چند نفر از نخبگان بازگشتند؟

کد خبر: 1180049

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان می‌گوید ما اعتقاد به گردش نخبگان داریم، چرا که یک امر طبیعی است.

چند نفر از نخبگان بازگشتند؟

دکتر ناصر باقری مقدم با اشاره به اینکه، ولی لازم است بستر‌هایی را برای بازگشت موقت و یا دائم نخبگان به کشور فراهم کنیم، گفت: بر اساس آمار‌ها مهاجرت در سه دسته برگزیدگان المپیاد‌های علمی، نفرات ۱ تا ۱۰۰ کنکور و یک تا هزار کنکور می‌شود.

او اضافه کرد: ۵۷ درصد نخبگان برگزیدگان المپیاد‌های علمی هستند که ۳۹ درصد آن‌ها مهاجرت کردند. ۶۹ درصد نخبگان نفرات ۱ تا ۱۰۰ هستند که ۲۷ درصد آن‌ها مهاجرت کردند و ۷۸ درصد نخبگان از میان دارندگان رتبه ۱ تا هزار کنکور هستند که ۱۶.۷ درصد آن‌ها مهاجرت کرده‌اند.

باقری مقدم اظهار کرد: مهاجرت نخبگان در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۹ بوده است و با اجرای برنامه بازگشت نخبگان به کشور ۲۷۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشتند.

باقری مقدم با اشاره به برنامه‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان، گفت: در این راستا ما برنامه “طرح هزار” را در دستور کار داریم که بنا داریم با کمک دولت اجرایی کنیم.

او جذب سالانه هزار نخبه، بازگشت سالانه هزار نخبه به کشور، ساخت هزار دستگاه مسکن نخبگانی و تربیت و آموزش هزار نخبه را از جمله این برنامه‌ها دانست.

باقری مقدم، شفاف‌سازی در حوزه نخبگان را از رویکرد‌های دیگر این نهاد نام برد و گفت: در این راستا سعی کردیم تعامل سازنده‌ای با رسانه‌ها داشته باشیم و سعی کنیم مسائل مربوط به بنیاد را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها