کد خبر : 42425 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان همسان سازی | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دولت با این خبر خوش کام بازنشستگان را شیرین کرد | افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر

اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

دولت با این خبر خوش کام بازنشستگان را شیرین کرد | افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می‌یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبرهای اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حقوق بگیران صندوق شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان وافزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی بازماندگان است افزود: این افزایش از ابتدای سال قابل پرداخت است که این تفاوت افزایش حقوق ۵ ماهه اول سال، همزمان با حقوق مرداماه به حساب مستمری بگیران صندوق در سطح کشور واریز می‌شود.

اسدی با بیان اینکه در سطح استان ۵ هزار و ۶۶۱ خانوار عضو این صندوق هستند، گفت: ۳ هزار و ۱۱۶ خانوار بازنشسته، ۱۹۷ خانوار ازکارافتاده و ۲ هزار و ۳۵۰ خانوار مستمری بگیران بازمانده هستند.

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان کی اعمال می شود ؟

این فعال کارگری با دعوت از تشکل های کترگری و بازنشستگی گفت: شورای عالی کار تنهاست باید همه تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کمک کنند تا جامعه کارگری و بازنشستگان به اهدافشان برسند.

وی می گوید: نمایندگان به دلایلی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و دستمزد کارگران به سراغ وزیر کار نمی روند.

یک عضو شورای عالی کار گفت: برنامه هفتم توسعه، تغییر قانون کار و انتخابات مجلس سه موضوعی است که باید به آن به دقت پرداخته شود.

آیت اسدی در جلسه مشترک با اعضای هیات اجرایی خانه کارگر استان و نمایندگان کارگران با بیان اینکه نامه اعضای کارگری شورای عالی کار برای تغییر دستمزد و افزایش حقوق بازنشستگان به مذاق وزیر کار خوش نیامد، گفت: سه عضو رسمی کارگری درخواست جلسه شورای عالی کار را کرده‌اند متاسفانه وزیر جلسه را برگزار نمی‌کند و ما موضوع را از طریق نمایندگان پیگیری کردیم که آن‌ها نیز به دلایلی پیگیری نمی‌کنند.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان ادامه داد: برای برنامه هفتم توسعه ما جلسات مختلفی را با نمایندگان موثر مجلس و کمیسیون تلفیق داشتیم و خوشبختانه خیلی از مسائل حل شد ولی احتمال دارد پیشنهادات دولت دوباره مطرح شود و حساسیت نمایندگان کارگری را می‌طلبد.

اسدی افزود: متاسفانه وزیر اعلام کرده بود که موضوع تغییر قانون کار و موضوع قراردادهای موقت در شورای عالی کار مطرح شده که چنین موضوعی صحت نداشت و هم اکنون ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداریم.

جدول تاریخ دقیق واریز حقوق بازنشستگان مستمری بگیر

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی مطابق روال معمول بر اساس حروف الفبا از روز بیستم هرماه آغاز شده  و  بیستم مردادماه چون با روز جمعه مصادف شده بود، لذا حقوق بازنشستگان با یک روز تاخیر در حال واریز است و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

در ساعات آغازین صبح امروز ۲۱ مردادماه بازنشستگانی که نام فامیلی آن‌ها با «الف» شروع شده، حقوق مردادماه خود را دریافت کردند.

167148_869

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مردادماه چقدر افزایش می‌یابد؟

علیرضا شهبازی با بیان اینکه مجلس طرح ساماندهی حقوق کارکنان دولت و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را بررسی می‌کند اظهار کرد: به منظور عادلانه شدن حقوق‌ها قرار بر این بود افزایش متناسب با روند تورم موجود باشد اما این مساله در هیچ دوره‌ای عملی نشده است.

وی افزود: البته دولت باید در این زمینه به مجلس لایحه بدهد، البته در صورت عدم تحقق این مورد مجلس خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از مدیران توانمند گفت: جابجایی مدیران امری است که ما به نبال دخالت در آن نیستیم اما انتظار این است که هنگام جابجایی شان آنان رعایت شود.

وی با بیان اینکه در جابجایی مدیران مسائل اخلاقی باید رعایت شود و تودیع و معارفه آنان طبق روال و محترمانه انجام شود گفت: متاسفانه جابجایی یکی از مدیران شهرستان در روز ۲۸ اسفند انجام شده و حتی نگذاشته‌اند به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود.

شهبازی در ادامه به مسائل شهرستان پرداخت و گفت: متاسفانه یکی از عوامل عقب‌ماندگی نهاوند به فرهنگ حاکم بر شهرستان برمی‌گردد به گونه‌ای که هنگام اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی موانع زیادی سر راه آن قرار داده می‌شود.

وی گفت: ما سال گذشته مجوز معدن مس را برای نهاوند دریافت کردیم که متاسفانه برای اجرای آن موانعی بر سر راه بوجود آمد که البته با پیگیری کارهای آن در حال انجام است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص عنوان کرد: اگر این طرح اجرا شود می‌تواند در توسعه شهرستان و حتی منطقه جهش ایجاد کرده و باعث رونق اشتغال شود به گونه‌ای که در مرحله اول بین ۵۰۰ تا ۲ هزار نیرو و در مرحله بعد برای ۸ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ طرح راه در سطح نهاوند در حال اجراست اضافه کرد: ‌بسیاری از کارها که در سطح شهرستان انجام می‌شود بر اساس ارتباطاتی است که با مدیران سطح کشور وجود دارد که از جمله آنها اجرای ۱۶ طرح در حوزه راه است علاوه بر آن ۲۵ میلیارد تومان پول نقد برای تعریض جاده‌های روستایی جذب شده است.

شهبازی گفت: برای اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی ما کارها را پیگیری کرده و مجوز لازم را دریافت می‌کنیم اما وظیفه اجرای آنها با مسئولین و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان است.

وی از خبرنگاران خواست در این زمینه از مسئولین مطالبه‌گری کرده و خواهان اجرای طرح‌های مربوطه باشند./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.