را روی خط آورد. معاون برنامه ریزی شهری شهرداری تهران در سخنانی جسورانه از این گفت که شرایط خوب نیست و دعوا بر سر آب در حالت دعواهای قومیتی دارد به دعوا در فوتبال بدل می شود. او تاکید کرد این جو اصلا خوب نیست. اینکه اصلا فضای ورزشگاه ها مناسب نیست و دیگر این جماعت فقط گروهی تماشاگرنما نیستند که تقریبا همه حاضرین هستند و باید فکری برایش کرد و او تاکید داشت تا زمانی که همه ما فقط خود را ببینیم و اعتقادی به هم وطن بودن نداشته باشیم، مشکلات حل نمی شود. او سپس با اشاره به نقش خانواده در آموزش و مبارزه با اعتیاد، گفت: «باید ورزشگاه ها خانوادگی شوند. این خانوادگی شدن نیاز نیست از تهران شروع شود و باید از جاهای دیگر شروع شده و فضا را بشکند.» عادل هم این حرف ها را تائید کرد و هر دو گفتند اگر ورزشگاه ها خانوادگی شود، به مرور مشکلات دیگر هم حل می شود.

طارمی از نیش فردوسی‌پور در امان نماند!

مهدی طارمی پرسپولیس را گذاشت و رفت. او به الغرافه قطر پیوست و قرار است با وسلی اسنایدر بازی کند. او که هنوز یک نیم فصل با پرسپولیس قرارداد داشت، با این تیم توافق کرد و رفت.

عادل فردوسی پور درباره این بازیکن گفت: «مهدی طارمی گذاشت رفت. همین طوری گذاشت رفت. اصلا ما هم نفهمیدیم چی شد! بابا آقای طارمی پرسپولیس به خاطرت از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد. رجب طیب اردوغان و حسن روحانی کلی با هم حرف زدند که آن همه بدهی ات را ببخشند. بعد گذاشتی رفتی؟» البته عادل در پایان گفت: «ممکن است طارمی هم دلایلی برای این تصمیمش داشته باشد اما هواداران پرسپولیس از او انتظار داشتند که بماند.»

تراکتورسازی به سربازها میلیاردی می‌دهد!

سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن در برنامه 90 تاکید کرد بازیکنان این تیم که سرباز شده اند، با این تیم قراردادهای یک میلیاردی داشتند اما گفتند شرایط شان برای رفتن به تراکتورسازی بهتر می شده است. او گفت: «وقتی این رقم میلیاردی را بازیکن رد می کند و از شهرش می رود، یعنی حتما شرایط بهتری برایش در نظر گرفته اند. ما به طرفداران تبریزی و مردم غیور آذربایجان احترام می گذاریم اما این نوع بردن بازیکنان‌مان درست نیست و ماجرا را از طریق محاکم قضایی فوتبالی پیگیری می کنیم.»

رضا عنایتی مربی سیاه جامگان هم تقریبا همین نظر را داشت. عادل هم از این می پرسید که چه کسی می گوید همه سربازها باید به تراکتورسازی بروند و او خواستار این شد که فدراسیون قانونی بگذارد تا بازیکنان نتوانند در نیم فصل خود را سرباز کنند. فردوسی پور در این آیتم چند بار گفت امیر قلعه نویی روی بازیکنانش حساب باز کرده بوده و این رفتار درستی نبوده است. او درحالی از قلعه نویی دفاع کرد که مدام از سوی سرمربی ذوب آهن حرف های تندی می شنود.

این حرف های صریح در 90 درباره قانون سربازی شاید سبب شود تا دوباره هواداران پرشور تراکتورسازی را علیه 90 تحریک کنند.

عنایتی: شربتی 2 روزه سرباز شد

رضا عنایتی، سرمربی سیاه جامگان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به سرباز شدن رضا شربتی عنوان کرد: او دانشجو بود و یک سال دیگر هم می‌توانست ادامه تحصیل بدهد ولی یکدفعه دو روزه سرباز شد و به تبریز رفت.

او ادامه داد: رضا شربتی بازیکن کلیدی ما بود؛ اینکه بازیکنی سرباز می‌شود مهم نیست، اما اینکه به یکباره سرباز می‌شوند، اهمیت دارد؛ شما شرایط تیم را در نظر بگیرید.

عنایتی اضافه کرد: شربتی قرارداد سه ساله با ما دارد و باید یک روز از تراکتورسازی برگردد ولی اینکه در آن شرایط رفت، شوکه شدیم؛ این انتقال برای ما شوک‌آور بود؛ سازمان لیگ باید قانون و بندی بگذارد تا این اتفاقات نیافتد.

براتی: نیاز نبود برای جپاروف دستور موقت بدهند

احمدرضا براتی، مسؤول کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: همانطور که تمام حقوق‌دانان مطلع هستند، فقط در مواردی که ضرورت اکتفا می‌کند یا در شرایط حاد امنیتی دستور موقت صادر می‌شود و نیاز نبود در پرونده سرور جپاروف به این شکل عمل شود.

او ادامه داد: اینکه گفته شد به دلیل اینکه فرصت دفاع به طرفین داده شود، دستور موقت صادر شده قابل پذیرش نیست؛ با این حال بنده افتخار می‌کنم با وجود مخالفت‌ها و فشارهایی که بود، روی این آیین‌نامه انضباطی پافشاری کردم که اجرا شود.

براتی تصریح کرد: براساس آیین نامه جدید مسؤولان مربوطه می‌توانستند طی یک هفته رای جپاروف را بدهند و تاخیر صدور رای این پرونده ربطی به آیین نامه جدید ندارد؛ اگر قرار است محرومیتی در نظر گرفته شد، تخلف تفهیم شود ولی فرصت دفاعی هم باشد.

مسؤول کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال یادآور شد: کمیته انضباطی فقط در موارد خیلی حاد باید دستور موقت بدهد ولی در اینگونه موارد مثل جپاروف، طی اطلاعیه‌ای اعلام کند که پرونده‌ای باز شده و در حال رسیدگی است تا اگر فردا حکمی صادر شد، کسی تعجب نکند؛ در چنین جایی نیاز به دستور موقت نیست تا مبادا باشگاه به حاشیه برود و این مسائل پیش بیاید.

دلیل عدم حضور تماشاگران استقلال در بازی با تراکتور

سعید فتاحی، مسؤول مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با برنامه نود پیرامون عدم حضور تماشاگران استقلال در دیدار با تراکتورسازی اظهار کرد: با توجه به اینکه در جلسه قبل از مسابقه سرپرست استقلال عنوان کرد تماشاگر سازمان یافته نداریم، هیأت فوتبال آذربایجان شرقی فکر کرد تماشاگر استقلالی قرار نیست به ورزشگاه بیاید و به همین منظور جایگاهی اختصاص داده نشده بود ولی بنده ورود کردم و گفتم باید 10 درصد در اختیار تیم مهمان باشد.

او ادامه داد: جایگاه تماشاگران تیم مهمان در بازی تراکتور و استقلال خالی بود ولی به دلیل عدم هماهنگی، هواداران استقلال، آنها بین تماشاگران تراکتورسازی متفرق شده بودند.

فتاحی تصریح کرد: لیدرهای استقلال به بنده مراجعه کردند و گفتند می‌خواهند به محلی که برای آنها تعیین شده بیایند؛ آقای حمیسی، مسؤول حراست فدراسیون با لیدرهای استقلال رفتند تا تعداد تماشاگر این تیم که بیرون از ورزشگاه یادگار امام تبریز بودند را روی سکوهای اختصاصی خودشان بیاورند ولی هواداران استقلال بین تماشاگران تراکتور رفته بودند.

مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ به پرونده محرومیت جپاروف اشاره کرد و افزود: از ابتدا رای‌ای برای جپاروف صادر نشده بود؛ اصلا رای نیامد که جپاروف یک ماه محروم شود و قرار بود در کمیته انضباطی رای این پرونده را بدهند که همین اتفاق هم افتاد.

رفیعی: نحوه اعلام رای در محرومیت جپاروف درست نبود

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به رای محرومیت یک جلسه‌ای سرور جپاروف اظهار کرد: متاسفانه در حالی که همه ما خوشحال و رضایت داشتیم، در تاریخ فوتبال مملکت صاحب آیین‌نامه انضباطی درستی مطابق با فیفا شدیم، تصمیم ریاست محترم کمیته انضباطی که یک دهه در این مسند هستند، کام فوتبال دوستان را تلخ کرد.

او ادامه داد: کمیته انضباطی ابتدا عنوان نمود بنابر بند یک ماده 100 آیین‌نامه انضباطی 30 روز جپاروف محروم شده ولی بعد از واکنش‌ها و اظهار نظر‌ها، به فاصله نصف روز آقای عبداللهی مصاحبه می‌کند و می‌گوید محرومیت در نظر نگرفتیم.

رفیعی تصریح کرد: دستور موقت در نظام حقوقی ورزش و داخلی کشور، در شرایط حاد و غیر قابل کنترل صادر می‌شود تا مجازات و جرایم سنگین‌تری اعلام شود ولی دیدیم رییس کمیته انضباطی اعلام نمود دستور موقت برای جپاروف صادر شده و بعد رای نهایی را می‌دهیم؛ از ماده 100 برای موارد جبران ناپذیر و امنیتی استفاده می‌شود اما آقای حسن‌زاده می‌گوید برای بازیکن استقلال به این شکل عمل کرده‌اند.

این کارشناس حقوقی فوتبال عنوان کرد: انتظارمان این بود که با این آیین‌نامه انضباطی جدید که محصول ماه‌ها تلاش است، قوانین به درستی اجرا شود؛ شخصا اعلام می‌کنم به مجمع عمومی و آقای تاج که قانون‌مند کردن در خصوص آیین نامه جدید را در نظر بگیرند.

او اضافه کرد: اصلا این موضوع در رابطه با دستور موقت نبود؛ تمام آیین‌نامه انضباطی برای اجرای عدالت است؛ نخستین اشتباه و نادرست‌ترین برداشت را کمیته انضباطی از ماده 100 داشته است؛ کمیته استیناف باید در این باره تصمیم می‌گرفت و راجع به دستور موقت رای می‌داد؛ امیدوارم آقای تاج به وعده دوم خود که در خصوص اصلاحات ساختاری و ارکان قضایی است عمل کند.

این کارشناس حقوقی فوتبال یادآور شد: در آیین‌نامه قبلی رییس کمیته انضباطی تا سه جلسه محرومیت غیر قابل تجدید نظر بود ولی الان بیش از یک جلسه قابل تجدید نظر است؛ آیین نامه جدید به سود باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان است.

ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر

- حرکات تکنیکی: امیرمحمد پناهی، مسعود ابراهیم‌زاده، صادق بارانی، معین عباسیان، وریا غفوری، عزیز معبودی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، مجتبی حق‌دوست، سعید صادقی، دانیال اسماعیلی‌فر، آرفنگ دافه، مرتضی تبریزی، داریوش شجاعیان و محسن مسلمان. - تیرک دروازه: محمدحسین مرادمند(مقابل صنعت نفت). - نجات: عبدالله کرمی(برابر سیاه جامگان). - موقعیت از دست رفته: ابراهیم صالحی(مقابل سپاهان). - پاس گل: بختیار رحمانی(برابر پیکان). - مهار: سید حسین حسینی(مقابل تراکتورسازی). - گل برتر: ایمان مبعلی(برابر سیاه جامگان).

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها