کد خبر : 50900 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید | واریز سود سهام عدالت

خبر خوش برای سهام عدالتی هایی که سود نگرفته اند | برای واریز سود به سایت زیر مراجعه کنید + لینک

اگر شما هم هنوز سود سهام عدالت دریافت نکرده اید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خبر خوش برای سهام عدالتی هایی که سود نگرفته اند | برای واریز سود به سایت زیر مراجعه کنید + لینک

سهام عدالت | مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در رابطه با چرایی عدم واریز سود سهام عدالت متوفیان برای برخی وراث نکاتی را مطرح کرد.رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بالغ بر ۳۶۰ هزار ورثه تشکیل پرونده دادند و سود سهام را دریافت خواهند کرد و بقیه هم با مراجع به شبکه کارگزاری و بانکی می‌تواند اقدام به تشکیل پرونده کنند تا به مشمول سود سهام عدالت شوند.آخرین اخبار درباره واریز سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

سود سهام عدالتی که برای برخی مشمولان واریز نخواهد شد که در همین راستا شرکت سپرده سرمایه‌گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

سود سهام عدالت طی روزهای گذشته به حساب مشمولان واریز شد در این مرحله به حساب ۴۳ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۲۱۰ سهامدار سود واریز شد.

مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت بود. دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالتی که برای برخی مشمولان واریز نخواهد شد که در همین راستا شرکت سپرده سرمایه‌گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

همچنین باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی می‌گوید: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در فرآیند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

گفتنی است سود سهام عدالت وارث هم متناسب از زمانی که تشکیل پرونده داده‌اند پرداخت می‌شود و تا به امروز سود سهام عدالت ۳۶۰ هزار نفر پرداخت شده است./اعتمادآنلاین

سهام عدالت

مبلغ دقیق سود سهام عدالت برای هر نفر چقدر است ؟

رئیس سازمان بورس گفت: فرآیند واریز سود مرحلۀ دوم سود سهام عدالت از امروز آغاز شده و تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی اظهار داشت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز کرد.

سهام عدالت | مراحل ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ چگونه است؟

اما مراحل ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ به ترتیب شامل «ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir»، «ورود از طریق شماره همراه والدین فرزند و دریافت کد یکبار مصرف»، «مشاهده بخش داشبورد و ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری»، «مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱»، «انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد»، «ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات فرزند»، «انتخاب بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام»، «مشاهده پیام ثبت موفق و انتظار برای تأیید» است و بقیه مراحل توسط دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به کد سجامی انجام می‌شود و والدین موظف به دریافت کد سجامی برای فرزند خود هستند.

اما طبق اعلام بانک مرکزی برای کودکان زیر هفت سال حساب بانکی افتتاح نمی‌شود که جهت رفع این مشکل هم، هیات وزیران طبق مصوبه‌ای اعلام کرد که حساب بانکی به نام، ولی نوزاد افتتاح شود و بانک ملی، بانک عامل تعیین شده است.

همچنین لازم به تاکید است، والدین می‌توانند از فهرست اعلامی سه صندوق را انتخاب کنند و امکان فروش اوراق صندوق وجود ندارد، اما والدین می‌توانند صندوق خود را تغییر دهند.

اعطای صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس که روز چهارشنبه ۱۶ اسفند هم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: با توجه به واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه، سازمان بورس آماده است؛ از این رو از تمام والدین این نوزادان درخواست می‌کنیم حداکثر تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت‌نام کنند.

خاندوزی ادامه داد: از سال ۱۴۰۳ به والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۲ فرصت داده می‌شود تا با مراجعه و ثبت‌نام به سامانه پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک اقدام کنند. به محض ثبت‌نام، مراحل به صورت خودکار برای تخصیص ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

گفتنی است، یکی از مواردی که می‌تواند در این طرح برای افراد تصمیم‌گیری را سخت کند انتخاب نوع صندوق است که به گفته کارشناسان، والدین می‌توانند با مراجعه به سایت فیپ ایران (https://www.fipiran.com) عملکرد صندوق‌ها از نظر ریسک‌پذیری و بازدهی را با یکدیگر مقایسه کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

همچنین باید گفته شود، سهامی که به متولدین سال ۱۴۰۱ اعطا می‌شود ارتباطی به سهام عدالت ندارد و این تخصیص در قالب صندوق‌های ETF (قابل معامله در بورس) است.

اطلاعیه مهم درباره واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای اسامی شرکت‌هایی که سود سهام عدالت ( سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱) خود را به حساب‌های این شرکت واریز نکرده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اطلاعیه ای که سمات (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار) در خصوص شرکت هایی که سود هام عدالت خود را واریز نکرده اند منتشر کرده، آمده است: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر، همچنان ۹ شرکت‌ سود سهام عدالت را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» تاکنون هیچ اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم انجام نداده‌اند.

همچنین، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

افزون بر این، در این اطلاعیه آمده است: در صورتی که شرکت‌های فوق در زمان مقرر سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکنند، پرداخت مرحله دوم سود دچار اختلال می‌شود.

سهام عدالت

خبر فوری سهام عدالت کی واریز میشود؟

سود سهام عدالت که حاصل سوددهی ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است، طبق اطلاع رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در سال ۱۴۰۲ نیز قرار است که طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود. مرحله اول سود سهام عدالت ۱۴۰۲ در روزهای پایانی آذر ماه واریز شد. مرحله دوم آن نیز در آخرین روزهای اسفند سال جاری به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد:

همانطور که به یاد دارید، واریزی سود سهام عدالت در مرحله اول سال ۱۴۰۲ (آذر ماه) به ترتیب زیر بود:

سبد سهام عدالت     مبلغ سود واریزی در آذر ماه ۱۴۰۲

۴۹۲ هزار تومانی     ۶۸۱ هزار تومان

۵۳۲ هزار تومانی     ۷۳۶ هزار تومان

یک میلیون تومانی     یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان

در حالیکه، مطابق با صحبت‌های وزیر اقتصاد مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ طبق ارقام زیر واریز میشود:

سبد سهام عدالت     مبلغ سود واریزی در اسفند ۱۴۰۲

۴۹۲ هزار تومانی     حدود ۴۰۰ هزار تومان

۵۳۲ هزار تومانی     نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان

یک میلیون تومانی     حدود ۹۰۰ هزار تومان

وزیر اقتصاد پس از انتنشار این خبر فوری اذعان داشت که سعی می‌کنیم سود سهام عدالت مرحله دوم ۱۴۰۲ نیز همانند مرحله اول به موقع واریز شود.

سهام عدالت فوتی ها کی واریز میشود؟

همانطور که می‌دانید، در در مهر سال جاری (۱۴۰۲) برای نخستین بار امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث فراهم شد. لذا، سوالی که ذهن اغلب وراث فوت شدگان را درگیر کرد‌ه این است که ” سهام عدالت فوتی کی واریز میشود “.

وزارت اقتصاد طبق آخرین اخبار منتشر شد‌ه اعلام نمود‌ که واریز سود سهام عدالت فوتی ها مشروط بر این است که:

وراث در صورت تکمیل مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه موفق به دریافت سود سهام فوتی ها خواهند شد. در غیر این صورت، سود سهام عدالت متوفیان تا سال آینده به تعویق خواهد افتاد.

بنابراین، اگر وراث قانونی فوت شدگان تا تاریخ مذکور، مراحل انتقال سهام عدالت فوتی‌های خود را در سامانه میراث تکمیل نمایند در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان به حساب آنها واریز می‌شود.

جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد میزان سود واریزی سهام عدالت متوفیان به سامانه سهام عدالت مراجعه کنید. برای ورود به این سامانه کافی‌ست وارد سایت sahamedalat.ir شوید. در مقاله‌ای دیگری از کاریزما لرنینگ تحت عنوان “سامانه میراث جهت دریافت سهام عدالت متوفیان “، تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه را به طور کامل شرح داده‌ایم./باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.