نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل

کد خبر: 803489

یکی از را‌ه‌های سفر به اردبیل استفاده از هواپیماست. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد اردبیل را دارید میتوانید با مراجعه به قسمت برنامه اطلاعات پروازی سایت شرکت فرودگا‌ه‌های کشور مسیر و ساعات پروازی مورد نظر خود را برای خرید بلیط هواپیما بررسی کنید.

نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل
سرویس اجتماعی فردا: استان اردبیل یکی از استان‌های ایران است که در شمال غربی این کشور در منطقه آذربایجان واقع شده است. این استان یکی از مناطق گردشگری در ایران محسوب می‌شود. استان اردبیل آب و هوای مطبوع و خنکی در فصل‌های بهار و تابستان دارد. مجتمع‌های آبگرم سرعین در ۲۲ کیلومتری غرب شهر اردبیل یکی از مشهورترین مناطق گردشگری استان اردبیل است که در فصل‌های گرم -به خصوص تابستان- پذیرای ده‌ها هزار گردشگر از اقصی‌نقاط ایران و کشور‌های خارجی می‌شود. سرعین بیش‌ترین تعداد هتل و هتل آپارتمان‌ها را با جمعیت نسبتاً کم ساکن در خود در مقایسه با سایر مناطق گردشگری ایران دارد.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل آبشار آقبلاغ
این آبشار در خلخال و در کوه آق داغ (سفیدکوه) قرار دارد. در دامنه این رشته کوه چشمه سار‌های فراوانی وجود دارد که تأمین کننده آب جریان‌هایی، چون میان‌رودان، گلبند رود، رودخانه زال و … است. مهمترین چشمه این ناحیه که آب‌دهی قابل توجهی دارد، چشمه آقبلاغ است. این چشمه در دامنه شرقی قله مرکزی آق داغ قرار دارد. این چشمه بلافاصله پس از خروج، آبشار بسیار زیبا و با دورنمای جالب و دیدنی و سفیدرنگ تشکیل می‌دهد. وجود گونه‌های متنوع گیاهی، درختی و علفی پیرامون این آبشار زیبایی آن را دو چندان می‌نماید. نزدیکترین راه ارتباطی به آقبلاغ از طریق یک راه پیاده رو از روستای لرد بخش شاهرود خلخال است.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل آبشار سردابه
این آبشار در نزدیکی آبگرم معدنی سردابه (۲۴ کیلومتری غرب اردبیل) در دامنه شرقی کوه سبلان واقع است. ارتفاع آن حدود ۲۰-۱۵ متر و حجم جریان آن نسبتاً کم و محدود به خروجی چند چشمه بالادست است. شایان ذکر است حجم جریان این آبشار در مواقع بارش و پیوستن جریان‌های سطحی حوزه آب‌خیز افزایش می‌یابد. این آبشار از مکان‌های دیدنی مجتمع آبگرم سردابه، از نقاط گردشگری اردبیل است.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل آبشار گورگور آلوارس
چشمه گورگور از جمله چشمه‌های مشهور منطقه سبلان است. این چشمه در دره آلوارس یا قزل گوللر که یکی از عریض‌ترین و باصفاترین دره‌های سبلان است، در ارتفاع ۲۴۲۰ متری از سطح دریا واقع شده است. آب‌دهی این چشمه بسیار بالا بوده و آب از خلل و فرج دیواره صخره‌ای مشرف به دره با فشار بیرون می‌آید. نظر به شیب تند مسیر تا رسیدن به رودخانه بستر آبشار مانندی را طی می‌کند و با توجه به موقعیت تفریحی و تفرجی و ورزشی دره قزل گوللر و احداث پیست اسکی روی برف آلوارس در آن، چشمه و آبشار گور گور با دارا بودن آب و چشم انداز و فضای سبز جالب از نظر گردشگری ارزش دارد.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل پارک جنگلی فندقلو
جنگل فندقلو به علت نزدیکی به شهر نمین و سهولت دسترسی از جاده بین شهری اردبیل - آستارا، همواره به عنوان یک مکان تفرجگاهی مطرح بوده است. این جنگل یکی از اراضی تفریحی جنگلی است که به فاصله ۱۰ کیلومتر از شهر نمین و ۳۰ کیلومتر از شهر اردبیل قرار گرفته است. این جنگل انبوه بسیار زیبا مشابه پارک به نظر می‌رسد. وجود اشکوب‌های کوچک و محدود پوشیده از گیاهان مرتعی تهی از درخت در بین درختان انبوه محل مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ایجاد نموده است. به همین جهت اینک پارک جنگلی فندقلو در ایام تعطیل پذیرای متقاضیان زیادی از شهر اردبیل، نمین و مسافران تابستانی است. پیست اسکی روی چمن در این منطقه قرار دارد و یک اردوگاه دانش آموزی با چندین اطاقک چوبی جهت اقامت و سرویس‌های بهداشتی عمومی از سوی واحد امور تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان نمین در آن ایجاد شده است.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل پیست اسکی آلوارس
این پیست اسکی در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار گرفته است و از آنجا که پیست فوق در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، به سبب بارندگی برف فراوان در طول پاییز و زمستان و به جهت دیر ذوب شدن برف‌های این منطقه می‌تواند در حدود شش الی هشت ماه از سال مورد استفاده قرار گیرد. از ویژگی‌های بارز منطقه‌ای که مجتمع ورزشی زمستانی آلوارس در آن واقع شده است، علاوه بر جاذبه‌های زمستانی می‌توان به جاذبه‌های بهاری و تابستانی آن از جمله روی آوردن عشایران با گله‌های خود به مناطق حوالی آن، هوای خنک و معتدل در اوج تابستان، پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ به صورت دشت‌های وسیعی از شقایق‌های کوهی، گل ختمی، گون و ... همچنین قرار گرفتن مسیر‌های صعود به قله سبلان و قلل دیگر از فاصله نزدیک کمپ مجتمع و مشرف بودن آن به شهر‌های سرعین، نام برد که استفاده از آن را در تمامی فصول سال مفید و خاطره‌انگیز می‌نماید.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل
تالاب گنج‌گاه
تالاب سرسبز گنج‌گاه در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل قرار دارد. این تالاب زیستگاه پرندگانی، چون چنگر، آبچلیک و ... است.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل
تالاب نوشار
تالاب فصلی نوشار در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل قرار گرفته است. این تالاب در زمستان و بهار زیستگاه گونه‌های پرنده است و در فصل‌های دیگر چراگاه دامداران است.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل تالاب شور گل
تالاب شور گل در ۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل قرار دارد و در بهار، زیستگاه پرندگان مهاجر است.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل
تالاب قره گل
تالاب قره گل در شمال غربی دامنه‌های هرم و جنوب زیستگاه هوشنگ میدانی در بلندی ۲ هزار و ۸۲۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و آبراه خروجی ندارد. این تالاب گرد به قطر حدود ۳۰۰ متر از گرد آمدن آب برف‌ها و سیلاب‌ها به وجود آمده است. بیشترین ژرفای آن ۳ متر تخمین زده شده است. افزوده شدن آثار پدیده آتشفشانی/ خاکستر آتشفشانی به خاک بستر تالاب، دورنمای سیاه رنگی به آب تالاب بخشیده است که به همین جهت به قره‌گل سرشناس شده است. این تالاب زیستگاه برخی از پرندگان مهاجر و زیستگاه تابستانی آنقوت است.
خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل
به گزارش فردا، یکی از را‌ه‌های سفر به اردبیل استفاده از هواپیماست. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد اردبیل را دارید میتوانید با مراجعه به قسمت برنامه اطلاعات پروازی سایت شرکت فرودگا‌ه‌های کشور مسیر و ساعات پروازی مورد نظر خود را برای خرید بلیط هواپیما بررسی کنید.
نکاتی راجع به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اردبیل
در بخش اطلاعات پروازی این سایت امکان مشاهده قیمت پایه خرید بلیط هواپیما نیز وجود دارد. همچنین اگر نسبت به خدمات شرکت هوایی یا قیمت ارائه بلیط هواپیما رضایت ندارید، بخش شکایات سایت سازمان هواپیمایی کشوری امکان ثبت و بررسی شکایات شما را دارد.
برای خرید بلیط هواپیما بهتر است به دفاتر مجاز فروش بلیط هواپیما مراجعه کنید، لیست دفاتر مجاز فروش بلیط هواپیما نیز در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قابل رویت است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها